Gå til innhold

Vista Starter Edition kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merk at den ikke blir tilgjengelig i Norge og andre høyinntektsland.

*Note: Windows Vista Starter is not currently scheduled to be available in the United States, Canada, the European Union, Australia, New Zealand, or other high income markets as defined by the World Bank.

 

Det er også verd å merke seg at Starter er kraftig amputert:

Windows Vista Starter

 

Much like Windows XP Starter Edition, this edition will be limited to emerging markets such as Colombia, India, Thailand, and Indonesia, mainly to offer a legal alternative to using unauthorized copies. It will not be available in the United States, Canada, Europe, or Australia.[34] It will have many significant limitations, such as only allowing a user to launch three applications with a user interface at once, not accepting incoming network connections, a physical memory limit of 256 MB, and will run only in 32-bit mode.[35] Additionally, only AMD's Duron, Sempron and Geode processors, and Intel's Celeron and Pentium III processors are supported.

 

Winsupersite

Windows Vista Starter

 

Aimed at beginner computer users in emerging markets who can only afford a low cost PC. As with the XP version, Windows Vista Starter (it was briefly going to be called Windows Starter 2007) is a subset of Vista Home Basic, and will ship in a 32-bit version only (no 64-bit x64 version). Vista Starter will allow only three applications (and/or three windows) to run simultaneously, will provide Internet connectivity but not incoming network communications, and will not provide for logon passwords or Fast User Switching (FUS). Vista Starter is analogous to XP Starter Edition. This version will only be sold in emerging markets.

 

Windows Vista Starter is lacking a number of unique features found in most of the other Vista product editions. There is no Aero user interface, for example, and no support for Microsoft's new domain-like home networking scheme. Other missing features include DVD Maker, gaming common controller support, and image editing with enhanced touchup.

 

The marketing message: For beginner computer users in emerging markets who can only afford a low cost PC, Windows Vista Starter provides a more affordable and easy introduction to personal computing because it is lower priced, tailored to the needs of beginner personal computer users, compatible with a wide range of Windows-based applications and devices, and tailored to each market.

Se sammenligningstabellen nede på denne siden.

 

Hvorfor skal fattige betale for å bruke dette tragiske OSet når de heller kan bruke et fullverdig og topp OS som heter Ubuntu, helt gratis? ;)

Lenke til kommentar

Siden de ikke nevner Kina som et potensielt salgssted må vel det bety at de har gitt opp det kinesiske markedet?

 

Jeg ser for meg 2 muligheter hvorfor:

- Er vell uansett ingen som gidder å kjøpe en ekte windowslisens i det landet uansett

- Det kinesiske folk er litt mer kvalitetsbevisste enn sine naboer i nord (Sør-Korea) og velger egne åpne og frie løsninger.

Lenke til kommentar

Kina er vel også meget skeptisk til et OS som Amerikansk etterretning har "rotet" i.

 

Tenk dere den dagen skolen som ikke har råd til annet en Starter Edition får plutselig en haug av brukte, men moderne PC utsyr (donert). Så oppdager de jammen at PCene er for moderne for Starter Edition, og de må kjøpe standard lisens!

 

Da vil jeg heller satset på en god Linux distro, enn et sterkt amputert og ikke minst hardware begrenset OS.

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Siden de ikke nevner Kina som et potensielt salgssted må vel det bety at de har gitt opp det kinesiske markedet?

 

Jeg ser for meg 2 muligheter hvorfor:

- Er vell uansett ingen som gidder å kjøpe en ekte windowslisens i det landet uansett

- Det kinesiske folk er litt mer kvalitetsbevisste enn sine naboer i nord (Sør-Korea) og velger egne åpne og frie løsninger.

7808736[/snapback]

Det finnes vist en egen Windows XP China Edition som gjør det lettere for de kinesiske myndighetene å kontrollere alt som går inn og ut av PCen. (Det samme gjelder faktisk Routere)

 

På den andre siden igjen finnes det en egen Windows XP Military Edition i USA som trolig er rensket for muligheter til kontroll utenfra.

Lenke til kommentar
Hvorfor betale for et amputért og ressurskrevende operativsystem, når gratis alternativ kan lastes ned helt gratis? Flere Linux-distribusjoner tilbyr da alt de fleste trenger, er veldig enkle og krever lite systemressurser.

7808902[/snapback]

 

Jeg tipper en grunn er simpelthen at mesteparten av spill som kommer, er til Windows. Ihvertfall blant de som spiller og ikke bruker den til jobb.

Lenke til kommentar

Men når det gjelder spill til vista starter, så er jo det dødfødt i seg selv så det er jo ikke noe argument.

 

Uansett, idèen er god. Men i praksis så er det råtten kalkun. Som Simen1 sier; hvorfor BETALE for et begrenset OS når du får et fullstendig et gratis. Og må man på død og liv kjøre windowsprogammer i utviklingsland, kommer man langt med wine. Dessuten tror jeg heller det er mer aktuelt for utviklingsland å gå for windows xp/2000 når vista kommer; hvis windows er aktuelt i det store og hele.

 

Tror heller ikke at savannefolket i afrika er så nøye på hvilket OS de får servert; så lenge de kan forbanne seg over en magisk boks i det heletatt.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Jeg tipper en grunn er simpelthen at mesteparten av spill som kommer, er til Windows. Ihvertfall blant de som spiller og ikke bruker den til jobb.

7809082[/snapback]

Jeg tror ikke akkurat at windows startermaskinene vil bli brukt til spill. De støtter jo ikke spillprosessorer en gang. Ellers må jeg bare si meg enig med de over meg i tråden. Windows starter er bare et patetisk forsøk på å lure penger ut av dem som nesten ikke har noe :no: De fleste som bruker windows starter, kunne med fordel ha valgt en linuxversjon i stedet.

Lenke til kommentar

Starter kunne vært en grei ide om det var en utgave som gikk på lavere spekkede maskine, ved å kutte tilbake på dill, GUI og ekstraprogrammer som spill, dvd-brenning og sånn. Så kunne man brukt det på lav-spekkede maskiner. Men nå er det jo mest kunstige begrensninger, som gjør OSet ganske uaktuelt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Starter kunne vært en grei ide om det var en utgave som gikk på lavere spekkede maskine, ved å kutte tilbake på dill, GUI og ekstraprogrammer som spill, dvd-brenning og sånn.

7809318[/snapback]

Apropos, hvordan er mulighetene for å skru av mest mulig av dette i Vista? Hva slags maskinvare kreves om man skrur av mest mulig unødvendige funksjoner?
Lenke til kommentar
Hvorfor betale for et amputért og ressurskrevende operativsystem, når gratis alternativ kan lastes ned helt gratis? Flere Linux-distribusjoner tilbyr da alt de fleste trenger, er veldig enkle og krever lite systemressurser.

7808902[/snapback]

 

Jeg tipper en grunn er simpelthen at mesteparten av spill som kommer, er til Windows. Ihvertfall blant de som spiller og ikke bruker den til jobb.

7809082[/snapback]

Jeg tviler sterkt på at den brukergruppen som Vista Starter Edition er beregnet på spiller noe serlig, ivertfall ikke krevende spill. Sjekk også linken til Simen1. For eksempel er skjermoppløsningen begrenset til 1024x768 og minnet til 256MB. Ellers har den svært lite funksjoner.
Lenke til kommentar

Siden jeg har sluttet å spille selv og min sønn enda ikke er blitt stor nok til å interesere seg for data, så tror jeg nok at jeg kommer til å vente med vista.

Skal se om det er så fantastisk som det er sagt at det kommer til å bli. Skal vurdere det opp mot OS X, blir en spennende tid da... :) Men starter edition tror jeg nok ikke jeg trenger..

Lenke til kommentar

AIDS og Vista Starter Edition, bare sorgen...

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Siden de ikke nevner Kina som et potensielt salgssted må vel det bety at de har gitt opp det kinesiske markedet?

 

Jeg ser for meg 2 muligheter hvorfor:

- Er vell uansett ingen som gidder å kjøpe en ekte windowslisens i det landet uansett

- Det kinesiske folk er litt mer kvalitetsbevisste enn sine naboer i nord (Sør-Korea) og velger egne åpne og frie løsninger.

7808736[/snapback]

Det finnes vist en egen Windows XP China Edition som gjør det lettere for de kinesiske myndighetene å kontrollere alt som går inn og ut av PCen. (Det samme gjelder faktisk Routere)

 

7808998[/snapback]

 

En spyware, Staten.exe :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...