Gå til innhold

BenQ Mobile i Europa går i grava


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn går det når de aldri klarte å lansere en vinner. Nokia, Samsung, LG og SE kommer stadig med mobiler folk løper og kjøper omtrent. Kan ikke si det samme om Siemens (Benq er ikke verdt å nevne da de nesten ikke prøvde engang).

 

Det er iaffall min personlige mening, aldri blitt fristet til å kjøpe en Siemens telefon.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

R.I.P.

 

Det er litt trist fordi Siemens alltid gjorde innovasjon innen mobiler og har sammen med Nokia drevet utviklingen. Siemens innovasjon har vært til fordel for de aller fleste mobil-brukere, enten de har hatt Siemens eller ikke. Funksjoner mange tar for gitt var det Siemens som introduserte først.

 

Stjerner blandt enkelt-mobiler var desverre sjeldnere, bortsett fra S25, SL45, SL55 og SX1.

Lenke til kommentar

Garantien deres vet jeg fint lite om, men du har fortsatt samme rettigheter i forhold til norsk lov og deg som forbruker. Så don't worry :)

 

Tror og at de har løst BS-garantiproblemene. Var en artikkel på amobil for en stund tilbake om at enkelte kjeder delte på ekstrakostnadene de ble påført ved reperasjon etter BS sin exit i europa.

Lenke til kommentar

Håper Siemens kommer tilbake som kun Siemens, og ikke Benq-Siemens. Benq tilførte ikke noe akkurat (litt penger i starten), de la det heller ned. Forbannet være!

 

Som molna nevnte lenger opp her; det har vært enkelte perler. Personlig har C35i vært en av de telefonene jeg har vært mest fornøyd med. Perfekt størrelse, 3D-spill (!), flertonede ringetoner (ikke akkurat polyfone, men det var ikke bare piiip piiip). Nydelig var den... SL45/SL45i har også allitd vært en drøm, og første gang jeg prøvde den legendariske SX1 ble jeg forelsket. Hadde det ikke vært for at jeg akkurat hadde vunnet en P800 på den tiden, hadde jeg glatt kjøpt en selv!

Lenke til kommentar
Sentex Sensing har lagt inn bud på tidligere Siemens Mobile:

http://biz.yahoo.com/pz/070108/111513.html

7680531[/snapback]

 

Flott! Får håpe de gjenoppstår! Og at de nye eierne satser mer på feilfri software og å inkludere funksjoner de fleste brukerne vil ha (eks mangel på mp3 i 65-serien, noe de faktisk hadde i 45-serien). Har selv hatt\lånt noen siemens-tlfer og stort sett vært fornøyd, mye spennende funksjoner og muligheter for egne tilpasninger.

Lenke til kommentar

Håper virkeleg sjølv at Siemens kjøme tilbake med mobilar med kun Siemens namnet. Har likt Siemens sida eg kjøpte min første mobil som var ein C35i, den beste eg har hatt er SL55, liten og fint design og veldig lette. Er domt om det ikkje skal komme fleire mobilar frå dei. Men kan ikkje tru at det ville ha skada av Siemens sjølv og spytta inn nokre kroner når dei trossalt er eit av verdas største firma.

Lenke til kommentar
Dette går vel ikke utover garantien osv?.. Har en BenQ-Siemens EL71...

7648150[/snapback]

 

Ingen problemer med garanti. Zodiac Norge tar garantireparasjoner: www.zodiac.no.

 

BenQ-Siemens service&brukerstøtte eksisterer fortsatt, de treffer du på 22 57 77 46.

 

Når det gjelder firmware og annen programvare, så ligger alt ute på nettsiden til BenQ-Siemens. På enkelte modeller kan du laste ned vi SOA (service over air) direkte til mobilen, andre modeller krever at du har en datakabel og oppdaterer via PC'en.

 

Har selv en sort EL71 nå, er svært fornøyd. Lekker telefon!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...