Gå til innhold

BBC-programmer på YouTube


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimrende. Jeg synes dette går i riktig retning, men jeg tror BBC har en tidsbegrenset avtale og at de på sikt vil komme opp med en egen "BBCtube" som går ennå lengre. Trolig delt inn i en gratistjeneste med klipp/reklame og en betaltjeneste med hele programmer tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Det er jo ganske lave oppløsninger på de Youtube videone. Vet ikke hvor praktisk det blir å se dokumentarer der.

8068677[/snapback]

Nettopp. Og sidan dei "berre" sender deler av programma, er det nok som artikkelen framhever, mest for reklameringen sin del.

 

Hadde Youtube levert videokvalitet meir likt i dei baner DivX sitt Stage6 leverer, hadde nok dette vert desto meir spennande for min del. Spesielt etter at BBC byrja å sende program i HD, som bl.a Stage6 støtter.

Dykk som har sett BBCs Planet Earth dokumentarar i 720p+ og 5.1 lyd veit at youtube sine "240p" har bra lite å stille opp med i forhold til rein sjåarglede. Også i reklameaugemed.

Men der Stage6 desverre for tida berre leverer i kvalitet, henter Youtube inn i mainstream popularitet, ikkje alle er like HD gal som meg. Eg håper og trur at Youtube oppgraderer muligheita for høgare kvalitet om ikkje alt so lenge.

 

Ei spennande byrjing og eit steg i riktig retning som A-Jay nemner er det sjølvsagt uansett. BBC kan å levere bra TV, og youtube er utan tvil ein fin plass å formidle programma sine ut til verden på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...