Gå til innhold

Virtual PC 2007 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.vmware.com/

sier jeg bare, mye bedre ;)

nå er jo VMWare server og client gratis, også kan dem kjøre ALLE oser for x86 pcer, for di som har AMD64 og dualcore, så går det også fint  ;)

7982717[/snapback]

 

Ja, uoffisielt kan den vel kjøre os X og.

Men hørt at VirtualPc har bedre ytelse, og nå som den vel støtter amd / intel virtualisering skal ytelsen være enda bedre.

 

Noen som har sammenlignet ?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det går an å kjøre allerede innstallerte OS gjennom Vitual PC? Dvs jeg har akkurat nå både Windows XP og Vista innstallert i dual boot, det som hadde vært greit hadde vært å få tilgang til den gamle Windows XP innstallasjonen gjennom Vitual PC i Vista. Jeg prøvde dette med 2004 og beta 2007 versjonen, men jeg fant ingen opsjon for det og jeg måtte innstallere OS på nytt i dummy partisjoner.

 

I beta 2007 fungerte forresten Vitualisering... merket ingen forskjell i ytelse :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar
http://www.vmware.com/

sier jeg bare, mye bedre ;)

nå er jo VMWare server og client gratis, også kan dem kjøre ALLE oser for x86 pcer, for di som har AMD64 og dualcore, så går det også fint  ;)

7982717[/snapback]

 

Ja, uoffisielt kan den vel kjøre os X og.

Men hørt at VirtualPc har bedre ytelse, og nå som den vel støtter amd / intel virtualisering skal ytelsen være enda bedre.

 

Noen som har sammenlignet ?

7982804[/snapback]

Har kjørt Virtual PC 2004 og VMWare Server på jobb. Mitt inntrykk er at VMWare både er raskere og mer stabilt. Klient-OS var 2003 server og XP pro. Førstnevnte kjørte SQLServer 2005.

Lenke til kommentar
Får noen til å innstallere/bruke Linux(eks Ubuntu) gjennom Virtual PC? Jeg prøvde dette på forrige versjon uten helt å lykkes.

7982380[/snapback]

Jeg har kjørt Win98, Win2000, WinXP, DOS 6.22, WinNT 4.0 og mange varianter av SLAX-baserte Linux systemer (både med og uten X) i VirtualPC 2004. Det er mye lettere å bare legge tilbake en lagret HDD image når jeg skal tilbake til en konfigurasjon hvor en applikasjon ikke er installert enn å prøve å avinstallere applikasjonen på en fysisk test-pc. Også det å lage en tilpasset SLAX plate går mye raskere når man slipper å restarte en fysisk PC.

 

Så Linux fungerer på VirtualPC hos meg. Hvis Ubuntu krever et mer avansert grafikkort, kan det hende at den ikke får starte i X. Eller at høyere oppløsning i tekstdelen av oppstarten ikke fungerer. Da ville jeg forsøkt å fortelle kernelen å starte i VGA modus.

Lenke til kommentar
Raptor,20/02-2007 : 11:28]Men VMWare workstation koster penger...

WMWare Player som er gratis kan bare "kjøre" ferdiglagde maskiner.

7982805[/snapback]

VMWare Server (ikke ESX / Infrastructure) er i hvertfall gratis, men har den noen ulemper i forhold til å kjøre Workstation? Krever mer ressurser eller noe?

7983750[/snapback]

 

Workstation har ganske heftig versjonsstyring. Man kan feks håndtere versjonstrær med OS-installasjoner.

 

Server kan styres via et web-interface, workstation kan så vidt jeg vet bare styres lokalt. Det anbefales at man kjører det på et server-OS, har selv brukt det med XP som host-system uten problemer.

 

Har prøvd både server og workstation, har ikke merket forskjeller på ressursbruk eller ytelse, har ikke kjørt hard benchmarking.

 

Edit: Rettet feil

Endret av hvrd
Lenke til kommentar
Hvordan fungerer en VMW server?

7983079[/snapback]

På tross av navnet kan VMW server installeres lokalt, på samme måten som Virtual PC. Man kan lage nye virtuelle maskiner, kjøre flere maskiner i samme GUI og administrere maskinene både lokalt og over nett.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det går an å kjøre allerede innstallerte OS gjennom Vitual PC? Dvs jeg har akkurat nå både Windows XP og Vista innstallert i dual boot, det som hadde vært greit hadde vært å få tilgang til den gamle Windows XP innstallasjonen gjennom Vitual PC i Vista. Jeg prøvde dette med 2004 og beta 2007 versjonen, men jeg fant ingen opsjon for det og jeg måtte innstallere OS på nytt i dummy partisjoner.

 

I beta 2007 fungerte forresten Vitualisering... merket ingen forskjell i ytelse :)

7982901[/snapback]

 

 

Vet ikke om dette funker til VPC, men MS har laget et verktøy som tar snapshot av en eksisterende fysisk server og lager et Virtual Server image som du kan starte opp opp og fortsette der. Siden VPC og Virtual Server bruker samme filformat, er det ikke utenkelig at det funker for VPC og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...