Gå til innhold

Utvikler skriver uten blekk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan problemstillingen dokumentforfalskning blir adressert. Eksempelvis så kan noen med uærlige hensikter skrive ut en kontrakt, få underskrifter, så vente i 48 timer og så redigere tekst og skrive ut med permanent utskrift.

 

Jeg tipper arkene er av en annen kvalitet eller av tydelig annet materiale. Men Xerox blir helt sikkert pålagt å tydelig merke arkene for å unngå svindel, tvil eller misforståelser.

Endret av sjursen
Lenke til kommentar

Hadde jo kanskje vært greit av og til, blir jo som på film selv destruerende... hehe, bare at det blir ikke ødelagt, kan jo hende at det kan bli brukt i komersielle sammenhenger.

 

Men kan ikke sende slike brev i posten før levetiden blir bedre, posten går jo ikke like fort som før, grunnet at alt sendes først utenfor oslo, uansett om du bare skal sende brev fra Stavanger til Bergen.

Lenke til kommentar

Ja, men om noe slikt skulle fungert måtte alle hatt det, for å si det slik. Umulig med en slik markedspenetrering om det er properitært.

 

Dette blir jo først og fremst i en kontorsetting, og greit nok, det er en hel del papir som helt klart kunne blitt brukt om igjen, men dette er akkurat de samme papirene som «gubbene» på kontoret like gjerne ikke trengte å printe ut, altså, det man tjener på ombruk kunne like gjerne ha vært unngått uten teknologien. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Så teksten forsvinner, nesten som kvitteringene fra butikkene?

8039707[/snapback]

Stemmer. Hvis jeg ikke tar feil forsvinner teksten fra kvitteringer fordi det er brukt en varmeprinter.

8039924[/snapback]

Ja kvitteringer er termisk papir. De varer gjerne noen måneder, opptil et år maks. Scanner er en god idé da.
Lenke til kommentar

Nå er vel mye av papirforbruket i bedrifter rett og slett fordi folk synes det er lettere å lese fra papir enn på skjerm, særlig mail med litt lengde på, dokumenter man vil finlese før videresending osv. I en slik sammenheng, hvor papiret uansett bare blir brukt den dagen det skrives ut, er det jo ikke så farlig om teksten forsvinner etter 16-24 timer.

 

Det er helt vanvittig hva enkelte skriver ut; noen skriver ut hver minste mail, gjerne i farger. Så Xerox' langvarige jobbing for det papirløse samfunnet er hjertelig velkomment, særlig når det skjer på (over)forbrukernes premisser ved gjenbruk i stede for å tvinge folk til å lese på skjerm.

Lenke til kommentar
Hadde ikke funket bra slik jeg behandler arkene mine

8038746[/snapback]

Ja, vi ville kanskje fått et behov for å ha en papir-rulle ved siden av eller innebygget. Spennende, selv om jeg ikke er så glad i f.eks. termisk papir som noen nevner. Termisk papir må en jo gjerne ta kopi av dersom du ønsker at kvitteringen skal vare en stund.

 

Ser vi antydninger til at kontoret blir utstyrt for en skriver for langvarige holdbarhet for utskrift, og en med disse korte.

 

Kanskje en kan få papir med ulik holdbarhetsdato. Ser en antydning til å fase ut makuleringsmaskiner. Det er mange interessante ting med disse nyvinningene.

Lenke til kommentar

ctrl+p-->velg instillinger for utskrift--> Slett etter * timer.

 

Nå er vel mye av papirforbruket i bedrifter rett og slett fordi folk synes det er lettere å lese fra papir enn på skjerm, særlig mail med litt lengde på, dokumenter man vil finlese før videresending osv. I en slik sammenheng, hvor papiret uansett bare blir brukt den dagen det skrives ut, er det jo ikke så farlig om teksten forsvinner etter 16-24 timer.

 

Det er helt vanvittig hva enkelte skriver ut; noen skriver ut hver minste mail, gjerne i farger. Så Xerox' langvarige jobbing for det papirløse samfunnet er hjertelig velkomment, særlig når det skjer på (over)forbrukernes premisser ved gjenbruk i stede for å tvinge folk til å lese på skjerm.

8043329[/snapback]

 

Sånne folk klarer ikke å sette papiret i skriveren selv. Tror kostnaden av alt det unødvendige papiret som blir brukt med fordel kunne vært investert i bedre skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...