Gå til innhold

Test: Motorola Z3 Rizr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En oppløsning på 176 x 220 piksler er langt i fra spenstig i dag, og vi ville helt klart foretrukket en skarp skjerm.

 

I rettferdighetens navn skal det dog sies at Rizrs skjerm ser grei ut, og er skarp og fin tross alt. "

 

menes det at fargene er skarpe og oppløsningen er dårlig eller er det en skrivefeil? litt tvetydig..

Lenke til kommentar
"En oppløsning på 176 x 220 piksler er langt i fra spenstig i dag, og vi ville helt klart foretrukket en skarp  skjerm.

 

I rettferdighetens navn skal det dog sies at Rizrs skjerm ser grei ut, og er skarp  og fin tross alt. "

 

menes det at fargene er skarpe og oppløsningen er dårlig eller er det en skrivefeil?  litt tvetydig..

7706820[/snapback]

 

Det skal stå skarpere, ja :)

Absolutt tvetydig...

Takk for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Sikker på at det er mp3spilleren dere har testet? på min v3x ligger den under java programmer, det dere viser bilde av er i hvertfall medieavspilleren. (hvorfor de har to er ett annet spørsmål:P)

Lenke til kommentar
Sikker på at det er mp3spilleren dere har testet? på min v3x ligger den under java programmer, det dere viser bilde av er i hvertfall medieavspilleren. (hvorfor de har to er ett annet spørsmål:P)

7708786[/snapback]

 

 

Jepp har z3 dere har testet feil mp3 spiller sjekk under java,digital audio player heter den der kan du se sanger under sanger/album/artister/genre

Men er enig at meny systemet til motorola er skikkelig knotete tokk meg en dag eller to å bli vant med dem :no:

Endret av Danny
Lenke til kommentar

Har en følelse av at den som har testet har bestemt seg for testresultat og at menyer skal henges ut. Tror ikke det er kjørt en nøytral test her. Er heller ikke så sikker på om det er testet grundig nok. Som påpekt er ikke mp3 spiller testet, men medieavspiller. Det er lagt opp til sjangere, hvor alle mine mp3er ble sortert korrekt i rett sjanger. :hmm:

 

Testen sier :

Feilmeldinger og andre beskjeder dukker for eksempel opp i en unaturlig rekkefølge. Hva sier du for eksempel til meldingen "Bluetooth er av", fulgt av valgene ja eller nei. Det står riktignok "Slå på Bluetooth" over, men rekkefølgen er feil, noe som er forvirrende. Spesielt med tanke på at det som regel ikke står to beskjeder.

 

Ved en melding 'slå på bluetooth?' når bluetooth ikke er på føler tester dette er helt på jordet :hmm: Det er i tillegg skrevet en forklaring under på hvorfor tlf spør om å slå på bluetooth, nemlig at bluetooth er av.... Hvordan kan tester klage på det.

 

Jeg har brukt en Z3 noen uker nå, + 2 til på jobben bruker samme telefon. Alle 3 har opplevd telefonen som veldig god i samtale.

 

Jeg har brukt Nokia N73, N71, N70, 5300, 6131, 5500,1101, Qtek S200, Ericsson P990, K800, K610, Samsung D600, X200, motorola V3x, K1, W220, V3, V3i, L7, L6, Siemens M81, EL71, Mio A701 for å nevne noen siste året. Kun Nokia N73 føler jeg har hatt bedre lyd enn Z3.

 

Min kollega har brukt K750, K610, 5300 og nå Z3, han sier også at lyden er svært god.

 

Min siste kollega har brukt 6131 og EL71 før Z3 nå, og hun skryter også.

 

Batteriet var litt ustabilt første 3-4 gangene, men har vært veldig bra etter det.

 

Skjønner ikke hvordan testen er utført, men det er tydeligvis en hastejobb. Synd, for jeg kan absolutt anbefale telefonen. Telefonen har bra lyd, bra batteri og oser kvalitet.

Endret av trehesten
Lenke til kommentar
Har en følelse av at den som har testet har bestemt seg for testresultat og at menyer skal henges ut. Tror ikke det er kjørt en nøytral test her. Er heller ikke så sikker på om det er testet grundig nok. Som påpekt er ikke mp3 spiller testet, men medieavspiller. Det er lagt opp til sjangere, hvor alle mine mp3er ble sortert korrekt i rett sjanger. :hmm:

 

Har registrert disse tilbakemeldingene. Som på flere tidligere Motorola-telefoner, så har Z3 en Java-basert mp3-spiller. Denne har jeg personlig ikke så gode erfaringer med, men det skal sies at dette programmet ikke har vært testet like omfattende som medieavspilleren. Skal se nærmere på dette på mandag.

 

Testen sier :

Feilmeldinger og andre beskjeder dukker for eksempel opp i en unaturlig rekkefølge. Hva sier du for eksempel til meldingen "Bluetooth er av", fulgt av valgene ja eller nei. Det står riktignok "Slå på Bluetooth" over, men rekkefølgen er feil, noe som er forvirrende. Spesielt med tanke på at det som regel ikke står to beskjeder.

 

Ved en melding 'slå på bluetooth?' når bluetooth ikke er på føler tester dette er helt på jordet :hmm:  Det er i tillegg skrevet en forklaring under på hvorfor tlf spør om å slå på bluetooth, nemlig at bluetooth er av.... Hvordan kan tester klage på det.

Det som menes, er at der øyet først fester seg er feltet det står "Bluetooth er av". Det gikk lang til før jeg i det hele tatt bet meg merke i at det sto noe over. Dette tror jeg flere enn meg vil bli forvirret av.

 

Om man oppfatter det slik, så er "Bluetooth er av" med alternativene "ja" og "nei" forvirrende. Dette er selvsagt ikke noe som gjelder alle infoboksene, men når det (og andre lignende meldinger) dukker opp, så er det forvirrende, med tanke på at det som regel ikke er slik. Dette er med på å gi menysystemet en følelse av å være lite gjennomarbeidet.

 

Skjønner ikke hvordan testen er utført, men det er tydeligvis en hastejobb. Synd, for jeg kan absolutt anbefale telefonen. Telefonen har bra lyd, bra batteri og oser kvalitet.

7713307[/snapback]

 

Jeg brukte denne telefonen i litt over en måned før jeg skrev testen. Min mening er at lydkvaliteten er under middels.

 

Det er også viktig å merke seg at denne telefonen har fått en firer, noe som er over middels. Dermed er ikke Z3 noen dårlig telefon, selv om den ikke har fått fem eller seks.

 

Takk for konstruktive tilbakemeldinger. Jeg skal undersøke tingene du nevner på mandag.

Lenke til kommentar

Jeg synes menyene fikk mye pes her, i forhold til hva de fortjener. Det er ikke verdens beste menyer, men SE, Nokia, Samsung har absolutt noe å lære av Motorola på visse punkter.

 

Det er tydelig at dere har forskjellige meninger i redaksjonen :)

 

Når det gjelder Motorolas menyer, har vi egentlig sagt det meste før. Men hver gang vi tar i bruk en telefon fra produsenten, finner vi nye ting å sette ord på.
Gamle, men høyst funksjonelle menyer

... for å komme til et valg, så må du gjennom ganske mange undermenyer for hvert valg på V3i. Vi synes også menyene er lite estetisk vakre.

 

Foruten dette holder menyene til V3i absolutt mål, og byr på mange smarte løsninger. For eksempel fins det fire snarveier på skrivebordet som styres med piltasten. Disse kan du velge selv, og bruker du for eksempel et bestemt program mye, kan du bare gi det en direkte snarvei fra skrivebordet. Du kan også endre på hovedmenyen ved å flytte på ikoner, og ved å velge om du vil vise menyen som en liste eller som en matrise med ikoner.

 

Det er også en rekke andre smarte løsninger i menyene...

Ufortjent dårlig rykte

Menyene i Motorolas telefoner har ikke gjennomgått all verden av forandringer i det siste, og er nok ikke kjent blant folk flest for å være brukervennlige. Til tross for hva andre mener vil vi likevel påstå at Motorola ikke er helt på bærtur med menyene sine.

Hæ?

Du kan velge å elske eller å hate Motorola-menyene. Vi heller mot det siste

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

[rant]Men det verste er jo at det ikke er første gang dere går i medieavspillerfella! (Jfr. v3x test) Da var det riktignok en manglende shuffle funksjon som var feil(skjønt det som var feil var at dere ikke hadde satt dere inn i spilleren). Syntes dette er for dårlig av en side som vil gi inntrykk av å være seriøs. [/rant]

Lenke til kommentar

Synes Amobil titt å ofte setter tåpelige terningskast hvis man ser på konklusjonen.

 

I denne testen avslutter dere med å si "Vi kan oppsummere med at Rizr ikke imponerer. Telefonen er ingen krise, men heller ingen innertier."

 

Likevel fikk den 4? Hvis en mobil ikke imponerer, gir man den ikke en 4er.

Lenke til kommentar
Testen er nå oppdatert med opplysninger om Java-programmet Digital Audio Player, uten at dette har endret poengsummen telefonen fikk i denne kategorien.

7724935[/snapback]

 

Er ikke så veldig opphengt i poengsummen telefonen fikk, men heller at jeg er uenig i påstander i testen.

 

Som påpekt bluetooth biten som du hengte ut som en kjempefeil, som jeg mener er helt grei.

 

Menyene er ikke noe spesielt dårligere enn nokia/Ericsson/samsung, og fordi du er mest vant med ericsson/Nokia skal du ikke si at du har rett, og alle andre galt. Det virker som det er svært viktig å påpeke 1 eller 2 grove feil eller mangler for å skjemme ut menyene, noe jeg ikke følte du klarte denne gangen. Gi oss heller 3-4 store feil ved menysystemet.

 

Andre produsenter har sine klare svakheter også, f. eks Nokias Symbian telefoner som ikke har automatisk tastelås, Nokias series 40 som ikke kan justere hvor lenge lyset står på etter siste tastetrykk, ericsson kan vel ikke kopiere alle nummer til simkort uten å slette de som er der fra før hvis jeg ikke husker feil? Samsung telefoner som ikke kan kopiere alle telefonnr til simkort i en operasjon (Husker ikke om de har forbedret dette nå) Med forbehold om feil på desse eksempla, de er tatt ut fra det jeg husker i farten, for ikke å snakke om skriftstørrelsen på nokia 5500. Kan ikke huske at desse feila er tatt med på testene av desse telefonene.

 

Det jeg gremmet meg mest over i testen var utvilsomt lydkvaliteten som du mente var under middels.

 

Andre tester på nettet viser nemlig det motsatte:

CNET:

The good: The Motorola Rizr Z3 has a striking design with a great display and navigation controls. It also offers decent call quality and a pleasing feature set.

 

The bad: The Motorola Rizr Z3 has shaky speakerphone quality, and the camera didn't take the best pictures. Also, the microSD card slot is in an inconvenient location.

 

Høyttaleren var det som de mente trakk ned, noe du ikke nevner?

 

Det er ikke for å være vanskelig, jeg følte bare at testen ikke stemte med mine erfaringer. Nå har jeg sikkert ikke prøvd så mange telefoner som deg, men jeg vel brukt 20-30 telefoner siste 18 mnd. Som telefon har jeg vært veldig fornøyd med Z3, men føler det som kan trekke ned er mangler på det lille ekstra, som blog, 3g, 3,5mm jack, større skjerm, ...men tross alt bruker jeg telefonen til ringing hovedsaklig, og der har Z3 vært meget bra, lydmessig rett bak N73 som jeg mener er den beste tlf i samtale av de jeg har brukt.

Lenke til kommentar
Synes Amobil titt å ofte setter tåpelige terningskast hvis man ser på konklusjonen.

 

I denne testen avslutter dere med å si "Vi kan oppsummere med at Rizr ikke imponerer. Telefonen er ingen krise, men heller ingen innertier."

 

Likevel fikk den 4? Hvis en mobil ikke imponerer, gir man den ikke en 4er.

7728181[/snapback]

 

Er helt enig i at terningkasta er for dårlig satt, burde vært finere inndeling, f.eks % score.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...