Gå til innhold

Google Earth sensureres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan ligger det ann i USA?  Ville da tro at det var mye større bles om dette der, tenker på "Area 51" for eksempel ...

7881789[/snapback]

Det er vell ingen som vet om det eksisterer :p

Den er nok godt gjømt for sattelitter ellers... og det er nok ikke noe flyfotoer over nevada, det er vell også flyforbud ett stykke der også...

 

Og foresten funker ikke sia de i signaturen.... :no:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Det er vell ingen som vet om det eksisterer :p

Den er nok godt gjømt for sattelitter ellers... og det er nok ikke noe flyfotoer over nevada, det er vell også flyforbud ett stykke der også...

 

Og foresten funker ikke sia de i signaturen....  :no:

7881811[/snapback]

 

 

Stort bilde av Area51...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
area51.JPG

 

 

Det er også mulig å mye nærmere inn...

Lenke til kommentar
Hvordan ligger det ann i USA?  Ville da tro at det var mye større bles om dette der, tenker på "Area 51" for eksempel ...

7881789[/snapback]

Noen områder er "pixelert" der også, feks University of Massachusetts Lowell, Operational nuclear research facility og Pilgrim nuclear power plant, Massachusets. Men det sies at det ikke er google selv som har gjort dette, men de som har sendt inn bildene til Google, statlige organ i USA osv...

Lenke til kommentar
Stort bilde av Area51...

7881869[/snapback]

Det er mulig at området eller deler av området er klonet fra andre steder på jorden og skjuler den egentlige basen. Jeg vet ikke om det er sånn, men muligheten er der.

7882111[/snapback]

Sant det.

 

Skulle vell egentlig bare vise VikinGz at det ikke var "bluret" i Google Earth..

 

Dessuten kan jeg nevne at jeg ikke har sett noen forskjell på Area51 bildene siden Google Earth ble opprettet... Så muligheten for det er egentlig ganske stor. S'en i USA står jo for Security, så det skulle vell egentlig ikke overaske meg :p

Lenke til kommentar
Nå blir vel bildene veldig sjeldent oppdatert? Det kunne vel vært mulig å la være og oppdatere bildene på disse stedene, i stedet for å gjøre de utydelige..

 

Vet ikke jeg... ?

7882149[/snapback]

 

Det var vel ørlandet flystasjon det. Sist jeg sjekket hadde de ikke gjort noe med bildene der.

 

Man kan se taxebaner og flyshelter, noe jeg tror skal være hemmelig :hmm:

Lenke til kommentar

som flere nevner her, alle bildene Google Earth/maps bruker har de fått tak i fra de ulike landene. Så at ting er sensurert/ønskes sensurert må vel google inrette seg etter.

 

Det beste hadde vært om Google fikk opp sine egene satelitter til å ta bilder, men det kan bli noe kostbart selvfølgelig. Også kan det jo hende enkelte stater ville reagert rimelig kraftig mot Google om noe slik sjedde...

 

Derfor har man ingen garanti for at det man ser på Google Earth/Maps faktisk er reelle kart/satelitt-bilder. Det samme gjelder jo forøvrig kartene man kjøper i bokhandlen - de fleste land har vel et nasjonalt kartverkt som godkjenner og "fisker på" kart? Hvor mye vi selv sensurer ut vet jeg ikke, men en del amerikanske innstalasjoner ble sensurert bort på 70-tallet (eller hvilket tiår det nå var, husker ikke helt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...