Gå til innhold

Guide: Windows-prosesser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som husker BlackViper? Han hadde en fin side over processer som kunne vurderes stengt, og alt det der. Sia er borte tror eg, men du finner dem på sånne sider som cacher sider. Veldig bra.

 

Lurer på hva som ble av han ja ...

 

Men hva skal man bruke på vista... for disse programmene kan vel antagelig ikke kjøre der tipper eg.

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
Noen som husker BlackViper? Han hadde en fin side over processer som kunne vurderes stengt, og alt det der. Sia er borte tror eg, men du finner dem på sånne sider som cacher sider. Veldig bra.

 

Lurer på hva som ble av han ja ...

 

Men hva skal man bruke på vista... for disse programmene kan vel antagelig ikke kjøre der tipper eg.

7706567[/snapback]

 

 

Black Viper er dypt savnet ja... :(

 

Andre som har funnet tilsvarende sider rundt omkring? :hmm:

Lenke til kommentar

Ikke lest igjenom alt, men:

Viktige prosesser

Det er en liste over noen av de viktigte systemprosessene i Windows. Disse prosessene bør du som regel ikke røre.

 

(...)

      Mdm.exe - dette er "Machine Debug Manager" som gjerne brukes av utviklere, og kan trygt fjernes av vanlige Windows-brukere.

    *

 

      Mstask.exe - en prosess som er ansvarlig for planlagte oppgaver.

    *

 

      Regsvc.exe - gjør det mulig å endre registeret fra en annen PC. Denne prosessen kan du trygt avslutte dersom du ikke har behov for den.

 

Er ikke "feil" men...

 

EDIT: Fin side om div. prosesser

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Kjempeflott at dere lagde en slik guide her på HW! Likte også at dere tok med et par nyttige programmer "som nå er lastet ned" :whistle: ! nå slipper jeg å håndplukke og henrette en og en av de prosessene jeg vil i taskmanager hver eneste gang jeg starter opp og trenger å lette litt på lasten. Noe sånt som killprocess har jeg egentlig kunnet trenge lenge. Tusen takk! :thumbup:

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar
Hm ctrl + shift + escape, viste ikke om den. Alltid brukt den klassiske ctrl+alt+delete  ;)

7706440[/snapback]

 

jepp, den var ny.

 

greit å vite på win2k siden der så får en opp valg for låsing av maskin og annet når en trykker ctrl+alt+del...

 

heh, er ikke ctrl+esc hurtigtasten for startmenyen om en ikke har tilgang på egen windows tast?

Lenke til kommentar
Noen som husker BlackViper? Han hadde en fin side over processer som kunne vurderes stengt, og alt det der. Sia er borte tror eg, men du finner dem på sånne sider som cacher sider. Veldig bra.

 

Lurer på hva som ble av han ja ...

 

Men hva skal man bruke på vista... for disse programmene kan vel antagelig ikke kjøre der tipper eg.

7706567[/snapback]

 

 

Black Viper er dypt savnet ja... :(

 

Andre som har funnet tilsvarende sider rundt omkring? :hmm:

7707035[/snapback]

 

MajorGeeks har en kopi av siden til BlackViper!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
Noen som husker BlackViper? Han hadde en fin side over processer som kunne vurderes stengt, og alt det der. Sia er borte tror eg, men du finner dem på sånne sider som cacher sider. Veldig bra.

 

Lurer på hva som ble av han ja ...

The Black Viper is back! (Det skjedde i 2007 en gang, så det er ikke akkurat breaking news.)

Og denne gangen har han også tatt for seg Vista ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...