Gå til innhold

Tiltalt for å laste opp filmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo greit nok, da har de jo fått tatt første mann som la dem ut og ikke en stakkars 13 åring som sitter på gutterommet og laster ned litt nå og da. Det vil vel helt sikkert ikke gå så langt som til fengsels straff men han får vel en klekklig bot som skal virke avskrekkende på nestemann, eller de lager et eksempel av ham og setter ham inn...

Lenke til kommentar

Har god forståelse for at de ønsker å gå etter de som gjør filmene tilgjengelig så tidlig. Digitale vannmerker har det jo vært snakk om for lenge siden. Rart at folk tør å gjøre seg til kriminelle på denne måten og i tillegg bare ha bry med det selv om de ikke blir tatt. Han var vel neppe klar over at det eksisterte noe slikt som digitale vannmerker på filmer. :p

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
De som er flinke i det der fjerner jo vannmerkene før de legger dem ut.  Synd for ham at han ikke gjorde det.

8021840[/snapback]

Nå har jeg ikke satt meg inn i hvordan de fleste vannmerkene lages per i dag, men det skulle være en smal sak å lage et vannmerke som ikke kan detekteres uten at du har en kodenøkkel for å finne det og dermed blir det også umulig å fjerne det.

Lenke til kommentar
Er jo greit nok, da har de jo fått tatt første mann som la dem ut og ikke en stakkars 13 åring som sitter på gutterommet og laster ned litt nå og da.

Få håpe at de ikke begynner med slike ting som "Arne M. får 2 års fengsel for å ha delt 100 mb av filmen x.

8021864[/snapback]

 

 

Nå er det vel ikke det som er saken er det, han har tydligvis klart å laste opp to hele kopier av filmen så jeg synes faktisk ikke så veldig synd på han for å si det sånn. Hvis det hadde gått så langt så hadde det vel også ha vært et spørsmål om han var den personen som faktisk hadde lastet den opp først eller om han bare var en som delte den videre ville jeg tro, uten at jeg er en advokat og kan alt omkring lover og regler når det kommer til fildeling...

Lenke til kommentar
hvor stor er egentlg straffen for å bøffe filmen fra en butikk? begynne med det isteden kanskje :)

8021822[/snapback]

Det er helt irrelevant. Laster man opp to filmer sprer man de til svært mange personer, og det kan derfor på ingen måte sammenliknes med noe så simpelt som å stjele en film.

Lenke til kommentar
Hvordan kan dere ha forståelse for at noen kan få tre år fengselsstraff for dette? Greit det er i USA, men uansett, tre år i et amerikansk fengsel, det er lenge det! Strafferammene er helt hinsides, og er langt fra i forhold til alvorligere ting.

8022019[/snapback]

 

Tre år betyr at han kan maks få tre år for den type kriminalitet, men det er forskjell på en som laster opp 2 filmer og en som laster 1000. Så kjangsen for at han får tre år er fryktelig liten, mest sannsynlig en kraftig bot...

Lenke til kommentar
hvor stor er egentlg straffen for å bøffe filmen fra en butikk? begynne med det isteden kanskje :)

8021822[/snapback]

I California har de en slags tre-brudds-regel som sier at tredje gangen du bryter loven får du livstid. Så på 60 Minutes hvor det var en fyr som fikk livstid fordi han ble dømt for å stjele AA-batterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...