Gå til innhold

SNIKTITT: Nokia N800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så litt treig ut ...

7972325[/snapback]

Og de fleste funksjonen som amobil ble "så imponert over" finner du også på SE P990i. Der kan du og zoome inn og ut siden, bruke stylus (eller fingeren om du måtte ønske) til å scrolle både horisontalt og vertikalt, sende og motta epost og henge på msn fra sofakroken. Telefonen har også en front i metall.

Rart at Amobil ikke ble imponert da de testet P990i? Da ble de i hovedsak skuffet over disse funksjonene.

Prisforskjellen er på ca 1000-lappen, så det kan ikke være derfor. :hmm:

Lenke til kommentar

Har hatt den i norsk versjon ett par uker nå og må si at jeg er veldig godt fornøyd. Enkel i bruk, har det jeg trenger istedetfor en bærbar stående her hjemme. RSS leser er kanskje det jeg bruker mest sammen med epostleser.

En liten kjekk infostasjon med god wifi dekning.

 

Løp og kjøp når den er i butikkene..............

Lenke til kommentar
Har hatt den i norsk versjon ett par uker nå og må si at jeg er veldig godt fornøyd. Enkel i bruk, har det jeg trenger istedetfor en bærbar stående her hjemme. RSS leser er kanskje det jeg bruker mest sammen med epostleser.

En liten kjekk infostasjon med god wifi dekning.

 

Løp og kjøp når den er i butikkene..............

7975506[/snapback]

Er det noen mediaspiller på den, slik at det er mulig å f.eks. streame video/musikk fra en PC?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

dette er ikke en mobiltelefon, derfor går det ikke an å ringe med den på andre måter enn via f.eks. skype. Men, ja, skype funker fint :) (Etter det jeg har lest...) (Og tanken som er bak har jeg ordentlig sansen for: mobilen er kjekk å ha så liten som mulig, mens denne "surfefjøla" her bør helst ikke være alt for liten. Jeg hater det at man skal forsøke å dytte absolutt ALT i en mobiltelefon! Jeg vil ha mobiltelefoner jeg kan ha i lomma uten at folk tror jeg er glad for å se dem ;) )

 

Man kan forøvrig bestille denne via nett... (shop'en til Nokia. Da koster den 335 Euro, + evt. toll/moms) Jeg kommer til å kjøpe en med en gang den kommer bundlet med gps-enhet og navigasjons-system. (Skjønner ikke hvorfor det ikke er kommet enda, det er jo etter det jeg skjønte omtrent samme ekstrautstyr som for Nokia 770).

Lenke til kommentar
Kan en legge inn mp3, filmer osv på eget minnekort og bruke denne til avspilling, eller betaler en her 3500 for å surfe på nett?

7979207[/snapback]

 

Ja, det kan man. Man kan også bruke den som jukebox ++. Er dog litt usikker på hvor bra den er på filmavspilling. Nokia 770 slet visst litt med det pga en litt svak CPU. Denne er litt raskere og har fått mer RAM, men hvordan det arter seg i praksis aner jeg ikke. Det er uansett et bruksområde jeg aldri kommer til å bruke den til, da jeg de få gangene jeg har mulighet til å se film alltid er enten foran en tv eller pc :) Men mp3-spiller funksjonaliteten regner jeg med at jeg kommer til å bruke mye :)

 

Ellers kan man få ganske mange kjekke applikasjoner installert på den saken, det er ikke bare surfing som er det interessante. I motsetning til apples iPhone som er lobotomert og plombert for kun å kjøre Apple-programvare, så fins det veldig mange diverse (gode og mindre gode) OpenSource nytteprogram for N800 :)

 

Så vidt jeg vet kan den kjøre java også, noe iPhone ikke kan. Og grunnen til at jeg nevner iPhone er at mange tror at iPhone også kan tilby ting som N800 kan, men det stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Da var N800 bestilt  :fun:

 

Håper videoavspilling via WLAN også fungerer, slik at jeg kan selge fiasko-kjøpet, Creative Zen W.

7980061[/snapback]

 

Hei!

 

Vil presisere at med "jukebox" så mente jeg nok ikke hva andre legger i jukebox. Jeg har null peiling på om man kan streame musikk/film fra en server slik du ønsker, så om du tolket min kommentar om jukebox til at du kan streame fra server så beklager jeg. Det er selvsagt fullt mulig at det går å streame (jeg antar egentlig at det går), men jeg håper du har fått bekreftet at det går fra annet hold også? :)

Lenke til kommentar

Tja- Fiaskoen du kjøpte for en stund siden [Creative Zen W] var vel også et impulskjøp?

7980195[/snapback]

Jo, men N800-kjøpet var nok ikke så impulsivt - hadde jo bestemt meg for å kjøpe N770 også etter nøye undersøkelser, men den gikk det jo ikke an å kjøpe i Norge. Ang. Creative Zen W derimot leste jeg bare at den støttet avspilling av video og musikk og slikt, uten å vite noe om grensesnittet/softwaren, som selvfølgelig viste seg å knapt ha funksjoner for avspilling av musikk. :thumbdown:

 

 

Hei!

 

Vil presisere at med "jukebox" så mente jeg nok ikke hva andre legger i jukebox. Jeg har null peiling på om man kan streame musikk/film fra en server slik du ønsker, så om du tolket min kommentar om jukebox til at du kan streame fra server så beklager jeg. Det er selvsagt fullt mulig at det går å streame (jeg antar egentlig at det går), men jeg håper du har fått bekreftet at det går fra annet hold også? :)

7980402[/snapback]

Ta det med ro, hadde bestilt før jeg leste dit innlegg ;)

Jeg spurte i et annet forum, og det ser ut til at det ikke er en umulighet å få til det jeg ønsker.

 

Men uansett, var denne streamingen av video kun en bonus om fungerer. Skal helst bruke den til surfing og ebook-lesing, og jeg er ganske sikker på at den fungerer bra til de formålene ;)

Lenke til kommentar
Men uansett, var denne streamingen av video kun en bonus om fungerer. Skal helst bruke den til surfing og ebook-lesing, og jeg er ganske sikker på at den fungerer bra til de formålene ;)

7980499[/snapback]

 

Det er de formålene jeg også primært ønsker en slik sak til :) Skal i tillegg kjøpe navgasjons-kit'et når det kommer.

Lenke til kommentar

Genialt om man kan kjøre homebrew som det så fint kalles for tiden på denne her. Om den spiller video lett og har støtte for codecs som er gjeldende på mobilfronten (MPEG4 AVC, 3gpp, aac) så er dette absolutt en tingest som jeg anbefaler å kjøpe.

 

Mange har jo en PSP kun for å surfe og gjøre ting som denne N800 saken kan.

 

Bedre med en som er litt mer åpen ut-av-esken enn Sony sine proprietære tulledingser.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...