Gå til innhold

Blu-ray fra LaCie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enheten takler både 25 og 50 GB-plater så vel som BD-R og BD-RE.

Jeg stusset litt på formuleringa "takler". Betyr det at den kan lese både 25 og 50GB plater eller at den kan både lese og skrive 25 og 50GB plater?

 

Uansett: Svaret er ikke noe avgjørende for meg. Jeg kommer ikke til å kjøpe en brenner til over 500 kr likevel. Harddisker er så bra at jeg ikke ser vitsen med å lagre data på slike plater. (BD-brente filmer er jo uansett ikke mulig å spille av på hverken stasjonære DVD-spillere eller blueray-spillere)

Lenke til kommentar
er det noen som husker prisen på dvd-brennerne da de kom?

7847296[/snapback]

Tja, sikkert 5-10.000 kr, men det var omtrent ingen som gadd å kjøpe før de kom ned i under 3000 kr og platene kostet under 25 kr pr stk. Uansett så var det nok en dyr og langtekkelig pine for de som var først ute og kjøpte 1x eller 2x DVD-brenner. DVD-brennere ble ikke "folkeeie" før de kom under tusenlappen og platene kostet en tier.

Lenke til kommentar
er det noen som husker prisen på dvd-brennerne da de kom?

7847296[/snapback]

Tja, sikkert 5-10.000 kr, men det var omtrent ingen som gadd å kjøpe før de kom ned i under 3000 kr og platene kostet under 25 kr pr stk. Uansett så var det nok en dyr og langtekkelig pine for de som var først ute og kjøpte 1x eller 2x DVD-brenner. DVD-brennere ble ikke "folkeeie" før de kom under tusenlappen og platene kostet en tier.

7847323[/snapback]

 

Husker at kompis av meg kjøpte en DVD-Brenner til 2800,-... Det var en Plextor med 8X speed. Noe som i seg selv ikke var det værste. Men husker også at ca. et år etterpå så kjøpte jeg en 12X Plextor til 695,- :p

Lenke til kommentar
Brenne med 9mb/s og med en kapasitet med 50gb.. Kan tenke meg du sitter over natta og brenner ja..

7847751[/snapback]

hmm, mener å ha sett at lesehastigheten til Bluray i PS3 er markert tregere i forhold til DVD-spilleren som sitter i XBOX360. Det underbygger (i den grad jeg er noe sikker kilde) at skrivehastigheten oppgitt ikke er feil.

Lenke til kommentar
Brenne med 9mb/s og med en kapasitet med 50gb.. Kan tenke meg du sitter over natta og brenner ja..

7847751[/snapback]

 

så ille er det vel ikke...

 

Om vi for enkelhetsskyld sier at 50GB er 50000mb så bir det jo

(50000/9) / 60 og vi får en brennetid ca 92 minutter

Lenke til kommentar
CD±RW
CD+R??

 

Jeg håper at konkurransen øker så prisene går ned.

7848897[/snapback]

 

Det han har skrevet der betyr både + og -. Istedenfor å skrive DVD+/-R.

7849797[/snapback]

 

nå skrev han vel CD±RW og for CD-er finnes det vel fortsatt bare ett format? :roll:

7850562[/snapback]

 

Lol... I mitt hode så så jeg DVD :p Hehe.. Sorry. Men ja. Der er det jo kun et format :p

Lenke til kommentar
De første dvd brennerene som kom var jo 2.4x eller noe sånt var de ikke? så Blu ray og hddvd blir vel raskere det og vil jeg tro

7852806[/snapback]

 

Nei. Ikke i første omgang. Men igjen. Nå er 2.4X BD eller HDDVD skriving raskere enn 2.4X DVD da. Regnes vel ut fra mediet det svir på (mener å huske det var slik det var).

 

Da har jeg iallefall fått bestilt meg min første BD-Spiller her i hus :) Og HDDVD spillern min er på vei :) Så da er iallefall begge behovene dekket :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...