Gå til innhold

Populær skjerm i DVI-trøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvor dypt må man grave inn i skjermen før man finner der man kobler til for å oppgradere FW? dette høres ut som noe man burde kunne klare på egenhånd gitt at fremgangsmåte glir gjort tilgjengelig... ikke slik at man må betale for en slik endring vel? garanti sak dette?

Lenke til kommentar
hvor dypt må man grave inn i skjermen før man finner der man kobler til for å oppgradere FW?  dette høres ut som noe man burde kunne klare på egenhånd gitt at fremgangsmåte glir gjort tilgjengelig... ikke slik at man må betale for en slik endring vel? garanti sak dette?

8000603[/snapback]

Jeg tipper man ikke finner noe man kobler til i det hele tatt. Firmwaren ligger sansynligvis på en ROM-brikke ala CMOS, som må tas ut og flashes i en ROM-skriver. De aller færreste har utstyr tilgjengelig til dette :)

Lenke til kommentar

Har hatt skjermen sida jul. Blei nervøs med en gang jeg leste, men snø eller svart skjerm har jeg aldri merka noe til.

 

Nå har jeg dog et Asus 9800XT og det er kanskje så gammalt i forhold til skjermen at problemet ikke oppstår. Ikke at jeg har peil, men kunne tenke meg det var litt nyere skjermkort (enn f.eks. mitt) som hadde slike problemer etterhvert som nye teknologier blir introdusert.

Endret av daffodiL
Lenke til kommentar

Har nettopp vært gjennom en runde med Infocare om akkurat dette problemet. De visste ikke noe om at det var et kjent problem, og nyheten om firmware oppgradering hadde jeg ikke sett før nå.

 

I alle fall benyttet jeg meg av sjansen til å bytte til ny skjerm av samme modell. Dette gikk greit helt til jeg pakker ut skjermen og finner ut at den nye skjermen har akkurat samme problemet. Så da var det på'n igjen med ny runde med Infocare. Ny skjerm mottatt og denne gang, til min store glede, så ser det ut til at jeg har fått en skjerm fri for problemer.

 

Veldig fornøyd med at prosessen med å feilmelde skjerm, få tilsendt ny, sende inn gammel, feilmelde ny skjerm, få tilsendt ny og sende inn "gammel" til sammen ikke tok mer enn kanskje 2 1/2 uke, så all ære til Infocare for god service. Men det virket ikke som om de visste at modellen hadde dette problemet (etter hva jeg kan se så ble min første skjerm testet til feilfri når jeg sendte den inn)

Lenke til kommentar

Har også hatt det samme problemet. Hadde kastet orginalembalasjen på skjermen så Infocare sendte en ny skjerm slik at jeg kunne sende den første i retur i den samme emballasjen. Bra service...

 

Desverre så opplever jeg også samme feil med den nye skjermen, men ikke så ofte så med den første.

 

Etter å ha lest denne artikkelen så er det vel bare å ta kontakt med Infocare igjen...........

Lenke til kommentar

har en 205BW, og opplever når musepekeren min veksler mellom "pil" og "skrive strek" når jeg veksler mellom å holde over tekst og blank bakgrunn, så virker det som om det blir en forstørrest versjon av "pilen" i det jeg tar pekeren over tekst. noen andre som har opplevt noe lignende? sykt irriterende!

Lenke til kommentar

Jeg hadde et 3 dagers sant mareritt med den skjermen..benyttet angrefristen og fikk meg en LG L2000C i stedet og er kjempefornøyd med den.Egentlig bare glad for det for LG,en har MYE bedre innsynsvinkel og helt ok farger osv.Spiller mye BF2 og kan ikke se etterslep på den heller.Anbefaler alle med trøbbel og kjøpe en annen skjerm en Samsungen.

Lenke til kommentar
Jeg har denne skjermen på i min handlekurv og skulle egentlig handle ganske straks, men nå tror jeg med stor sannsynlighet at jeg fjerner den.  :nei:

8002442[/snapback]

hallo! Det er den beste skjermen jeg har vert borti! Ikke la en feil som dette avgjøre! Test først!

8002665[/snapback]

 

Test først? Altså kjøpe først, angre siden? :)

 

Jeg forstår ikke hva du mener med "en feil som dette", høres jo ut som en meget kjip greie siden så mange sliter?

Lenke til kommentar

Bare for å sette ting i perspektiv - har 2 skjermer, begge LaCie photon20visionII, som har problemer med å kjøre 1600x1200 via DVI på 9600 og 9700 ATi kort. Skjermene ville/vil automatisk tolke det som 1604x1200 som betyr en forferdelig skalering (ufokusert bilde). En ganske alvorlig glipp? It happens. Fant en software løsning på det (ATi CCC, swap displays) og problem løst. Et nyere nVidia 7800GT hadde ikke dette problemet. Så det er absolutt noe i det at skjermkortet også kan være en faktor.

 

Også Dell eiere har vært litt småplaget av LCD problemer, blant annet fargeoverganger. Projektorer og LCD TVer som ikke kan vise et 100% ubehandlet bilde over DVI uten en eller annen form for tilpasning hvor f.eks. START-linjen forsvinner...Samsung er ikke alene om å slite med DVI-problemer :)

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...