Gå til innhold

ATI R600 utsatt - igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skulle AMD komme med K8L i Q2? lurer på om det er en sammenheng her..? -mulig Simen1 har peiling.

7998804[/snapback]

 

Jobber Simen1 for AMD?

Skulle vel egentlig tro at Snorreh eller tilsvarende visste mer om slikt.

:)

 

Det er vel forøvrig bedre å levere noe som virker enn å levere "søppel i tide", men jeg ser jo at de fleste tilsynelatende foretrekker det siste alternativet.

:whistle:

Lenke til kommentar

Dette var jo ikke akkurat lovende, men nå har de jo holdt kortene tett til brystet slik at ingen egentlig vet hvor mye bedre brikken(e) yter i forhold til nVidias tilbud. Men de bør nok ha et konkurransedyktig produkt selvfølgelig. Selv vil jeg fokusere litt mer på Linux enn Windows om dagene, så da blir det vel nVidia på meg uansett.

Lenke til kommentar
Når dem venter såpass lenge med å lansere dx10 brikka si betyr det jo bare at nvidia får mer forsprang. Kjipt for Ati fanboys greit for oss andre

7999031[/snapback]

 

Hvordan skal det være bra for oss andre? Viss ATI blir liggende for langt etter nvidia, så betyr det høgere priser og lavere ytelse da konkuransen er borte.

Syns det er kjipt for oss andre også jeg.

Lenke til kommentar

Dette er jo selvsagt ikke verdens undergang i alle fall, kan være veldig surt for de som hadde planer med å oppgradere i løpet av mars / april og de må jo kanskje vente litt lengre her.

 

Gidder ikke å spekulere i hva som er den direkte årsaken til at de velger å utsette lanseringen, men forhåpentligvis så har de en veldig god grunn til dette, kanskje det er for å unngå en papirlansering og for å få riktig antall skjermkort på markedet?

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert dette er så ille som det kan se ut som. Husk at ATI nå har AMD sin kompetanse på wafere bak seg. Kan hende de kan få fortgang på forminskelsene (nanometer) som følge av samarbeidet.

 

ATI og nVidia har sikkert ganske god kontroll, og det kan jo hende at disse to fremskynder noen av de bedre GPU arkitekturene ved behov. De har nok noen skikkelig vasse ting oppi ermene sine som de kan trylle fram litt raskere begge to når behovet melder seg.

 

Poenget er vel å tjene mest mulig på en plattform før de introduserer en ny. Så nå koser nok nVidia seg med at de kan tjene litt mer penger på sin gjeldene arkitektur bittelitt lenger. Men det er jo kun noen få måneder det dreier seg om.

 

Er jeg litt på jordet med disse uttalelsene nå? :roll:

Endret av G
Lenke til kommentar

Mener å huske at ati ventet med å lansere et pixel shader 3.0 kort og for en stund tilbake for de de mente at det ikke var nødvendig med et sånt kort på det tidspunktet. Og foreløpig er det jo ingen vits med kort som støtter dx10 siden ingen spill støtter det enda.. samme gjelder forsåvidt vista, er ikke så mange som bruker det enda heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...