Gå til innhold

Ta i bruk virtualisering nå! (del 3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget gode artikler!

Har selv begynt å gjennomføre konsolidering i min bedrift. Vi benytter forløpig VmWare Server for å få erfaring på området og vi skal også ha opp flere ESX servere.

 

Jeg benytter Ghost9 for å konvertere fysiske servere til virituelle.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den enkleste forklaringen blir å si at du kan ha flere pc'er kjørende på samme maskin samtidig, eks. har du windows i bånn og har ennå 1-2 pc'er i 1-2 vinduer som da er 1-2 virtuelle pc'er.

 

Ergo du kan kjøre flere maskiner samtidig på samme maskin.

 

Typiske enklere bruksområder er at man vil migrere til Linux men har behov for å kjøre et windows miljø og synes dualboot er kjas. Da har man et vindu i Linux med windows kjørende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg benytter Ghost9 for å konvertere fysiske servere til virituelle.

7961894[/snapback]

 

Theo, har du testet VMware converter? Konverterer fra fysisk maskin til VMware uten nedetid (kun en omstart). Gratis nedlasting hos VMware, funker som bare det på w2k3 og w2k

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

jeg hører ordet "konsolidering" ofte.

som jeg har forstått begrepet konsolidering i virtualiserings-sammenhengen, er det at man effektivtiviserer bruken av utstyret sitt...

det vil si man utnytter cpu'en til flere arbeidsoppgaver.

en vanlig fysisk server holder seg på et laver cpu forbruk, og dette er dumt økonomisk.

hvis man øker taket, og samler flere ressurser under samme server, vil cpu'en og andre enheter i denne serveren bli mye bedre utnyttet.

 

stemmer denne forklaringen av begrepet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...