Gå til innhold

Ristefunksjon til Sixaxis? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The new TouchSense technology is compatible with motion control and tilt sensing that allow players to control certain game actions by moving or tilting a handheld controller," Immersion's statement about the new technology explains.

 

"Because the speed at which a user moves the controller is much slower than the frequencies generated by TouchSense technology, the two signals can be differentiated using filtering and other techniques," it continues. "Immersion also offers engineering services to implement the technology within a particular console system."

 

Ser ikke ut som det var mulig med de gamle rumble motorene som bare hadde "riste" og "RISTE" :hmm:

 

Bra at rumble er tilbake :thumbup:

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg synes dette var ubetinget positivt. Litt rart at Sony ikke kunne gjøre denne avtalen før Playstation 3 ble lansert slik at denne funksjonen kunne vært inkludert i Playstation 3 kontrollen..... men vent, da hadde de jo ikke kunnet håve inn masse penger fra salg av kontroll med risting.

 

Bare jeg som lurer på Sonys motiver for å inngå denne avtalen først nå?

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg synes dette var ubetinget positivt. Litt rart at Sony ikke kunne gjøre denne avtalen før Playstation 3 ble lansert slik at denne funksjonen kunne vært inkludert i Playstation 3 kontrollen..... men vent, da hadde de jo ikke kunnet håve inn masse penger fra salg av kontroll med risting.

 

Bare jeg som lurer på Sonys motiver for å inngå denne avtalen først nå?

8077567[/snapback]

 

hmm... mulig sony prøvde å stå på sitt så lenge som mulig, men at da de skjønte at det ble umulig så måtte de gi seg. Og det fant de ut nå :)

 

bedre sent enn aldri!

Lenke til kommentar
Spørs hvor innbringende det blir.. var vel ikke få millioner de måtte ut med til immerson. Er vel mer hva de gjør folk at folk skal slutte å klage

8078167[/snapback]

Avtalen med Immerson var vel en engangsutgift, med andre ord kan de bruke dette i all fremtid, eller har jeg misforstått? Hvis det var en engangsinvestering kan de jo tjene penger på dette på mange måter i lang tid.

 

Et spørsmål også: Det sto i artikkelen at immersion fant opp denne teknologien i 2002, men jeg hadde da en form for rumble til Nintendo 64 før den tid, er dette en annen teknologi?

 

edit: Leif

Endret av ptta
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...