Gå til innhold

Sniktitt: Asus U1F


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske snasen sak, men jeg liker ikke helt at de gjør noe så sentralt som museknapper dårligere for noe såpass perifert (ihvertfall synes jeg det) som fingeravtrykksleser.

 

Og at man må vaske seg med white-sprit annhvert minutt for å ikke sette fingermerker på alt man eier er vel heller ikke en trend jeg elsker :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Slike skjermer med LED-baklys, har de det glansbelegget som skaper irritérende refleskjoner? (som på nyere LCD-skjermer)

 

Glaretype skjermer er kommet for å bli. Noe som er bra for oss som setter pris på gode skjermer :D

8092000[/snapback]

Glare er ikke bare bra. Fordelen er bedre kontraster og farger, men ulempen er alle refleksjonene i skjermen, som kan være svært plagsomt, selv innendørs.

 

OLED vil vel forhåpentligvis slippe dette.

Lenke til kommentar
Slike skjermer med LED-baklys, har de det glansbelegget som skaper irritérende refleskjoner? (som på nyere LCD-skjermer)

 

Glaretype skjermer er kommet for å bli. Noe som er bra for oss som setter pris på gode skjermer :D

8092000[/snapback]

Glare er ikke bare bra. Fordelen er bedre kontraster og farger, men ulempen er alle refleksjonene i skjermen, som kan være svært plagsomt, selv innendørs.

 

OLED vil vel forhåpentligvis slippe dette.

8092335[/snapback]

 

Kontrasten er jo faktisk ganske dårlig med glare, om man ikke sitter i et mørkt rom hele dagen, noe som gjør bærbar til et lite gunstig kjøp...

 

AtW

Lenke til kommentar
Slike skjermer med LED-baklys, har de det glansbelegget som skaper irritérende refleskjoner? (som på nyere LCD-skjermer)

 

Glaretype skjermer er kommet for å bli. Noe som er bra for oss som setter pris på gode skjermer :D

8092000[/snapback]

Glare er ikke bare bra. Fordelen er bedre kontraster og farger, men ulempen er alle refleksjonene i skjermen, som kan være svært plagsomt, selv innendørs.

 

OLED vil vel forhåpentligvis slippe dette.

8092335[/snapback]

 

Kontrasten er jo faktisk ganske dårlig med glare, om man ikke sitter i et mørkt rom hele dagen, noe som gjør bærbar til et lite gunstig kjøp...

 

AtW

8092347[/snapback]

Det er vel litt ulikt fra skjerm til skjerm, men flyttes hodet litt sidelengs, så blir kontrastene veldig dårlig med glare. (med de jeg har prøvd).

 

Det er sikkert greit innendørs i skoler og slikt, men ellers tror jeg det er lite egnet.

Lenke til kommentar

Fet maskin, men hva med å ta et ordentlig bilde av maskinen? I steden for å leke så fryktelig kreativ med å ta bilde av en halvdel, så en annen, så et hjørne (hvor resten er uskarpt) osv. Dette er ikke en akam-artikkel om kreativ fotografering :)

 

PS: Slik ser hele maskinen ut for de som lurte:

U1F.jpg

Lenke til kommentar
Slike skjermer med LED-baklys, har de det glansbelegget som skaper irritérende refleskjoner? (som på nyere LCD-skjermer)
Glaretype skjermer er kommet for å bli. Noe som er bra for oss som setter pris på gode skjermer :D

8092000[/snapback]

Og du er den eneste rette til å definere hva som er bra og ikke? :nei:

 

"Glare", eller speilglass som jeg synes er en god norsk oversettelse, er som nevnt kun bra dersom man sitter i et mørkt rom. Under normal eller sterk belysning får man plager med refleksjoner.

 

Greit nok at jeg synes jeg selv tar meg passe godt ut, men jeg kan likevel ikke tenke meg å sitte og se mitt eget speilbilde dagen lang. ;)

 

Men tilbake til Asus U1F: Jeg synes den ser lekker ut, men håper intel får ut en ULV-versjon av Core 2 Duo snart som de kan putte inn i stedet for den som står i nå.

Lenke til kommentar
Glare blir nesten håpløst på solfylte dager på stranden (eks.)

8092377[/snapback]

 

men hvem i alle dager sitter med en laptop på solfylte dager ved stranden? :) da ska man se på damene/guttene alt etter hva man liker :)

8096174[/snapback]

 

Spørsmålet er vel heller hvem som sitter i et mørkt rom hele dagen med en laptop, laptoper er for å flytttes rundt, og da kan man ikke bestemme lysforholdene, da er det kjedelig å ha en skjermtype som egner seg dårlig i mange typer lys...

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...