Gå til innhold

Wikipedia øker i popularitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er heller hvorfor det er så mange som besøker www.microsoft.com ?

7971826[/snapback]

 

Windows-pcer har microsoft-sider som startside som standard. Sikkert en del som ikke orker å bytte, eller ikke kan.

 

Hvorfor er yahoo så popis?

7971843[/snapback]

 

Yahoo er større i utlandet, derfor det virker litt rart for oss nordmenn.

Lenke til kommentar

wikipedia-300x200.jpg

Ser forfatteren kan kinesisk/japansk :wee:

 

Har selv lagt inn "wiki" som en egen søkestreng i Opera som tar meg rett til Wikipedia. =)

7971307[/snapback]

Jeg og. Både norsk og engelsk. WN for norsk, W for engelsk. Tidligere WE for engelsk og W for norsk, men jeg fant ut at det å bruke den engelske versjonen er mye bedre, da artikklene ofte er lengre og mer velskrevne. Dessuten er det som oftest link til den norske versjonen fra den engelske.

Lenke til kommentar
Det nettbaserte leksikonet Wikipedia øker i popularitet og er nå blant de ti mest besøkte nettsidene i verden.
Ifølge selskapet comScore Networks, som holder statistikk over nettsidebesøk, er Wikipedia nå blant de ti mest populære nettsidene i USA.

USA=verden?

 

Eller har jeg oversett noe?

Lenke til kommentar
Jeg og. Både norsk og engelsk. WN for norsk, W for engelsk. Tidligere WE for engelsk og W for norsk, men jeg fant ut at det å bruke den engelske versjonen er mye bedre, da artikklene ofte er lengre og mer velskrevne. Dessuten er det som oftest link til den norske versjonen fra den engelske.

7973430[/snapback]

 

Jeg har akkurat det samme. Veldig praktisk med w og wn. Har også en hel haug med andre slike. Fungerer fint i Opera og FF.

Lenke til kommentar
Beklager offtopic, men går dette an å gjøre i Firefox? (med plugins)

7973859[/snapback]

Det er mulig ja: https://addons.mozilla.org/firefox/search-engines/

 

Du finner wikipedia søk på den siden der :)

7974476[/snapback]

 

Jeg vet ikke helt om disse pluginene gjør det samme (med forbehold om at jeg ikke har prøvd), det er ikke snakk om å ha en egen searchbar, men å kunne skrive "w <søkeord>" i adresse-linja, så søker den på wikipedia. Om den pluginen du linket til lar det gjøre det, vennligst ignorer dette innlegget :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Litt bak tallene:

 

Kan ta med at Fox Interactive Media hovedsaklig er MySpace, Fox News og IGN som alle er svært populære i USA. Time Warner Network inneholder blant annet gamle AOL.

 

Yahoo inluderer Yahoo Mail og Yahoo Messenger som begge er mer populære enn Hotmail og MSN i USA. Tror også at Amazon-tallene inkluderer IMDB.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Litt bak tallene:

 

Kan ta med at Fox Interactive Media hovedsaklig er MySpace, Fox News og IGN som alle er svært populære i USA. Time Warner Network inneholder blant annet gamle AOL.

 

Yahoo inluderer Yahoo Mail og Yahoo Messenger som begge er mer populære enn Hotmail og MSN i USA. Tror også at Amazon-tallene inkluderer IMDB.

7975586[/snapback]

Dette gir litt mer mening ja enn det jeg fikk ut av artikkelen.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt om disse pluginene gjør det samme (med forbehold om at jeg ikke har prøvd), det er ikke snakk om å ha en egen searchbar, men å kunne skrive "w <søkeord>" i adresse-linja, så søker den på wikipedia. Om den pluginen du linket til lar det gjøre det, vennligst ignorer dette innlegget :)

 

AtW

7975011[/snapback]

Dette er ikke plugins, men søkemotorer du kan velge i søkefeltet.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt om disse pluginene gjør det samme (med forbehold om at jeg ikke har prøvd), det er ikke snakk om å ha en egen searchbar, men å kunne skrive "w <søkeord>" i adresse-linja, så søker den på wikipedia. Om den pluginen du linket til lar det gjøre det, vennligst ignorer dette innlegget :)

 

AtW

7975011[/snapback]

Dette er ikke plugins, men søkemotorer du kan velge i søkefeltet.

7985978[/snapback]

 

Ja ok, da er det jo mao ikke det samme, poenget var å få det slik at man kan skrive feks "w <søkeord>" i adressefeltet, og at den da søker med wikipedia, det er upraktisk å ha en engen bar for så mange søk, eventuelt måtte velge et annet søk hver gang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...