Gå til innhold

Symantec lanserer Norton 360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et bilde sier mer enn 1000 ord. :love:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Nod32.png

8038004[/snapback]

Så enig, så enig :) NOD32 er det antivirusprogrammet jeg definitivt liker best.

 

Jeg brukte Norton Antivirus for to tre år siden, men det utviklet seg til å bli altfor ressurskrevende og kranglete.

Endret av Anderssb
Lenke til kommentar

Pfff...jeg vet jeg kommer til å flames for dette, men det første jeg tenkte på da jeg så artikkelen var at det like sikkert som amen i kirken at det kom til å bli mye dissing av typen "ZOMG HAEHAEHHAHE NORTON 360 LEazm de ær du dom om du innstalerer". Like sikkert som at nod32 blir lovpriset.

 

Jeg jobber med datasikkerhet, og ja, Symantecs produkter er ressurskrevende, men det funker. Har kunden en nyere maskin som tåler at rundt 50 MB av minnet går med (+mer om du aktiverer alt) er nettopp enkelheten viktigere enn minimal ressursbruk. Brannmuren er dessuten utmerket til brukere som ikke vet om de skal trykke "BLOCK" eller "ALLOW" i brannmurer som til stadighet bruker dette.

 

Symantec scorer også tilfredsstillende på uavhengige tester som f.eks. Virus Bulletins VB100%.

 

Men jeg er enig i at NOD32 er et meget godt AV-program. Også min favoritt. Det er bare så lett å glemme at den jevne HW.no-bruker ikke er den samme som den jevne PC-bruker.

NOD32 har forresten høyeste score av alle på VB100%, og relativt høy deteksjonsrate på ukjent malware, trolig høyere enn både Symantec, Trend og ikke minst Norman.

 

Svakheten til Eset er foreløpig at de kun leverer antivirus. Dette er akseptabelt for den jevne bruker som enten kun trenger a.v. eller som kan bruke en 3-partsbrannmur. Til større bedriftsnettverk, derimot, som trenger et system som beskytter både gateway, filservere, bærbare, stasjonære, fjerner spam osv. er NOD32 ikke dekkende nok.

 

Tilbake til énbrukere, som jo Norton-produktene retter seg mot: For mange er Norton et enkelt valg som dekker alle behovene en ikke-teknisk PC-bruker trenger.

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
Hehe, regnet selv med at dette ville komme. Symantec sine produkter er helt ypperlige for n00b som sitter foran PCen og konsekvent legger inn virus ubevisst. Men vil ikke skryte de i skyene for den grunn. De er og forblir møkk i forhold til NOD32, Kaspersky, osv..

8038189[/snapback]

NEMLIG! De fleste pc-brukere er håpløse noobs. Og dermed er det ikke alltid en ren antivirusløsning holder.

 

EDIT: nod32 detekterer forresten mer enn bare virus, men tar også det meste av annen malware også. Men fortsatt ingen brannmur. Det trenger mange brukere, det er ganske utrolig hva en gjennomsnittlig bruker klarer å installere på maskinen selv med en bra antivirusskanner.

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
Tror også Sparebank 1 gruppen gir Norton til sine kunder.

 

Nei, Norman internett security

8037896[/snapback]

Norton er ille, men Norman er litt mer enn ganske ille. Brukte Norman en eller to dager før den ble slettet fra maskinen, Norton er til sammenlikning OK å leve med. Får Norton gjennom Tellenorabonnementet mitt, men på maskinen jeg bruker mest har jeg Avast!, det burde jeg også hatt på den andre.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...