Gå til innhold

SSD også fra Ritek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

16GB er akkurat det man trenger for OS og mest brukte programmer. Resten kan ligge på harddisk. Jeg ser selvsagt mest på bruket i forhold til stasjonær pc så ytelsen har mer og si en total kapasitet.

For de som foretrekker bærbar så må også dette være en svært gledelig utviklig.

Det som er fint (men også trist for lommeboka) er at vi datainteresserte alltid har noe nytt å glede oss til :)

Lenke til kommentar
16GB er akkurat det man trenger for OS og mest brukte programmer. Resten kan ligge på harddisk. Jeg ser selvsagt mest på bruket i forhold til stasjonær pc så ytelsen har mer og si en total kapasitet.

7688454[/snapback]

Ditto! Raptor har snart utspillt sin rolle som rask disk for entusiastene. Nå kommer flash som er ennå raskere for OS og programmer.

 

Folk kjøpte ikke Raptor for å utvide lagringskapasiteten på PCen. Da kunne de heller kjøpt vanlige disker som gir langt mer GB/tusenlapp. Folk kjøpte Raptor på grunn av ytelsen og så lenge kapasiteten var over minstekravet for hva de trengte til OS, programmer og spill så var det bare å kjøpe i vei. Det samme vil nok skje med SSD. Så lenge folk får plass nok (16-32GB burde holde for de fleste på desktop), høy ytelse og prisen går ned mot prisen på Raptor så kommer nok folk til å kjøpe disse.

Lenke til kommentar
Blir vel rundt 1500 kr. for 16 GB her til lands da. 32 GB til rundt 2500 kr. tipper jeg.

 

Spent på når disse tar over for vanlige 2,5"-disker i laptop...

7688621[/snapback]

 

Det gjør de garantert, ettersom de bare bruker en brøkdel av energien til vanlige disker. iaffall i min :D

Lenke til kommentar
Er det en begrensning i antall ganger SSD-diskene lar seg skrive over, dvs har de "begrenset levetid"?

7688801[/snapback]

Ja, levetid og antall overskrivinger skal være sammenlignbart med eller bedre enn dagens harddisker. Hvor mye de prioriterer levetid kommer sikkert til å variere fra produsent til produsent. Jeg tror det kommer til å dukke opp alt fra billigmodeller med bare 1 års garanti til gode modeller med "livstidsgaranti".

 

Hvor raske kommer disse til og være? I forhold til en vanlig Sata2 HD? :hmm:

7688808[/snapback]

Det kommer an på hvilken av de to ytelsene du tenker på. Den ene er nok rundt 100 ganger så rask, den andre er mer usikker og kan være alt fra betydelig tregere til betydelig raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...