Gå til innhold

Dobbelformatspiller i salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil nok satse på en hybridspiller av noe slag.

 

Først når slike hybridspillere støtter alle format fullt ut og kommer til rundt 3000 kr er de aktuelle for meg.

 

Støtter den CD og DivX?

Har den HDMI-inn også? Med tanke på at folk må kjøpe digitalmottaker til det nye bakkenettet, så må enten TVen ha to innganger, eller så må signalet gå via en spiller.

Lenke til kommentar
Den har imidlertid ikke DVI-utgang.

Ingen fare viss man har annen lyd enn hdmi

For da kan man kjøpe hdmi til dvi... men da bør/skall det være opptisk lyd ut...

Jeg har kun dvi på min tv...

7774760[/snapback]

 

Jeg håper bare de fortsetter med dvd ved siden av hd dvd/blu-ray, da jeg ikke har tenkt å invistere i hverken nytt tv eller avspiller. Har en TV med coax/scart/s-vhs/composit, og jeg ser ingen grunn til å bytte den ut :)

Lenke til kommentar
Den har imidlertid ikke DVI-utgang.

Ingen fare viss man har annen lyd enn hdmi

For da kan man kjøpe hdmi til dvi... men da bør/skall det være opptisk lyd ut...

Jeg har kun dvi på min tv...

7774760[/snapback]

DVI-utgang på slike spillere er vel heller ikke så normalt. Tror de aller fleste har gått over til HDMI. Kjører man optisk istedet for HDMI for lyd, vil man ikke kunne kjøre de nye HD surround formatene for lyd. Litt kjipt. Er alt for få spillere som har iLink.
Lenke til kommentar
Den har imidlertid ikke DVI-utgang.

Ingen fare viss man har annen lyd enn hdmi

For da kan man kjøpe hdmi til dvi... men da bør/skall det være opptisk lyd ut...

Jeg har kun dvi på min tv...

7774760[/snapback]

 

Jeg håper bare de fortsetter med dvd ved siden av hd dvd/blu-ray, da jeg ikke har tenkt å invistere i hverken nytt tv eller avspiller. Har en TV med coax/scart/s-vhs/composit, og jeg ser ingen grunn til å bytte den ut :)

7774928[/snapback]

DVD vil nok leve en del år til. Så jeg tror du kan slappe av :)

Lenke til kommentar
Den har imidlertid ikke DVI-utgang.

Ingen fare viss man har annen lyd enn hdmi

For da kan man kjøpe hdmi til dvi... men da bør/skall det være opptisk lyd ut...

Jeg har kun dvi på min tv...

7774760[/snapback]

 

Det hjelper ingenting om TVen har DVI og bruk HDMI til DVI overgang, hvis TVen ikke støtter HDCP. HDCP er mest normalt på HDMI TVer, selv om noen DVI TVer også har det. Støtter ikke TVen dette så kommer det ikke noe bilde. Det er også noen TVer som har DVI som data inngang, og da støtter den ikke alle HDMI fullt ut.

 

 

Jeg vil nok satse på en hybridspiller av noe slag.

 

Først når slike hybridspillere støtter alle format fullt ut og kommer til rundt 3000 kr er de aktuelle for meg.

 

Støtter den CD og DivX?

Har den HDMI-inn også? Med tanke på at folk må kjøpe digitalmottaker til det nye bakkenettet, så må enten TVen ha to innganger, eller så må signalet gå via en spiller.

7774921[/snapback]

 

Det normale på ny TVer er 2 innganger. Og det begynner å bli meget normalt med surround receivere som også har HDMI swtiching, samt oppskalering av andre kilder. Er heldigvis skodd godt selv med receiever med 4 HDMI inn, det skal akuratt være nok til dekoder, DVD spiller, HD-DVD/Blu-Ray-spiller og HTPC. :D

Lenke til kommentar

Denne var jo ikke redselsfullt dyr i forhold til de andre, vi ser jo at i kampen mellom ulike DVD versjoner endte det med at slike dobbeltformatspillere ble vanlig. Dog er nok forskjellene større når det gjelder HD formatene.

 

Dette virker ihvertfall som en bedre løsning enn flerformatsplatene, siden man da kun fikk ett lag av hver type, og da dårligere kvalitet.

Lenke til kommentar
Dette virker ihvertfall som en bedre løsning enn flerformatsplatene, siden man da kun fikk ett lag av hver type, og da dårligere kvalitet.

7778456[/snapback]

Jeg er enig i det der. Det vil nok ikke være enkelt å få tak i plater som skal hele tiden passe. ;)

 

Jeg er spent på hvordan kombi-spillerene er om noen "generasjoner", og om de etter hvert kan brenne plater også.

Lenke til kommentar
Dette er vel hovedsakelig en Blu-ray spiller som kan spille av HD DVD. Synd den ikke er en fullverdig HD DVD spiller :(

7774292[/snapback]

 

 

forskjell på fullverdig spiller og sånt hybrid er?

7778434[/snapback]

at du foreksempel ikke får det fancy meny systemet på HD DVD. Det kommer sikkert hybrid spillere med full HD DVD funksjonalitet, men det gjelder altså ikke denne spilleren. I hvert fall ikke for øyeblikket, men en firmware oppdatering kan endre på dette(?)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Dette er vel hovedsakelig en Blu-ray spiller som kan spille av HD DVD. Synd den ikke er en fullverdig HD DVD spiller :(

7774292[/snapback]

 

 

forskjell på fullverdig spiller og sånt hybrid er?

7778434[/snapback]

at du foreksempel ikke får det fancy meny systemet på HD DVD. Det kommer sikkert hybrid spillere med full HD DVD funksjonalitet, men det gjelder altså ikke denne spilleren. I hvert fall ikke for øyeblikket, men en firmware oppdatering kan endre på dette(?)

7779655[/snapback]

 

 

Men heldigvis så er det fortsatt filmen som er viktigs, og ikke menyene. Så dette er nok den beste spillere for de nye formatene enn så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...