Gå til innhold

VMware i strupen på Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VMware burde vel begynne å feie litt for egen dør før de begynner å gå til angrep på andre. For all del, WMware har gode produkter, men den påståtte støtten for virtuelle maskiner fra Virtual PC og Virtiual Server er "noe" amputert. Så og si ingen av mine virtuelle maskiner kan kjøre under VMware, siden jeg benytter en feature som er sårt savnet i VMware: Differensielle disker (Disker som kun inneholder forskjellen fra base-disk).

Lenke til kommentar
VMware burde vel begynne å feie litt for egen dør før de begynner å gå til angrep på andre. For all del, WMware har gode produkter, men den påståtte støtten for virtuelle maskiner fra Virtual PC og Virtiual Server er "noe" amputert. Så og si ingen av mine virtuelle maskiner kan kjøre under VMware, siden jeg benytter en feature som er sårt savnet i VMware: Differensielle disker (Disker som kun inneholder forskjellen fra base-disk).

8059298[/snapback]

 

Har brukt VirtualPC og VMware Workstation veldig mye, og per i dag er det majoritet med VMware. Differensielle disker i VPC blir omtrent det samme som å lage en "linked clone" i VMware. For min del så har jeg lagt opp til enhaug av grunninstallasjoner av en rekke OS'er, og når jeg behøver et bestemt OS for å kjøre en debug/test session, så lager jeg en "linked clone" av denne. Men det å konvertere fra VPC maskin med differensielle disker kan nok bli et problem, uten at du må merge først.

 

Styrken med VMware, i hvertfall i mine øyne til mitt bruk, er snapshot muligeheten. VPC synes jeg har et noe mere strømlinjeformet brukergrensesnitt. Ytelsesmessig for WinXP så blir det nok hipsomhapp, kanskje et bittelite strå til VMware. Men nå kjører jeg uten virtualiseringsstøtte i hardware, og har ikke testet VPC 2007 ennå.

Lenke til kommentar

Ah, linked clone var det jeg savnet, og akkruat det samme som differensielle disker i VirtualPC / Virutal Server.

 

Snapshot er vel noe bedre enn Undo Disk i VirtualPC / Virtual Server, men så langt har jeg klart meg fint. Nå kan jeg uansett ikke bruke VMware server nå, siden den ikke går stabilt på Vista (Hvis det da ikke har kommet en oppdatering som jeg ikke har fått med meg).

Lenke til kommentar

Snapshot muligheten er *mye* bedre enn Undo featuren i VPC, hadde VPC hatt de samme mulighetene så hadde jeg nok holdt meg til den. Du kan lage ubegrenset med snapshots, og enkelt gå tilbake til en av dem, og så evt. branche ut fra en tidligere snapshot. Utrolig nyttig mhp. debugging og problemsøking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...