Gå til innhold

Vista selger dårligere enn XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessuten er de greiene det var snakk om med OEM sterkt i veien for folk med PC og Hardware som hobby.

 

Vil også tro at XP solgte bedre fordi XP regelrett var et mer stabilt OS enn Windows ME, folk fikk faktisk en bedre datamaskin av å oppgradere. (Samt ytelsen var ikke SÅ mye dårligere enn Windows 2000, i alle fall ikke om du skrur ned alle visuelle elementer). Vista går jo sirup i forhold til XP.

Lenke til kommentar

jeg kjører med alle xp visuelle effekter deaktivert. trenger ett os som går glattest mulig og med minst mulig feil. i tillegg stor det ett videoredigeringkort som ikke støttes, og som aldri vil bli støttet i Vista.

 

hvorfor skulle jeg gå for Vista? jeg ønsker ikke mer inkompabilitet. det er nok kluss med pc fra før

Lenke til kommentar

tror ikke dette har så mye og si, tenker att salget kommer til å stige når de mest alvorlige barnesykdommene er vekke. kanskje litt fordi mange gjorde denne feilen med xp? at man kjøpte det for tidlig og att det derfor var ustabilt. så nå vill man ikke gjøre den samme feilen igjen, og derfor venter man til sp1 kommer ut. kan kanskje ha noe med dette å gjøre?

Lenke til kommentar

Er ikke rart i slik TV, nettsider og media har dratt dette OS ned i søla. Var ikke like ille da XP kom ut. Bare se hvor mange artikler ITavisen har brukt på å klage på alt som ikke virker i windows Vista. Jeg syns det er litt trist på Microsoft sine vegne at hardware produsenter og software produsenter har ikke fulgt med i timen når det gjelder sin vista støtte.

Lenke til kommentar
Er ikke rart i slik TV, nettsider og media har dratt dette OS ned i søla. Var ikke like ille da XP kom ut. Bare se hvor mange artikler ITavisen har brukt på å klage på alt som ikke virker i windows Vista. Jeg syns det er litt trist på Microsoft sine vegne at hardware produsenter og software produsenter har ikke fulgt med i timen når det gjelder sin vista støtte.

7962067[/snapback]

 

Er det så rart? Vista har vært i utvikling en evighet, og har svært lite ny og grunnleggende funksjonalitet. Det meste av det man bruker til daglig fungerer akkurat like bra (evt mindre bra) enn XP. Kan ikke akkurat si jeg ble overveldet når jeg installerete Vista.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er ikke rart i slik TV, nettsider og media har dratt dette OS ned i søla. Var ikke like ille da XP kom ut. Bare se hvor mange artikler ITavisen har brukt på å klage på alt som ikke virker i windows Vista. Jeg syns det er litt trist på Microsoft sine vegne at hardware produsenter og software produsenter har ikke fulgt med i timen når det gjelder sin vista støtte.

7962067[/snapback]

 

 

ITavisen har vel ikke kommet med noe annet en fakta, jeg ser heller ikke noe form for drittslenging fra redaksjonen sin side. Har du ikke noe bedre og komme med så hold kjeft! :realmad:

Lenke til kommentar

Jeg tror det kan lønne seg å vente med å kjøre Vista permanent til SP1 kommer. Innen den tid så har nVidia og AMD laget gode nok drivere til sine GPU'er også. Samt andre hardware produsenter.

 

Jeg er spent på hvor stor forskjell det er mellom DirectX 9.0c og DirectX 10 modus med spill som Crysis... :hmm:

Hvis forskjellen er minimal, så kommer jeg til å bare spille det i XP.

Lenke til kommentar

Synes egentlig Vista fungerer veldig bra i forhold til den første tiden med Windows XP, for å ikke snakke om W2K som var ett skikkelig sykt barn da det kom(ble utrolig bra etterhvert) og da NT4 kom fungerte stort sett ingenting(ble også delvis fikset etterhvert). Synes verden har gått fremover og har man maskinvare som takler Vista så er det egentlig helt kjempe, men jeg ville hatt problemer med å argumentere for at noen skulle bruke 5000kr på å oppgradere fra Windows XP, 2000kroner også for den saks skyld. Det er riktignok endel ny funksjonalitet, men dilemaet er at man kan få det samme i XP for mindre.

 

Utover det er det sikkert endel som piratkopierer for å slippe de høye priser, restriktive lisenser, aktivering etc. Det hadde vært morsomt å se hvor mange som faktisk bruker Vista, dvs heller enn hvor mange som faktisk har kjøpt Vista. Vil vel også tro at salget tar seg opp etterhvert som Vista blir standard på alle nye PCer..

Lenke til kommentar
Er det så rart? Vista har vært i utvikling en evighet, og har svært lite ny og grunnleggende funksjonalitet. Det meste av det man bruker til daglig fungerer akkurat like bra (evt mindre bra) enn XP. Kan ikke akkurat si jeg ble overveldet når jeg installerete Vista.

 

AtW

7962200[/snapback]

Same meiner eg, i dag oppfyller XP alle mine behov, kvifor skal eg då kjøpe eit nytt operativsystem til fleire tusen som i tillegg krever meir ytelse? Eg har ikkje prøvd Vista, men ut frå det eg har lese er det ikkje mykje som tiltrekker meg. Fancy schmancy utseende og navigering bryr meg lite.

 

At Vista sel dårlegare enn XP hadde eg egentleg forventa, med XP kom det mykje nytt som brukaren faktisk hadde nytte av, dette ser eg ikkje at Vista er i stand til å levere.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Er ikke rart i slik TV, nettsider og media har dratt dette OS ned i søla. Var ikke like ille da XP kom ut. Bare se hvor mange artikler ITavisen har brukt på å klage på alt som ikke virker i windows Vista. Jeg syns det er litt trist på Microsoft sine vegne at hardware produsenter og software produsenter har ikke fulgt med i timen når det gjelder sin vista støtte.

7962067[/snapback]

 

 

ITavisen har vel ikke kommet med noe annet en fakta, jeg ser heller ikke noe form for drittslenging fra redaksjonen sin side. Har du ikke noe bedre og komme med så hold kjeft! :realmad:

7962219[/snapback]

 

Jøss så hissige folk var her i dag da ^^

 

Geez. Jeg har selv testet ut Vista siden beta og har selv hatt svært lite problemer med det. De aller fleste programmene og spillene jeg bruker fungerer utmerket og derfor klager jeg ikke :p Men jeg kan jo skjønne der det ikke fungerer, men det er jo ikke direkte Microsoft sin feil fordi utviklerne av program og spill ikke har fulgt med i svingene (iogmed Vista har vært visst lenge om).

 

Selv har jeg store filsystemer på min maskin og min fungerer mye raskere med Vista enn med XP pga. indekseringen i Vista som er mye bedre enn hva den var i XP. Jeg kan ikke si jeg er noe annet enn fornøyd med min Vista :p

 

EDIT: Men nå må folk huske at med XP SP2 så var det mye som ikke funket 100% fra starten av. Men dette er jo glemt nå. Alt var ikke bare fryden og gammen med XP heller :p Husker hetsinga den fikk i starten og ^^

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Er det så rart? Vista har vært i utvikling en evighet, og har svært lite ny og grunnleggende funksjonalitet. Det meste av det man bruker til daglig fungerer akkurat like bra (evt mindre bra) enn XP. Kan ikke akkurat si jeg ble overveldet når jeg installerete Vista.

 

AtW

7962200[/snapback]

Same meiner eg, i dag oppfyller XP alle mine behov, kvifor skal eg då kjøpe eit nytt operativsystem til fleire tusen som i tillegg krever meir ytelse? Eg har ikkje prøvd Vista, men ut frå det eg har lese er det ikkje mykje som tiltrekker meg. Fancy schmancy utseende og navigering bryr meg lite.

 

At Vista sel dårlegare enn XP hadde eg egentleg forventa, med XP kom det mykje nytt som brukaren faktisk hadde nytte av, dette ser eg ikkje at Vista er i stand til å levere.

7962312[/snapback]

 

For min del er det ikke det at XP oppfyller alle mine behov, men at de viktigste manglene i XP heller ikke ordnes i Vista.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er ikke rart i slik TV, nettsider og media har dratt dette OS ned i søla. Var ikke like ille da XP kom ut. Bare se hvor mange artikler ITavisen har brukt på å klage på alt som ikke virker i windows Vista. Jeg syns det er litt trist på Microsoft sine vegne at hardware produsenter og software produsenter har ikke fulgt med i timen når det gjelder sin vista støtte.

7962067[/snapback]

 

 

ITavisen har vel ikke kommet med noe annet en fakta, jeg ser heller ikke noe form for drittslenging fra redaksjonen sin side. Har du ikke noe bedre og komme med så hold kjeft! :realmad:

7962219[/snapback]

 

Jøss så hissige folk var her i dag da ^^

 

Geez. Jeg har selv testet ut Vista siden beta og har selv hatt svært lite problemer med det. De aller fleste programmene og spillene jeg bruker fungerer utmerket og derfor klager jeg ikke :p Men jeg kan jo skjønne der det ikke fungerer, men det er jo ikke direkte Microsoft sin feil fordi utviklerne av program og spill ikke har fulgt med i svingene (iogmed Vista har vært visst lenge om).

 

Selv har jeg store filsystemer på min maskin og min fungerer mye raskere med Vista enn med XP pga. indekseringen i Vista som er mye bedre enn hva den var i XP. Jeg kan ikke si jeg er noe annet enn fornøyd med min Vista :p

 

EDIT: Men nå må folk huske at med XP SP2 så var det mye som ikke funket 100% fra starten av. Men dette er jo glemt nå. Alt var ikke bare fryden og gammen med XP heller :p Husker hetsinga den fikk i starten og ^^

7962373[/snapback]

 

Vista fungerer mer eller mindre fint, men det er jo ikke en grunn alene til å oppgradere. Win XP fungerer også.

 

Søkindeksering kan man lett få på XP også, og både XP og Vista sin har den samme tåplige begrensningen, de kan ikke indeksere nettverksdrev, det er samme greia over hele linja, XP har en tåplig begrensning som Vista har arvet. Fikk ikke akkurat store gleden av å installere Vista.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...