Gå til innhold

Virtualisering i en minnepinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mojopac virker jo MEGET spennende når jeg leser framsida... det jeg lurer på er om det virkelig leverer?

 

Hva med ytelse? Ser for meg at jeg med dette vil slippe å synkronisere alle filer og programmer mellom min hjemme-maskin og mine 3 kontor maskiner, samt at jeg kan "jobbe fra hvor som helst". :)

 

Noen som har erfaring med dette programmet?

 

Hva med å holde filer på Mojopack ajour med filer på "hovedpc"? Er dette innebygd, eller må jeg til med powerpack synchronizer og slikt (igjen)?

Lenke til kommentar

Det er vel ikke mange "vanlige" virtualiseringsplattformer som har støtte for full hardwareaksellerasjon ennå? På betastadie muligens. Hadde vel vært for mye å håpe på det i en minnepinne. Btw. WoW tar vel 6 GB. Må ha en ganske stor minnepinne for å få plass til det, vmware og et OS.

Lenke til kommentar

Igjen, mojopac bruker jo de allerede installerte driverene. Det er ikke virtualisering på samme nivå, nei, men det gjør at man kan ta med seg sitt eget arbeidsmiljø til en annen pc uten å måtte installere noe på den, noe som holder til de fleste formål.

 

Full virtualisering er ikke nødvendig med mindre man ønsker å ta med seg en linux-installajon, mener jeg.

Endret av gothtec
Lenke til kommentar

Hm, detta e no eit konsept som passer meg bra.

 

Sitat frå artikkel:

Konkurrentene til VMware på dette stadiet kommer fra Microsoft, SWosft, virtual Iron og XenSource.

Har disse konkurentene noen produkter per idag som til svarer VMware sit Pocket ACE, eller Mojopac? eller andre firmaer for den sak skyld?

 

Er det noen med erfaringer med slike program?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...