Gå til innhold

DualHead2Go blir digital


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Hmm.. Første tanken var at dette var en god nyhet som kanskje vil få flere til å se potensialet i flerskjermsoppsett, men til den prisen så er det billigere å heller bare kjøpe seg ett PCI-grafikkort for den andre skjermen. Dem billigste ligger på rundt 4-500kr og vil fungere fint til desktopbruk.

 

Edit: Ikke noe poeng med quote.

Endret av Slettet-8I4zQlayY3
Lenke til kommentar
tenk på spillmulighetene, to 1920 x 1200 skjermer trenger strengt tatt SLI/CF for god FPS i krevende sitvasjoner, og der tror jeg denna kan bli interessant.

7679978[/snapback]

 

Heh, mitt GeForce 7950gx2 kan kjøre to skjermer i 2560 x 1600 hd-oppløsning ^^ trenger ingen xtra boks da ^^

Lenke til kommentar
Hmm.. Første tanken var at dette var en god nyhet som kanskje vil få flere til å se potensialet i flerskjermsoppsett, men til den prisen så er det billigere å heller bare kjøpe seg ett PCI-grafikkort for den andre skjermen. Dem billigste ligger på rundt 4-500kr og vil fungere fint til desktopbruk.

7679916[/snapback]

Som vist i produktguiden er det nok rettet mot bærbare PCer.

 

DH2Go_DE_laptop_open-564x376.jpg

 

Hva er USB-kontakten til? strøm? avanserte funksjoner?

7680028[/snapback]

Sikkert for konfigurasjon av hvilke oppløsninger boksen skal ha ut. OS-støtten som omtales i artikkelen kommer nok an på driveren til denne konfigurasjonen.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har dette skjermkortet på min PC:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302678

 

Mao: Dual DVI, som jeg har koblet til to skjermer. Nå ønsker jeg å koble til en tredje skjerm, og trodde kanskje at jeg kunne kjøpe et rimelig DVI skjermkort som tillegg - fordi XP støtter to skjermkort.

 

I nettbutikken min anbefalte de meg ikke denne løsningen. "Det vil ikke funke bra, og man har gått bort fra en slik løsning", sa de.

 

I stedet anbefalte de meg å kjøpe dette:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318698

 

Er det flere som har koblet tre skjermer? Hvordan har dere gjort det?

 

P.

Lenke til kommentar

Nettbutikken ønsket bare å selge deg et dyrest mulig produkt. 3 skjermer fungerer fint til 2D. Til 3D kan det bli noe kluss om skjermkortene er fra ulike produsenter.

 

Selv har jeg hatt AGP skjermkort med 2 utgager + 2 stk PCI skjermkort med hver sin utgang. Alle tre kortene hadde ulike produsenter av kort og brikke og det har fungert fint i 2D.

 

Windows 2000 og XP (sannsynligvis Vista også) støtter inntil 64 skjermer. Windows Me, 98SE, 98 og 95 støtter inntil 9 skjermer. Linux støtter mange uten at jeg vet hva begrensningen er. OSX vet jeg ikke.

 

Bare stapp inn det ønskede antall kort, installer drivere (NB. Ikke slå på SLI eller Crossfire-aksellerasjon i driveren siden det slår av flere av utgangene)

Lenke til kommentar
Heh, mitt GeForce 7950gx2 kan kjøre to skjermer i 2560 x 1600 hd-oppløsning ^^ trenger ingen xtra boks da ^^

 

Men kan du spille i den oppløsningen? Problemet med dagens skjermkort/Windows er at 3D over flere utganger skjeldent fungerer bra, så når du med denne boksen får to skjermer tilkoblet en skjermkortutgang betyr det at du kan spille alt fra WoW til CS til Q1-4 til Civilization 4 splittet over de to (Det finnes også en med tre utganger tror jeg) skjermer uten å bry deg med span-mode, windowed-3D, konfigurasjonsfiler og annet.

 

Er det flere som har koblet tre skjermer? Hvordan har dere gjort det?

AGP-skjermkort + PCI-skjermkort. Jeg har hatt opp til fem skjermkort tilkoblet på en gang* og brukt mange kombinasjoner av nVIDIA, ATI og Matrox om hverandre uten noen (store) problemer.

*(bare for å teste, kjøpte 4x Matrox G450 PCI på ebay en fem år siden for 200,- stykket)

Lenke til kommentar

Ser at Hardware.no burde forklart litt mer inngående om virkemåten til denne boksen.

 

For det første er det ikke noe snakk om en boks som på magisk vis gir deg flere separate skjermutganger. Det denne boksen gjør er å dele opp et stort bilde og vise det på to skjermer. Det blir på samme måte som når du aktiverer spanning på ditt skjermkort med 2xDVI.

 

USB kabelen brukes for å få bedre kontroll med hvordan boksen deler opp skjermbildet og hvordan det fordeles på de to skjermene.

 

Denne boksen er ikke noe mer spesielt enn det man har hatt i mange år for bruk på storskjermer på scener og store plasser der man tar et videobilde, splitter det opp, skalerer opp og viser på mange sammenkoblede TV-monitorer for å gi inntrykket av en stor skjerm.

Lenke til kommentar

Poenget for gamere blir jo ikke å bruke to skjermer, men tre. Har du bare to skjermer

vil jo midten bli mellom skjermene, og hvem vil vel ha en crosshair som strekker

seg over midten?

 

Har man f.eks tre stk lcd skjermer, og f.eks ett 8800 kort,

så er dette en must. Imagine FSX på 3 store 21 tommers widescreen...

Lenke til kommentar
Poenget for gamere blir jo ikke å bruke to skjermer, men tre. Har du bare to skjermer

vil jo midten bli mellom skjermene, og hvem vil vel ha en crosshair som strekker

seg over midten?

 

Har man f.eks tre stk lcd skjermer, og f.eks ett 8800 kort,

så er dette en must. Imagine FSX på 3 store 21 tommers widescreen...

7687727[/snapback]

 

Øhm, skjønner ikke helt hvordan denne skal være til nytte da, med mindre man kan spille i et to-skjermersopsett der den ene skjermen er dobbelt så vid som den andre (denne kan da splittes i to med DualHead2Go).

Lenke til kommentar
Poenget for gamere blir jo ikke å bruke to skjermer, men tre. Har du bare to skjermer

vil jo midten bli mellom skjermene, og hvem vil vel ha en crosshair som strekker

seg over midten?

 

Har man f.eks tre stk lcd skjermer, og f.eks ett 8800 kort,

så er dette en must. Imagine FSX på 3 store 21 tommers widescreen...

7687727[/snapback]

 

Øhm, skjønner ikke helt hvordan denne skal være til nytte da, med mindre man kan spille i et to-skjermersopsett der den ene skjermen er dobbelt så vid som den andre (denne kan da splittes i to med DualHead2Go).

7699220[/snapback]

 

Denne boksen er for to skjermer.. altså ikke så kul for gamere som det ble påpekt. Men det finnes en for tre skjermer også. (I gammel utgave hvertfall, og da er oppløsningen begrenset til 1280x1024 per skjerm)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjønner ikke vitsen med DualHead2Go.Span mode med nVidia byr på få problemer og oppnår det samme, men tenk på at det er dobbelt så mange tall som skal knuses.

Kjøpte meg to 19" før jul, og har satt de opp i vertical span mode.

Kan love at det er coolt og spille i 2560X1024. Vil ikke gå tilbake, men skjønner at jeg må kjøpe nytt HW. Sliter nå med en P4 3GHz,1GbRAM, nVidia6600GT/256MbRAM.

Her er noen bilder av resultatet:

 

sim009.jpg

sim008.jpg

sim011.jpg

 

og noen ingame pics:

ShipSim2006_2007-01-14_19-17-36.jpg

 

ShipSim2006_2007-01-14_19-15-58.jpg

 

fsx2007-01-2421-32-20-23.jpg

 

fsx2007-01-2416-17-36-92.jpg

 

Har også tester TrippleHead2Go på tre prosjektorer. Det gav også en sinsyk fet opplevelse. Den fargeforskjellen som man ser på bildene, plaget oss ikke IRL, men forskjellen ble veldig mye større på bildene. Vet ikke hvorfor. Lerretet var ca 7 X 2 meter!

 

sim004.jpg

 

sim003.jpg

 

sim002.jpg

 

 

Ny tilværeslse!

Endret av comax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...