Gå til innhold

Lian-Li PC75 USB servertower


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


yummy skrev (2002-12-04 03:32):

Lian-Li kjenner vel de fleste til. Vi har fått PC75 USB servertower til test. Og fytti katta for et kabinett! Plass har det nok av - vi møtes ved harddiskene, bak flygelet...


Testen finner du
.


 

Hmm... så ikke noe flygel i kassa :wink:

 

Stort kabinett, vurderte det en gang i tiden, men er litt for dyrt for min lommebok. Har derfor kjøpt et chieftec og brukt en god slump penger på å støydempe det... Har en følelse av at jeg lurte meg selv.

Lenke til kommentar

hmm.

fett kabinett.

 

har lian li pc6099b stående heime i stua, og er svæært fornøyd med det.

 

det var nemnt det fraværende diskett-dekselet i testen, og kan opplyse om at eg faktisk fekk med sort deksel for diskettstasjon.:smile:

det eg ikkje fekk med derimot, var t3, temperaturmåleren. ifølge div. tester på nettet følger t3 med, noko det ikkje gjorde frå microplex.

det stod forresten "grader celcius" utenpå kabinettet, noko som tyder på at det orginalt skal være med.

 

shame on microplex. :wink:

 

ang. det med viftene som blåser kaldluft over diskene.

ein genial patent!

kjøler effektivt ned varme (scsi)-disker, og reduserer faren for disk-havari pga. overoppheting betraktligt. som sagt: ein genial patent.

viftene flytter så mykje luft at den rekk ikkje å bli varma skikkeligt opp på vegen forbi diskene, men holder dei nedkjølt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 12:51, skrev nmedaas:

har lian li pc6099b stående heime i stua, og er svæært fornøyd med det. det var nemnt det fraværende diskett-dekselet i testen, og kan opplyse om at eg faktisk fekk med sort deksel for diskettstasjon.:smile:

det eg ikkje fekk med derimot, var t3, temperaturmåleren. ifølge div. tester på nettet følger t3 med, noko det ikkje gjorde frå microplex.

det stod forresten "grader celcius" utenpå kabinettet, noko som tyder på at det orginalt skal være med. shame on microplex. :wink:


Nja, shame on Lian Li heller tror jeg :wink:

 

Neida, Lian Li leverte i den spede begynnelse kabinettet med T3(B), men bestemte seg for å droppe dette + sette ned prisen tilsvarende, så noen av modellene vi har mottatt har nok hatt denne montert og demontert igjen.

 

Se også produktsiden hos Lian Li:

http://www.lian-li.com/product.php?action=...iewPD&prdid=797

 

Beskrivelsen nevner ikke T3B, men ta en god titt på bildet oppe til høyre så ser du at bildet er tatt før de ombestemte seg ang. temperaturdisplayet :smile:

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

espen:

takker for info.

sendte mp ein mail ang. det med t3, men fekk ikkje eit skikkelegt svar.

all ære til microplex for god kundeservice, bra utvalg og hurtig "servering". :smile:

 

xqus:

vil tru du kan opne fronten på kabinettet (ta vekk fronten), skru laus bryteren, og snu den. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 20:56, skrev nmedaas:

xqus:

vil tru du kan opne fronten på kabinettet (ta vekk fronten), skru laus bryteren, og snu den. :wink:


 

Nei, det går ikke. Om du titter på dette bildet:

http://www.overklokking.no/annet/lian-li_p...s/front_lav.jpg

ser du at bryteren er festet på et kretskort. Snur du dette, vil ikke bryteren passe med fronten. Hadde det gått, ville jeg ikke nevnt det i review'et vet du. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 22:21, skrev yummy:

Quote:


Den 2002-12-04 20:56, skrev nmedaas:

xqus:

vil tru du kan opne fronten på kabinettet (ta vekk fronten), skru laus bryteren, og snu den. :wink:


 

Nei, det går ikke. Om du titter på dette bildet:

ser du at bryteren er festet på et kretskort. Snur du dette, vil ikke bryteren passe med fronten. Hadde det gått, ville jeg ikke nevnt det i review'et vet du. :smile:

 

vil det sei at eg må lære meg å undersøke fakta før eg opner den svære kjeften min?

uff.

kommer til å bli slitsomt. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 03:32, skrev yummy:

Lian-Li kjenner vel de fleste til. Vi har fått PC75 USB servertower til test. Og fytti katta for et kabinett! Plass har det nok av - vi møtes ved harddiskene, bak flygelet...


Testen finner du
.



 

Ta en test av Lian Li PC6099B også da..mens du er i gang.

 

Der har du med aluminiumsdeksel til Floppy også..

Støvfilter i bunnen.. ++ .. meget hendig kabinett.

 

Er et "Fulltower" sådan.. burde vel egentlig hete Midi :smile:

Lenke til kommentar

Test av Lian Li PC6099B kommer om veldig kort tid.

 

Når det gjelder "feilmerkingen" av hastigheten på bryteren i front, fikk jeg forklaring fra Lian-Li på det: I Asia betyr er 1 høyeste verdi, altså:

1 = største hastighet

2 = medium hastighet

3 = laveste hastighet.

 

Alstå omvendt i forhold til vårt system.

 

De medfølgende viftene støyer ikke på lav og medium hastighet. Når de kjører på fullt, støyer de litt - men det kommer først og fremst av hullene foran dem, samt at filteret bremser litt. Jeg testet dette både med og uten frontdeksel, deksel over filter samt filter. På full fart bråker viftene temmelig lite uten motstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...