Gå til innhold

TEST: Fem 22-tommere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jeg savner at noen skjermer fra LG og Fujitsu Siemens blir testet sammen med disse andre fem.

De ligger i samme prisklasse, og har fått en del god omtale rundt om på nettet.

 

Så hadde vært kjekt om artikkelforfatteren hadde oppdatert denne testen med et par skjermer til!

 

 

Håper og håper..... :D

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar
Spørsmålet blir hvorvidt det er hensiktsmessig å gå for en 22" istedet for 20" med samme oppløsning.

Svaksynthet kan vel være en tungtveiende grunn kanskje? :hmm:

8109256[/snapback]

 

Ja, blir vel i stor grad det, tror jeg enten går for 20" med 1680x1050 eller 24" med 1920x1200. Det sistnevnte om økonomien tillater det.

Lenke til kommentar
Ser de tre første skjermene får minus fordi de ikke har pivot. Det har ikke de to siste heller, men de får ikke minus?

 

Hvor store skal skjermer egentlig bli før man slutter å kreve pivot?

8112462[/snapback]

 

Pivot er jo bare enda nyttigere på større WS-skjermer, dvs ihvertfall om de har litt oppløsning.

 

Ellers ser jeg ikke helt greia med 22-tommere sånn de er i dag, oppløsningen er "lav" fordi de er WS, og de bruker stort sett TN-panel. Kjøpte en FS med høyere oppløsning og S-IPS for under 3k, plass til mer på skjermen og bedre bildekvalitet. Riktignok har en 20 FS bare 90% av størrelsen til en 22 WS, men det er jeg villig til å betale for gunstigere form, bedre oppløsning, og bedre bildekvalitet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes det var rart at HW ikke nok med Asus MW221U med i testen.

 

22" LCD skjerm med 2ms responstid. Denne finnes også hos NetShop (http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=42009).

 

Har hatt denne skjermen i 1 mnd nå, og det er en nydelig skjerm. Windows Vista ser så "lækker" ut. Dette er en skjerm som jeg kan anbefale på det sterkeste.

 

Det er ikke mange skjermer som har 2 ms reponstid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...