Gå til innhold

Norsk 17-åring dømt for fildeling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dømt for å drive hubben (tilrettelegge for lovbrudd).

Han har ikke (ennå hvertfall) blitt saksøkt av opphavsmenn.

 

Vel fortjent dom spør du meg.

Han visste utmerket godt hva han drev på med.

Mens alder etc er formildende.

Dette blir som å være uenig med fartsgrensene her i landet og kjøre på med sin egen 'rettsoppfatede' fart.

Det blir din risiko. Bir du tatt så er meningen at det skal være surt.

Vi har lover og regler her i landet. Han har brutt flere av dem.

Lenke til kommentar
Dømt for å drive hubben (tilrettelegge for lovbrudd).

 

Javel? Skal vi fengsle ISP'er og kanskje MSN eller mirc eller.. you name it.

 

Kanskje vi skal fengsle alle som har laga et våpen?

 

Fins faktisk DC hubber der det ikke deles annet enn f.eks skolemateriale.

 

Dette blir som å være uenig med fartsgrensene her i landet og kjøre på med sin egen 'rettsoppfatede' fart.

 

8013163[/snapback]

 

Eh nei.. Kjører du over fartsgrensa kan du faktisk skade noen.

Det har INGEN likheter med dette.

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar

som nevnt tidligere i tråden, blei han dømt for å dele filer? eller for å drive hubben? Trodde du var ganske safe fra å bli straffet om du hadde regler som: Kun deling av privatfiler. Host tar intet ansvar hva brukerne foretar seg. Deling av piratrelaterte filer forbudt osv.

 

Kondolerer, synes det er teit at myndighetene statuerer et eksempel som dette.

Endret av woodno
Lenke til kommentar

At det er ulovlig kan vi alle være enige i, men problemet er at det svekker rettsystemet når 17 åringer dømmes til 45 dagers "betinget" fengsel, for noe mer eller midnre hele landets yngre generasjon i mer eller mindre grad har gjort.

 

Mens voldtekstmen, personer bak blind vold, butikktyver etc slipper unna, saken henglagt, bevisets stilling, politiet gidder ikke en gang rykke ut.

Lenke til kommentar

<Dømt for å drive hubben (tilrettelegge for lovbrudd).

 

Tilrettelegge for lovbrudd? Den synest jeg er veldig vag.

 

Eksempel: I Norge er maks fartsgrense 90 km/t. Omtrent alle registrerte biler i norge kan gå fortere enn dette. Hvorfor er ikke det "tilrettelegge for lovbrudd" ?

 

For ikke å snakke om våpen salg og produksjon.

 

<Mens voldtekstmen, personer bak blind vold, butikktyver etc slipper unna, saken henglagt, bevisets stilling, politiet gidder ikke en gang rykke ut.

 

Det er enkelt. Ei ødelagt voldatt 13 åring har ikke penger, det har musikkbrangsjen. Det stinker men slik jeg ser det så er det sannheten.

Lenke til kommentar

Da kan jeg snu det andre veien.

Skal vi ikke gå etter alle bakmennene i det kriminelle miljøet?

 

Skal vi kun ta småfiskene som selger dop på gata. Eller skal vi infiltrere miljøet og ta ut de store fiskene som organiserer alt?

 

Ikke at jeg sammenligner en 17 åring som driver en dc hub med en narkobaron.

Men det var du som startet den type argumentasjon.

Endret av filter69
Lenke til kommentar
<Dømt for å drive hubben (tilrettelegge for lovbrudd).

 

Tilrettelegge for lovbrudd? Den synest jeg er veldig vag.

 

Eksempel: I Norge er maks fartsgrense 90 km/t. Omtrent alle registrerte biler i norge kan gå fortere enn dette. Hvorfor er ikke det "tilrettelegge for lovbrudd" ?

 

For ikke å snakke om våpen salg og produksjon.

 

<Mens voldtekstmen, personer bak blind vold, butikktyver etc slipper unna, saken henglagt, bevisets stilling, politiet gidder ikke en gang rykke ut.

 

Det er enkelt. Ei ødelagt voldatt 13 åring har ikke penger, det har musikkbrangsjen. Det stinker men slik jeg ser det så er det sannheten.

8013231[/snapback]

 

Helt enig, hvordan kan man straffes for å tilrettelegge for lovbrudd ved å bruke en teknologi som er fint tilgjenlig og lovelig på nettet?

 

Våpenprodusjonen på Kongsberg er noe av det norge selger mest av, og blir brukt over hele verden for å drepe i krigstilstander. Er dette å tilrettelegge for kriminalitet?

Er det å lage programvare også og tirettelegge for kriminelle handliger ? Hvis det var dette dommen sa, så synes jeg virkelig synd på han.

 

Idag har jeg store problemer med å ikke bruke nedlastnings applikasjoner i min hverdag, de er der rett forran meg og jeg bruker de. Kanskje ulovlig? Hvem vet..

Endret av aC
Lenke til kommentar
Da kan jeg snu det andre veien.

Skal vi ikke gå etter alle bakmennene i det kriminelle miljøet?

 

Skal vi kun ta småfiskene som selger dop på gata. Eller skal vi infiltrere miljøet og ta ut de store fiskene som organiserer alt?

 

Ikke at jeg sammenligner en 17 åring som driver en dc hub med en narkobaron.

Men det var du som startet den type argumentasjon.

8013253[/snapback]

Denne gutten er ikke noe annet enn en "småfisk som selger dop på gata" hvis man velger å bruke den terminologien. De som i dette tilfellet burde jaktes på er helt klart releasegruppene og de større kreftene bak piratvirksomhet, ikke 17åringer som er et produkt av sine omgivelser.

 

"Nothing is illegal if one hundred businessmen decide to do it."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...