Gå til innhold

SNIKTITT: Windows Mobile 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, men jeg må som vanlig kritisere Amobils manglende kunnskap om Windows Mobile. Ja, oppgavebehandleren kan startes fra menyen. Etter dette er gjort vil den dukke først øverst på snarveismenyen på toppen av "homescreen" skjermen. Her er også de 7-8 siste programmene du har kjørt. Jeg bruker oppgavebehandleren en god del, og den er alltid tilgjengelig meget raskt og enkelt.

 

Deretter synes jeg den er generelt god i bruk. Marker oppgaven du vil slette, og på smartphones med WM5 er det bare å trykke meny + 7, og vips er den lukket. Vil man lukke alle programmer, er det bare å trykke meny + 2, også er det gjort. Hva er det egentlig å utsette på den?

Lenke til kommentar
Beklager, men jeg må som vanlig kritisere Amobils manglende kunnskap om Windows Mobile.

7968767[/snapback]

 

Er det noen som vet om det noen vits i å oppgradere? Jeg har mekket ganske mye på utseende og farger på WM5 med UITweaker og CLaunch og er generelt fornøyd. Er ikke sikker på at jeg vil like Vista-farger og gloss noe bedre.

 

Plages ikke av sein reponstid, selv om det alltid er noes om kunne gått fortere. Det eneste er at jeg må gå inn i Innstillinger - Minne - Kjørende progammer for å avslutte programmer en gang i mellom (eller ta en soft restart).

 

Er det da noen vits i å oppgradere? Vil tilleggsprogrammer og tilkobling til Vista fungere både for WM5 og WM6?

Lenke til kommentar

WM5 virker med Vista. Sync av det meste går sømløst via Mobile Device Center (har prøvd med P3300 mot Pre-RC1 5536 av Vista). Som det ser ut nå, så er det ikke noe særlig du kan gjøre med WM6/Vista som du ikke kan eller vil savne med WM5/Vista eller WM5/XP.

 

Siden begge bygger på CE5.0 kan man håper at program kan gå omhverandre, eller at det er lett å skrive om WM5->WM6 og motsatt. Mange spekulerte i at Crossbow ville få navnet WM5SE, siden de bygger på samme plattform.

 

Jeg kommer ikke til å kaste meg rundt å kjøpe ny mobil. Hvis HTC velger å legge ut ny rom med WM6, så vil jeg nok ta det ibruk, men klarer meg veldig fint med WM5!

Lenke til kommentar
Hm, artikkelen gjør et poeng av at det nå er "Tilbake"-tast på Windows Mobile ala Sony Ericsson.

Jeg har hatt Windows-telefoner helt siden jeg begynte med Qtek 7070, og de har alle hatt "Tilbake"-tast. Dette er da ikke noe nytt!?

7972098[/snapback]

Tror de mener i mobilen(windows)... ellers så har min også tilbake-tast:)

7972152[/snapback]

Mulig det.

Er forøvrig spent på I-mate 9150 som er på gang. Den virker super etter det lille jeg har lest!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...