Gå til innhold

Streng spamdom i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amerikanerne skulle blitt behandlet likt som midtøsten :ph34r:

De er jo helt syke med straffene sine....

 

Dødsstraff burde blitt fjernet, livsstid kunne blitt igjen :)

 

Synes bare det er litt sykt å få så lang straff, han har jo ikke akkurat skadet noen fysisk. Han har bare stjelt til seg informasjon, slik informasjon som staten kan skaffe seg ved et tastetrykk ^^

 

Hva blir det neste? Avkapping av lem?

 

Hvorfor jeg er imot dødstraff? Fordi det er alltid en annen som må årsake at den dømte blir død.... Hvem er det egentli som dreper?

 

Snart blir det vel dødsdom ved piratkopiering :hmm:

 

Norge er ikke så fint land heller, kopiere penger på gutterommet gir deg lenger straff enn å voldta, ta alle pengene til offeret, for så å stikke av....

 

Kanskje vi skulle fått en regulering av lovene?

Lenke til kommentar
Jeg synes det er helt riktig jeg - No mercy for slike dritt-spammere!!

7755355[/snapback]

Spam er ikke morsomt nei... men å sitte 101år i fengsell for å ha ett utrolig kjedlig liv er nesten for dumt.

Han blir da sittende bak murene med harde voldsmenn som kansje får ut av fengslet til og med....

 

Syns norge er greit med at du ikke får livsdom på slike dumme ting som å kopiere en dvd, to sanger, spame litt rundt omkring...

Men at det er riktige dommer er det nå ikke.

 

Hollywood eier usa, ikke usa som eier Hollywood...

For å si det slikt: makt er penger, penger er makt!

Lenke til kommentar

Dette kan ikke betegnes som kun "spam".

Som andre sier i tråden her, så er dette langt mer alvorlig en kun ordinær spamming.

 

Er er det grov uaktsomhet med helt klar hensikt om svindlig osv.

 

Vi snakker om misbruk av sensitiv informasjon osv. Så dette er ikke kun spam i vanlig forstand. Spam var et verktøy for å benytte enda grovere kriminalitet.

Lenke til kommentar

Skulle av og til ønsket at de som fyller min postkasse hver dag kunne fått litt smekk på fingrene. Nå er det vel slik at de fleste som spammer har en tilleggsagenda, ofte svindel av forskjellig art.

 

Det jeg etterlyser er litt mer "fantasifulle" straffer enn fengsel og dødsstraff. Dødsstraff er en ineffektiv måte å straffe på, jeg tror på en måte ikke at det løser problemet og er kanskje ikke avskrekkende nok for dem som er desperate. Noen typer kriminalitet blir man aldri kvitt, men jeg tror enkelte typer kan snappes opp tidlig og andre typer kriminalitet kan nok løses ved at man ikke fengsler, men fratar folk rettigheter som vi anser som en selvfølge.

Lenke til kommentar

Fantasifull straff : Ansettelse i offentlig sektor i det området samfunnet trenger det mest med x timer påkrevd samfunnstjeneste per måned i valgfrie programmer for utlyst av både stat og statstøttet industri.

 

"Du dømmes til 36 måneders arbeid i Østre Toten kommune med første stilling som parkvakt med en timelønn på 60,-, samt 10 månedlige timer samfunnstjeneste i valgfrie lokale programmer. Losji kan om ønsket leies i en av kommunens ... straffehybler til 1000,- måneden."

Lenke til kommentar
Fantasifull straff : Ansettelse i offentlig sektor i det området samfunnet trenger det mest med x timer påkrevd samfunnstjeneste per måned i valgfrie programmer for utlyst av både stat og statstøttet industri.

 

"Du dømmes til 36 måneders arbeid i Østre Toten kommune med første stilling som parkvakt med en timelønn på 60,-, samt 10 månedlige timer samfunnstjeneste i valgfrie lokale programmer. Losji kan om ønsket leies i en av kommunens ... straffehybler til 1000,- måneden."

7755979[/snapback]

Ja, det er sikkert ingen dum ide å frata folk retten å bestemme hvor de skal bo og arbeide med over en periode. Det er en rimelig streng straff og hvertfall dersom det er til ett sted som kan betraktes som lite attraktivt(personavhengig), men tror de fleste av oss ville reagert negativt på å bli tvangsflyttet til Svalbard, Jan Mayen eller Bouvetøya i Antarktis(står vel noen gamle bygninger der som kunne trenge litt vedlikehold for å ikke skade Pingviner eller noe sånt..)...

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Stakkars jævel, men med så mye korupsjon og faenskap i media og verden i det siste så er faen meg bra at de setter et eksempel.

 

Virker som er veldig mye korupsjon blandt høytstående Norske folk også da med alt ifra ledere, næring, og annet. Jeg hører om mange mini Enron skandaler i norge i ny og ne.

Lenke til kommentar

Dette er ingen vanlig spammer. Svindel er et mye alvorligere anklagepunkt i denne saken. Dessuten viser vel det med at han truer vitnene i rettssaken, at han er et avskum som fortjener 101 år? Sperr ham inne og kast nøkkelen! Personlig vil jeg fryde meg den dagen en av disse avskummene terger på seg andre og farligere avskum, som f.eks. den amerikanske mafiaen eller Hells Angels.... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...