Gå til innhold

Test: Archos 504


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Produsenter har ingen innvirkning på hva vi velger å teste. Det er alltid redaksjonen som står bak produktvalgene. Vi kommer for øvrig til å teste mange PMP-er og mp3-spillere fremover, både fra Archos og andre. Det er vel 4 stk tester på vei bare de neste to ukene.

Lenke til kommentar
Hadde vært flott om dere kunne vært litt mer kritisk til lydkvalitet ved testing av PMPer og MP3-spillere, siden lydkvaliteten tross alt er det viktigste. F.eks. hatt en iAudio X5 tilkoblet en dugelig hodetelefonforsterker via line out som referanse e.l.

7830210[/snapback]

Me got^^

 

 

Men spilleren høres ypperlig ut til å spille av nedlastede filer. Lurer litt på om det ikker dette markedet den sikter etter.

 

Hadde jeg ikke kjøpt bærbar hadde jeg kanskje vurdert denne. Om jeg hadde hatt behov riktignok. Reiser ikke så mye at det gjør noe.

Lenke til kommentar

På MP3-/miltimediaspillere som har mer en 10 GB harddisk mener jeg det bør rettes ekstra fokus på lydkvalitet, ja faktisk stilles høyere krav en på MP3 spillere på 2-3 GB.

 

På større harddisk spillere er det større mulighet for at man ønsker å legge inn musikkfiler ukomrimert fra CD.

 

Selv har jeg knapt noe nedlastet fra internett på min MP3 spiller, der gårt det i MP3 som er rippet fra CD i høyeste tillatte kvalitet.

Å ta utgangspunkt i at de fleste forbrukere kun laster ned MP3 musikk (som ofte ikke engang er i optimal MP3 kvalitet), blir å bomme grovt i testene.

 

MP3 spillere og multiamediaspillere er ikke kun et marked for "de ungdommeer som blåser i lydkvalitet og lydkomprimering".

 

Vi er i 2007 og teknologien på bærbare enheter har kommet langt, å invistere i gode lydkomponenter er fullt mulig for produsentene.

Lenke til kommentar
F.eks. hatt en iAudio X5 tilkoblet en dugelig hodetelefonforsterker via line out som referanse e.l.

7830210[/snapback]

Eller en skikkelig CD-spiller og hodesett. It's a work in progress :)

7841371[/snapback]

 

Jau, det er kanskje det enkleste :)

 

Men tror ikke det er helt rettferdig å teste mp3-spillere med hodetelefoner da de færreste av dem klarer å drive hodetelefoner av høy kvalitet. Men noen nøytrale plugger som Etymotic ER4P eller UltimateEars UE-10 Pro kunne kanskje fungert som referanse?

 

Musikken kunne vært referanseinnspillinger fra f.eks. Chesky Records e.l. Best å styre unna moderne listemusikk da innspillingene er ødelagt med overdreven dynamisk kompresjon.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...