Gå til innhold

En flom av IT-jobber


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at det er vanskelig å vise til 2-3års erfaring med admin/utvikling av store systemer når man kommer rett fra skolebenken. Og det er slike jobber det er flust av.

 

Det er nok ikke like enkelt når om man kun har 3årig bachlor og ikke noe relevant arbeidserfaring.

Lenke til kommentar

Tjener dere mye penger på karriereseksjonen? Dere har klaga på at den ikke er nok kjent fire (elns) ganger før. Skal dere som microsoft prøve å gjøre deres tjenester til standarder?

 

edit: Klagd var litt feil å si, men dere har gjort karriereseksjonen i seg selv til en nyhet fire ganger (som åpenbart er for å "reklamere" for den).

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Problemet er at det er vanskelig å vise til 2-3års erfaring med admin/utvikling av store systemer når man kommer rett fra skolebenken. Og det er slike jobber det er flust av.

 

Det er nok ikke like enkelt når om man kun har 3årig bachlor og ikke noe relevant arbeidserfaring.

8054668[/snapback]

 

Arbeidsgivers ideelle jobbsøker er 20 til 25 år og har minst 10-15 år med relevant jobberfaring, hurra for alle catch-22 jobbene. Hvorfor studere når en tydeligvis heller skulle ha begynt som lærling som 5 åring for å kunne nå kravene til arbeidsgiver.

 

<sarkasme av>

Lenke til kommentar

Hva med å endre topic til "En flom av IT-jobber på østlandet"?

 

For eksempel er sørlandet og nord-norge representert her med 0 utlyste stillinger, og det var ikke akkurat overflod av stillinger andre steder i landet heller, (eksludert østlandet).

Endret av trollmannen
Lenke til kommentar
Ja, det er litt sånn... Og er jo forståelig, alle vil ha de som er flinke, ingen har lyst å bruke masse ressurser på å lære opp noen. Men er umulig så mange av den typen mennesker som de vil ha, så hvem får egentlig jobbene?

8055694[/snapback]

 

Det er ikke nødvendigvis slik, jeg kom rett fra skolebenken og har fått 6 uker opplæring de første 8 ukene.

 

Det er mulig å søke jobbene der selskapene ønsker folk med litt erfaring, selv om du ikke har særlig å vise til. Står det 1-3 års erfaring så kan du likevel søke. Har sett flere stillinger som passer for nyutdannede. Imidlertid er det nok en stor fordel med en mastergrad eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Hva med å endre topic til "En flom av IT-jobber på østlandet"?

 

For eksempel er sørlandet og nord-norge representert her med 0 utlyste stillinger, og det var ikke akkurat overflod av stillinger andre steder i landet heller, (eksludert østlandet).

8057390[/snapback]

 

Sant, men for de fleste er hovedinnholdet at det er jobb å få - ikke nødvendigvis hvor det er.

Lenke til kommentar

Mastergrad er nok en stor fordel ja... 90% av de i firmaet jeg gjør hovedprosjekt hos har 5-årig utdannelse på masternivå eller høyere. Men master frister ikke så mye akkurat nå. Får se.. jeg har forsåvidt noe jobb, så ikke no stress egentlig.

Lenke til kommentar

CV registreringen er utrolig snever. Siden dette er hardware.no ville jeg forvente at det var mulig å spesiefiere kunnskap relatert til hardwareutvikling. Det burde være mulig å spesifiere ASIC-design, FPGA-design, Chip-simulering, SPICE, fysisk syntese, layout, verifikasjon, PCB design, Verilog, SystemVerilog, VHDL, embedded design, microcontrollere, SoC, osv.

Lenke til kommentar
Nå kan vel ikke hardware utvikling betegnes som en it-jobb. Ihvertfall ikke som man bruker betegnelsen i dag.

8067994[/snapback]

 

IT-jobb eller ikke. Det går ikke an å spesifiere hardware utvikling relatert komptetanse i CV registreringen her på hardware.no. Man kan spesifiere at man har kunnskap om Cisco rutere osv. Men ingenting om hardware utvikling.

Lenke til kommentar

Etter min mening burde de hatt slik at man kunne skrive inn erfaring selv, og slippe å måtte velge fra en meny som aldri vil klare å dekke alle grenene av kunnskap man kan heller.

 

Saken for kurs og sertifiseringer er også litt rar... hva med les-selv sertifiseringer? Ikke alle som går på kurs før de tar en sertifisering. Man burde kunne få litt større frihet i forbindelse med den CV-registreringa.. sånn den er nå, så synes jeg den sucks en god del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...