Gå til innhold

Nesten gratis musikk i fremtiden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Musikere skulle hatt konsertene sine og royalties på radiospilling som hoved-inntektskilde !

 

Plateutgivelser skulle vært å regne for markedsføring som forbrukerne betalte maks 50 kr pr plate for.

 

Store og grådige plateselskaper som får overfloden sin redusert kan si opp avtalene med artistene "sine", og finne seg noe annet å gjøre. Det finns nok av små men profesjonelle studioer som utmerket kan presse plater.....

Lenke til kommentar
Videre mener Leonhard at nettbrukere om kort tid vil kunne laste ned så mye musikk de vil - for en lav månedsavgift.

 

Skikkelig gluping han Leonhard altså, denne løsningen eksisterer med Microsofts sitt produkt, Zune Marketplace.

 

Once you are ready, you can get your music in two ways: a la carte downloads, or 'all you can eat' access with the Zune Pass subscription. You're probably familiar with the single purchase option: pick your songs and pay as you go. A Zune Pass is different. With a Zune Pass, you can download as many songs as you like

 

Så joda, Leonhard er nok inne på noe her.. men må få lov til å si "velkommen etter".... Eller kanskje det var Leonhard som tipset MS om ideen sin :p

Lenke til kommentar
Skikkelig gluping han Leonhard altså, denne løsningen eksisterer med Microsofts sitt produkt, Zune Marketplace.

7667169[/snapback]

 

Og Yahoo! Music. Og Rhapsody. Og MSN Music i enkelte land.

 

Eneste problemet er at de har fortsatt til gode å komme med enn sånn tjeneste her til lands. :(

Lenke til kommentar
Gerd Leonhard er tysk.

 

Haha, da hadde jeg rett alikevell!

 

Men hallo? Jeg ser ikke hva du mener "Hvis han har rett.."? Det finnes jo allerede. Jeg fikk med en free-trial Zune-pass på Zune Marketplace med Zunen min, og det er helt fantastisk! Så mye musikk jeg bare orker for 30 dager. Supert!

7667643[/snapback]

Og dette fungerer i Norge?

Kor mykje må du betale for eit månadspass?

Kor mykje musikk finnes der? Kan du til dømes laste ned mindre kjent musikk?

Kva kvalitet kan du velge mellom?

Er det vilkår som kan begrense nedlastinga?

Korleis er hastigheten.

Kan du laste ned heile album?

Kan kven som helst kjøpe seg eit månadspass eller må du ha Zune?

Har musikken noko form for kopibeskyttelse?

Lenke til kommentar
Skikkelig gluping han Leonhard altså, denne løsningen eksisterer med Microsofts sitt produkt, Zune Marketplace.

Hvis du leser hele greia står det at forskeren mener DRM vil forsvinne innen kort tid fordi det er forbrukerfiendtlig. Mener du altså at M$ pr idag tilbyr DRM-fri musikk? Isåfall vil jeg gjerne ha en link.

Lenke til kommentar
Gerd Leonhard er tysk.

 

Haha, da hadde jeg rett alikevell!

 

Men hallo? Jeg ser ikke hva du mener "Hvis han har rett.."? Det finnes jo allerede. Jeg fikk med en free-trial Zune-pass på Zune Marketplace med Zunen min, og det er helt fantastisk! Så mye musikk jeg bare orker for 30 dager. Supert!

7667643[/snapback]

 

Får du beholde filene om du bare har medlemskap i en måned?

 

AtW

Lenke til kommentar

er det egentlig så mye behov for plateselskaper lenger? kan ikke artistene kun markedsføre seg på nett uten at det er noen mellomledd?

 

og istedet for å ta seg tid til å lete opp hele albumet, kunne du, med flere betalingsmåter, som med mobilen, for 2 kroner (lav pris fordi det ikke er noen mellomledd) f.eks. fått hele albumet uten kopisperre, med riktig "id3tagging?", albumgrafikk og videoer.

 

jeg spår at flere mennesker vil lage gratis musikk for å lage musikk, (som jeg tror det var mer av før) og at det blir noe mindre populært å lage "musikk" for å tjene penger. som (jeg gjetter) paris hilton, christina aguilera og forskjellige boybands.

ja til mindre søppelmusikk!

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Uten noen plateselskaper ja, da hadde utviklingen i musikkbransjen vert så progresiv som den har vert de siste årene.. Mangfoldet vi har nå har jo ingen ting med flinke plate folk og gjøre....

Skal like og se nye artister som tørr og satse på bare bein, uten noen form for apperat rundt seg, uten noen som helst peiling på markedsføring og absolutt ingen økonomisk trygghet. Da er det nok mange spennende nyskapende musikkere vi kommer til å få :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...