Gå til innhold

Blu-ray selger mer enn HD DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke noe veldig overraskende dette. Selv om PS3 ikke selger voldsomt bra sammenlignet med de andre konsollene så er det jo tross alt veldig mange som nå sitter på en inngangs-bluray-spiller der ute. Hadde feks. Microsoft vært lure og bundlet en HDDVD spiller sammen med 360 hadde nok forholdet vært noe helt annet.

Lenke til kommentar
Blue-Ray filmene er så uønskede på markedet at de faktisk må gi dem bort. Way to go Sony

7874494[/snapback]

Tull,

 

Dette blir å ta ting litt ut av context... Heller smart av Sony å gi med en gratis Blu-ray film, samt legge med en kupong på enda en.

 

Når folk er klar over kapasiteten og kvaliteten er det lettere å kjøpe nye filmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Blir spennende å se hvordan det går med disse nye formatene etterverdt, selv har jeg ikke umiddelbare planer om å legge penger i noen av formatene.

Det er jo utvilsomt godt nytt for Sony at Blu-Ray gjør det bra, det var jo stygge spekulasjoner rundt hva som kunne skje dersom Blu-Ray/PS3 floppet.

Lenke til kommentar
Blir spennende å se hvordan det går med disse nye formatene etterverdt, selv har jeg ikke umiddelbare planer om å legge penger i noen av formatene.

Det er jo utvilsomt godt nytt for Sony at Blu-Ray gjør det bra, det var jo stygge spekulasjoner rundt hva som kunne skje dersom Blu-Ray/PS3 floppet.

7874730[/snapback]

Det kommer spillere som støtter begge deler... så i mine øyne blir det aKa dvd + og - :p

Lenke til kommentar
Blir spennende å se hvordan det går med disse nye formatene etterverdt, selv har jeg ikke umiddelbare planer om å legge penger i noen av formatene.

Det er jo utvilsomt godt nytt for Sony at Blu-Ray gjør det bra, det var jo stygge spekulasjoner rundt hva som kunne skje dersom Blu-Ray/PS3 floppet.

7874730[/snapback]

Det kommer spillere som støtter begge deler... så i mine øyne blir det aKa dvd + og - :p

7874751[/snapback]

Er allerede kommet en Lg-spiller i Usa som støtter begge format.

Lenke til kommentar
"Blu-ray er nok teknologisk overlegen og tilbyr mer lagringskapasitet, men til gjengjeld er HD DVD billigere og enklere å produsere."

 

Overlegen teknologi, forklar? HD-DVD har kapasitet på 50gb, dette ble annonsert på CES.

7874906[/snapback]

Men da er det 50 gb på flere lag enn det blu-ray bruker. Så vidt jeg vet har man planlagt Blu-ray på opptil 200 gb. Det går ikke an å nekte for at Blu-ray kan få mye større kapasitet enn HD-DVD.

 

Selv så kunne jeg ikke brydd meg mer om hvem som vinner. Jeg gidder ikke kjøpe noen spiller/filmer før jeg vet at det jeg kjøper vil vare :)

Endret av the_zombie
Lenke til kommentar
Blir spennende å se hvordan det går med disse nye formatene etterverdt, selv har jeg ikke umiddelbare planer om å legge penger i noen av formatene.

Det er jo utvilsomt godt nytt for Sony at Blu-Ray gjør det bra, det var jo stygge spekulasjoner rundt hva som kunne skje dersom Blu-Ray/PS3 floppet.

7874730[/snapback]

Det kommer spillere som støtter begge deler... så i mine øyne blir det aKa dvd + og - :p

7874751[/snapback]

Tror nok ikke det blir helt det samme som dvd+ og dvd- De bruker jo samme leserene. Det er jo kun forskjell i typen brenneplater.

Vi kan kanskje derfor få ennå flere formater å forholde oss til.

Hva med HD-DVD +R, HD-DVD -R, Bluray +R, Bluray -R. (PS dette er bare basert på spekulasjoner da jeg ikke har lest noe om brenning av bluray & HD-DVD)

Lenke til kommentar
Blu-ray selger ikke mer enn HD dvd...bare tull..Er HD dvd som selger..

7875172[/snapback]

 

Et veldig bombastisk utsagn uten at du kommer med kilder.

 

Uansett om det er Blue-ray eller HD-DVD som kommer til å selge mest så er det desverre vi forbrukerne som må finne oss i kopisperrene og de forbrukerfiendtlige regioinsperrene.

 

Det fine er jo at begge sperrene er nå hacket, noe som gir oss muligheter til å ta backup av våre egne filmer og discer i fremtiden.

Lenke til kommentar

Håper Microsoft og Sony begynner å kaste stein på hverandre. Slik at hver part lager en fiks for å kopiere den andres format og legger den ut på nettet, i god tro av at filmindustrien skal velge nettopp deres format. :D Her vil antagelig DRM bli brukt kynisk for å sikre seg markedsandeler. DRM = kopibeskyttelse :!: Pøhh Det er mer et verktøy som kan brukes nettopp til å vinne en formatkrig.

Det at lille Kari eller Per på gutterommet har en kopiert film og noen album på sin pc/eller konsoll tror jeg de store selskapene driter i. Nå må først og fremt format krigen vinnes!! :w00t:

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

For min del ser jeg helst at Blueray vinner, overlegent HD dvd på flere måter. Så forhåpentligvis gjentar ikke betamax historien seg.

 

Mer lagringplass, mer videoplass, høyere teoretisk kapasitet, høyere max bitrate, mulighet for java til feks. menyene. Alt dette taler for Blueray...

Det er allerede demonstrert 100gb BD plater og tdk eksperimenterer med 200gb...

 

Om folk kjøper eller "får" gratis dvder så gir det uansett tall på hvor mange dvder som er i omløpet på hvilkeformater.

Lenke til kommentar

Plass er ikke alt. HDDVD er mer forbrukervennlig enn BR (selv om hverken HD eller BR er forbrukervennlige i utgangspunktet).

 

Pris er veldig viktig for meg, og her vil HDDVD utvilsomt vinne. Man må heller ikke glemme at HDDVD (og tildels også BR) nylig ble cracket. Dette betyr mer frihet for forbrukerene. Vi vet enda ikke om BD+ vil bli cracket (dette er en sekundær kryptering som BR ikke har tatt i bruk enda).

 

Jeg vil kjøpe det formatet som lar meg bestemme hva jeg vil gjøre med det.

Jeg vil ikke ha noen som helst begrensinger, som feks soner, krav til bestemt hardware eller annet fanteri filmindustrien har blitt flinke til i senere tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...