Gå til innhold

Ultraportabel med LED-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjipt at det ennå ikke har blitt standarisert på 64bit prosessorer i alle segmenter, snart 4 år etter at 64bit ble lansert og 1,5 år etter at alle 32bit desktop-prosessorer ble faset ut.

7848483[/snapback]

Forstår ikke helt hvorfor det er kjipt, hvor mange er det som faktisk benytter 64bit instruksjonene 5-10% på stasjonære og enda mindre på bærbare. Faktum er vel at Win XP 64bit ikke akkurat har tatt av.. og jeg føler meg ikke sikker på at Vista 64bit vil være umiddelbart dominerende heller, tror mange er skeptiske mht drivere etc og venter med 64bit enda noen år.

 

Alt i alt tror ikke jeg 32bit CPU er noe hinder i dette segmentet, 64bit er utrolig greit på servere(passer alltid på å kjøre simuleringer på 64bit clustre, kjøretiden går noe ned). Dog tror jeg ikke nytten er like stor på den typiske hjemme-PC..... Mye tyder vel på at 64bit i privatmarkedet har vært en av de største PR gimmikkene i IT bransjen, helt bortkastet for majoriteten. Husker da de første Athlon 64bit CPUene kom for noen år siden og folk kastet seg over dem for å være fremtidsrettet, lurer på hvor mange av disse som ligger på fyllingen uten at 64bit rutinene noengang er blitt benyttet :)

 

Hva skjedde forresten med OLED? Synes LED LCD høres ut som ett lite avspor mot det vi egentlig ønsker oss :)

Lenke til kommentar

Hahaha, unnskyld at jeg er litt off-topic her, men er det bare meg som knekker i to av latter av ASUS sin tagline? Makan til skrap. «Rock Solid - Heart Touching»? Aaahahahahha *tårer i øynene*.

 

Jeg liker ASUS sine produkter, men de bør seriøst fikse seg nye PR-folk.

 

Hungrer virkelig etter skikkelige skjermer snart jeg også. Nå har jeg sittet på en LCD mer enn lenge nok. Holdt lenge på min gamle Sony-CRT, men Eizo-LCD-ene hadde såpass bra kontrast og sortnivå at jeg skaffet meg en slik en. Ikke på langt nær kvaliteten til den gamle CRT-en min dog. LCD-er skal ha for pixel-perfeksjon, men det er jammen det eneste også. Nå vil jeg snart ha en skjerm med skikkelig dynamikk i bildet!

Lenke til kommentar

Hæ? kun 1-2w mindre forbruk og Hæ? hele 45minutter ekstra fra det? det var litt skuffende og veldig optimistisk føler jeg...

 

@Håkki, man kan ikke bare skru av separate led da det ikke er en led per pixel(som oled) men en led gir lys til ganske mange pixler...

 

Noen som vet antall led btw? 2-300? (aner ikke om jeg tippet noe i nærheten, følte bare jeg hadde lest noe i den duren ang led baklysning før)

Lenke til kommentar

Kindings: Mangel på 64bit er kjipt fordi programvareindustrien hele tiden må sørge for kompatibilitet med 32bit for å ikke miste enkelte kunder og dermed tviholder på 32bit-støtten. Jo lengre tid overgangen tar jo dyrere blir den og jo lengre tid tar det før det standariseres på 64bit. Fordelen med å standardisere alle maskiner på 64bit er at programvarebransjen slipper å produsere to forskjellige versjoner i lang tid. Å lage versjoner dobbelt opp er mer kostbart enn å lage en versjon. Jo lengre tid det tar før alle prosessorer er over på 64bit jo lengre blir den kostbare perioden. Det triste er at så og si alle har vært over på 64bit i 1,5 år nå. Unntaket er kun Intels prosessorer for bærbare. Disse prosessorene holder tilbake overgangen til 64bit.

 

Støtten for mye minne og den ekstra ytelsen (som forsåvidt er svært liten på intel-prosessorer) som 64bit fører med seg er ikke noe argument for disse bærbare. Der skal jeg være enig i at det ikke har noe for seg. Men for programvarebransjen sin del så er det en fordel at overgangen ikke hales ut i det uendelige.

Lenke til kommentar
Hahaha, unnskyld at jeg er litt off-topic her, men er det bare meg som knekker i to av latter av ASUS sin tagline? Makan til skrap. «Rock Solid - Heart Touching»? Aaahahahahha *tårer i øynene*.

7851560[/snapback]

 

Slike taglines er typisk taiwansk heller en typisk ASUS. Finnes ikke noe lamere, så man må bare se humoren i det. Morsomt er det også at BIOS'en på nye ASUS hovedkort fortsatt har innslag av "taiwenglish." :!:

Lenke til kommentar
Hæ? kun 1-2w mindre forbruk og Hæ? hele 45minutter ekstra fra det? det var litt skuffende og veldig optimistisk føler jeg...

 

@Håkki, man kan ikke bare skru av separate led da det ikke er en led per pixel(som oled) men en led gir lys til ganske mange pixler...

 

Noen som vet antall led btw? 2-300? (aner ikke om jeg tippet noe i nærheten, følte bare jeg hadde lest noe i den duren ang led baklysning før)

7851744[/snapback]

Viste det... men det vil alika vel gi en bedre sort nivå når det er mange pixler i samme område som skal være svart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...