Gå til innhold

Nytt gratis fotokurs


Anbefalte innlegg

Nå er vel gjerne de fleste her inne avanserte brukere, men på gratisfotokurs.no kan folk få gratis fotokurs. Der blir det tatt for seg basis fototips, kamerabruk, redigering, samt sikker lagring.

 

Hvis noen her er veldig flinke, trengs det hjelp der også! :)

 

(kommer også avanserte kurs om litt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle jobber uavhengig. De må bare igjennom en instruktør-opplæring, så kan de holde kurs selv. Dette åpnet nå på mandag, og har allerede spredt seg ganske mye. De trenger MASSE instruktører!

 

Funker vel litt sånn a la Grete Rode...

 

:hmm: Gratis ?

Hvem er det som står bak dette ? Det er listet opp en hel haug med instruktører, men hvem "jobber" de for ?

7741236[/snapback]

Lenke til kommentar

De som holder kursene er ikke proffe fotografer (med unntak av noen). De har gått igjennom et instruktørkurs, og får da legge seg inn på siden.

 

Avanserte kurs vil bli holdt av profesjonelle fotografer, og disse koste penger ja.

 

Kursene er helt gratis, men man får tilbud om å kjøpe noen foto-produkter som blir demonstrert på kurset. Det er da dette de evt instruktørene får inntekt på.

 

Dette er som nevnt et HELT basis-kurs. Helt på "hvor er minnekort-nivå". Dette er tross alt nivået til 90% av befolkningen.

 

Alle som ønsker, kan bli instruktører.

 

 

Da går jeg utifra at etter gratiskurset får man "tilbud" om ytterligere kurs som sansynligvis koster penger ? Eller gjør disse fotografene(amatører?) dette av ren og skjær medmennesklighet ?

7741284[/snapback]

Lenke til kommentar
Kursene er helt gratis, men man får tilbud om å kjøpe noen foto-produkter som blir demonstrert på kurset. Det er da dette de evt instruktørene får inntekt på.

Aha - konseptet er ala "Tupperware" :innocent:

For at dette skal være en god deal for kundene må de produktene enten være:

1 - eksklusive (kun tilgjengelig på møtene - ala Tupperware) eller

2 - billigere enn i butikker/nettet

kanskje Akam burde sende ut en reporter "undercover" slik at vi kan få en test/artikkel ? :thumbup:

Lenke til kommentar

Kursene her samarbeider med en av verdens største foto-selskaper, som leverer tjenester og produkter.

 

Etter kurset er gratiskundene knyttet opp mot instruktøren, og ønsker de å skape noen produkter ut fra sine egne bilder, vil det gi inntekt til instruktøren. Blir a la Tupperware eller Grete Rode som jeg nevnte ja. Veldig enkelt og greit.

 

Prismessig og kvalitetsmessig er det få (om noen) som kan matche deres leverandør.

 

Blindtester og artikler mottas nok med åpne armer :)

 

Kursene er veldig avslappet og uhøytidelige, der folk kan ha det moro med å lære mer om kameraet sitt og foto generelt. Av alle som kommer på kurs, ser man at 90% ville anbefalt kurset til noen de kjente.

 

 

 

Kursene er helt gratis, men man får tilbud om å kjøpe noen foto-produkter som blir demonstrert på kurset. Det er da dette de evt instruktørene får inntekt på.

Aha - konseptet er ala "Tupperware" :innocent:

For at dette skal være en god deal for kundene må de produktene enten være:

1 - eksklusive (kun tilgjengelig på møtene - ala Tupperware) eller

2 - billigere enn i butikker/nettet

kanskje Akam burde sende ut en reporter "undercover" slik at vi kan få en test/artikkel ? :thumbup:

7741539[/snapback]

Lenke til kommentar
kanskje Akam burde sende ut en reporter "undercover" slik at vi kan få en test/artikkel ?

Glimrende idé! Erik eller Are, skaff et menneske som kan teste disse i det skjulte! :o)

7741578[/snapback]

 

Jepp. Er i gang. Det var veldig lite informasjon på siden, så jeg skal se hva jeg finner ut.

 

Erik

Lenke til kommentar
kanskje Akam burde sende ut en reporter "undercover" slik at vi kan få en test/artikkel ?

Glimrende idé! Erik eller Are, skaff et menneske som kan teste disse i det skjulte! :o)

7741578[/snapback]

 

Jepp. Er i gang. Det var veldig lite informasjon på siden, så jeg skal se hva jeg finner ut.

 

Erik

7741759[/snapback]

 

Anbefaler deg evt å melde deg på et kurs, så får du nok den infoen du evt lurer på. :) Evt send en epost til admin.

Lenke til kommentar
Kanskje jeg skal kle meg ut i hatt, solbriller og blotterfrakk, og gå på et sånt kurs. Hemmlig agent :cool:

7741803[/snapback]

Jeg var på Posten i dag morges og trakk kølapp nr. 007 ...

Istedenfor "License to kill" sto det "Alle tjenester", men det tolker jeg til å bety omtrent det samme. Watch out, "instructors"! :ph34r:

Lenke til kommentar
Kanskje jeg skal kle meg ut i hatt, solbriller og blotterfrakk, og gå på et sånt kurs. Hemmlig agent :cool:

 

Ser ut til å være veldig kjekt for å få grunnleggende fotokunnskap. Flesteparten av de som eier et kamera kan bare å trykke på utløserknappen, dessverre.

7741803[/snapback]

 

Hehe... Ville sikkert ikke skilt deg ut i det hele tatt da nei :ph34r:

 

Det hele er veldig udramatisk, og som du nevner her en veldig fin mulighet for Ola Nordmann til å ta bedre bilder. I tillegg får de lært hvordan de tar bedre vare på bildene sine, siden det heller ikke er noe folk er flinke til. Det er snakk om små enkle tips, men de vil gi en meget stor forbedring på bildene til folk.

Lenke til kommentar

tigeren77: Er det du som står bak?

Et lite tips til den siden, sorter stedene alfabetisk, orket ikke sitte å lete etter mitt sted jeg. Og det finner sikkert de andre ut også, som virkelig trenger et slikt kurs.. :-(

 

Kanskje noe å sende faderen på, slipper jeg å stille med evig support.. hehe

Lenke til kommentar
tigeren77: Er det du som står bak?

Et lite tips til den siden, sorter stedene alfabetisk, orket ikke sitte å lete etter mitt sted jeg. Og det finner sikkert de andre ut også, som virkelig trenger et slikt kurs.. :-(

 

Kanskje noe å sende faderen på, slipper jeg å stille med evig support.. hehe

7741891[/snapback]

 

Ikke jeg som står bak nei. Men har meldt meg på som instruktør selv. Veldig moro.

 

Sidene ble lansert på mandag, og vil bli oppgradert snarlig. Bl a med som du nevner alfabetisering. Tror de skal prøve få til å søke på postnr også.

Lenke til kommentar
Dette høres veldig ut som en salgspyramide....

7741889[/snapback]

 

Ja, skummelt med gratis fotokurs ja.... :innocent:

 

Direktesalg heter det. Slå det opp i ordboka evt :)

7741947[/snapback]

 

Så det er ikke noe poeng å rekrutere andre "instruktører"(eller selgere om du vil)?

7742018[/snapback]

 

Ikke det som er poenget her nei. Dette skal bli en folkeopplysning for alle, når det gjelder digital foto. Nybegynnere har før dette ikke hatt noe sted å få hjelp til disse basis-tingene. Butikkene hjelper dem ikke, og de fotokurs som går, er avanserte kurs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...