Gå til innhold

- Vær engasjert!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akademiske resultater viktig ja. Kommer man fra NTNU så ser de kun etter folk med A i Algoritmer og Datastrukturer.

 

Fint at gründer Arne Halås har vert fagansvarlig i det faget de siste åra da så han har hatt muligheten til å håndplukke studentene sine.

 

Men hvordan han kan si at FAST vokser så utrolig mye de siste årene økonomisk når de har gått ned 50mill. el. på børsen den siste tiden og investorer som DNB Nor (var inne med 12,5%) har solgt seg ut som et resultat skjønner jeg ikke helt.

Lenke til kommentar

Nå er nok denne delen av IT-bransjen noe spesiell, spesielt mhp ønsket detaljnivå i CVen. Også det at det er kunn kandidater med toppkarakterer som ønskes. I mange andre "normale" bedrifter ser man helst at det ikke kommer så mange inn med bare toppkarakterer. Begrunnelsen er at selv om de sikekrt gjør en topp jobb, så vi de ofte raskt skifte beite og finne andre meree "interessante" arbeidsgiver; altså utstabil (og dyr) arbeidskraft. Så det er bra utsikter for jobb for de uten bare A-er også :thumbup:

Lenke til kommentar

Merker selv at det er altfor mange med it-arbeid som de er overkvalifisert til. Nå om dagen sitter det jo folk med ingeniørgrad på noe som simpelt som telefonsupport. Selv har jeg "bare" et fagbrev og kommer til kort selv om jeg har jobbet noen år i bransjen.

 

Det er litt surt når du har jobbet i to år som lærling og enda må finne deg i å gå på skole i minst 2 år til for kanskje å jobbe som noe du allerede har kompetanse til.

 

Det merkes ikke bare på lommeboka men også på kroppen. Ikke minst psyken blir mildt sagt frynsete. Det går ikke mye i gleden da.

 

 

:(

Lenke til kommentar
Det er litt surt når du har jobbet i to år som lærling og enda må finne deg i å gå på skole i minst 2 år til for kanskje å jobbe som noe du allerede har kompetanse til.

 

Det merkes ikke bare på lommeboka men også på kroppen. Ikke minst psyken blir mildt sagt frynsete. Det går ikke mye i gleden da.

 

 

:(

7689763[/snapback]

Det gjelder å finne de riktige bedriftene. Jeg har selv ingen utdannelse utover grunnkurs på videregående, men sitter allikevel i en behagelig, men givende og intellektuelt utfordrende stilling i en stor IT-bedrift. Relevant erfaring har veldig mye å si, men innstilling og evne til å "selge seg selv" er også viktig. Ikke gi opp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Mobilitet tror jeg er et nøkkelord. Prøv også å utvide horisonten litt med tanke på aktuelle stillinger, mange bedrifter kan by på meget givende jobb.

7714334[/snapback]

 

Jepp, mobilitet er viktig. Fast har jo f.eks. et meget kompetent utviklingskontor i Tromsø pga. høy kompetanse på IKT ved universitetet der. Mange avdelinger til FAST i USA driver visstnok hovedsaklig med salg såvidt jeg forstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...