Gå til innhold

Vista-lansering nærmer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper dette går ganske knirkefritt, ihvertfall ikke verre enn tidligere lanseringer.

 

"Entusiastene" (les: piratene) har sutret i lang tid, fordi det ikke er offisielle drivere til bl.a. 8800 kortene til NVidia. Men det er et fåtall som bruker disse kortene, og og driverne er sikkert ute til lansering uansett.

 

Så for de som har kontakt med virkeligheten, så vil nok Vista fungere like bra som andre MS os har gjort på lanseringer. Jeg tar det med stor ro...

Lenke til kommentar

Installerte Vista Ultimate fra MSDN i jula, kastet det ut igjen etter to dager pga følgende:

 

- XBMC/Samba håndterte ikke SMB 2.0

- Turtle Beach MP3 nettverksspiller fungerte ikke (Også SMB-problem)

- De to spillene jeg prøvde fungerte dårlig, massiv flimring (Dark Crusade og Mark of Chaos) med 7800GTX

- WinRAR krevde admin-privilegier hver gang det kjørte, ikke mulig å "lære" opp Vista til å godta programmet

- Generell følelse av å måtte vasse gjennom ørten lag med sikkerhet for å få gjort ting

- IE7 og filexplorer hang og låste systemet når nettverksdrev ikke var tilgjengelige (forsåvidt samme problem på XP/2000)

 

Håper virkelig at MS fikser opp Vista til releasen.

Lenke til kommentar

hvrd: Viser bare til innlegget før deg.

 

Vista kommer som alle andre programmer til å bli patcha opp som f etter lansering. Det er ikke det samme som at OS'et dårlig. Jeg gleder meg faktisk litt, selvom jeg ikke kommer til å oppgradere før til høsten i forbindelse med ny pc. I stedet for å la meg irritere og fokuserer bare på negative ting prøver jeg holde hodet høyt og se fremover. Det er nok annet drit her i verden at man skal hisse seg opp over en piratversjon at et OS som enda ikek er lansert..

Lenke til kommentar

hvrd:

- XBMC/Samba skal det vistnok finnes oppdatering til som gjøre det kompatibelt med SMB 2.0 - søk og du vil finne.

- At 3. partsdrivere ikke er oppdatert er vel ikke M$ sin feil, det meste av HW fungerer, endel fra obskure leverandører + enkelte ting fra f.eks. nVidia fungerer forhåpentligvis bedre snart.

- Spill kan patches om produsentene liker kundene sinde (om ikke spillet er ekstremt gammelt da).

- Rettighetsmas i forbindelse med WinRAR osv. kan enkelt slåes av (msconfig -> tools -> Disable UAC)

Lenke til kommentar

Bildet i artikkelen:

i_246317.jpg

"Årets dataprodukt 2006"?

 

Det høres nå for godt ut til å være sant. Både fordi Vista knapt ble lansert før årets slutt og fordi den ennå ikke har blitt lansert for størsteparten av markedet (privatmarkedet). Men selv om Vista hadde vært tilgjengelig for alle i hele 2006 så ville det vært store ord. Det må i så fall konkurrere med mange andre store nyheter innen både maskinvare og programvare. At ett av ørten blad/nettsteder har kommet med en slik påstand er jo ikke mye representativt for bransjen som helhet. Særlig ikke når det kommer fra etter min mening relativt partiske PCWorld.

Lenke til kommentar
Simen1: Det er jo lansert for bedriftsmarkedet, som må betegnes som temmelig stort.

Tja, men er det årets dataprodukt når det kun har vært tilgjengelig for en del av markedet i kun 1 av 12 av måneder i 2006?

 

Forsiktig Vista-start

Bedrifter venter med å oppgradere

 

Jeg skulle gjerne sett noen tall på hvor mange prosent av bedrifter som har gått over til Vista, eller ennå mer nøyaktig: Hvor mange prosent av lisensintektene til Microsoft som kom fra Windows Vista i 2006.

 

Sjekk heller selv hvem som har kåret det istedenfor å fundere for deg selv, det står på http://www.microsoft.com/norge/Windowsvista/

7640470[/snapback]

Jeg sjekket og redigerte bort den kommentaren før jeg så innlegget ditt. ;)

Lenke til kommentar
"Entusiastene" (les: piratene) har sutret i lang tid, fordi det ikke er offisielle drivere til bl.a. 8800 kortene til NVidia. Men det er et fåtall som bruker disse kortene, og og driverne er sikkert ute til lansering uansett.

7640121[/snapback]

 

Hva mener du egentlig med dette?

Det er ikke offisielle drivere (utenom BETA) til verken ATi eller nVidia kortene enda.

Og "piratene"? Du er klar over at Vista ble lansert i slutten av November til bedriftsmarkedet? Det betyr at det er veldig mange som har og har hatt LOVLIG tilgang på Vista i over en mnd nå.

 

Just fyi.

Lenke til kommentar
"Entusiastene" (les: piratene) har sutret i lang tid, fordi det ikke er offisielle drivere til bl.a. 8800 kortene til NVidia. Men det er et fåtall som bruker disse kortene, og og driverne er sikkert ute til lansering uansett.

7640121[/snapback]

 

Hva mener du egentlig med dette?

Det er ikke offisielle drivere (utenom BETA) til verken ATi eller nVidia kortene enda.

Og "piratene"? Du er klar over at Vista ble lansert i slutten av November til bedriftsmarkedet? Det betyr at det er veldig mange som har og har hatt LOVLIG tilgang på Vista i over en mnd nå.

 

Just fyi.

7640550[/snapback]

 

Jeg står ved alt jeg sa. Skjønner heller ikke hvorfor du lurer på hva jeg mener. Innlegget mitt var veldig konkret formulert. Såvidt jeg vet er det ikke mange bedrifter som spiller dagens ferskeste spill med 8800 kort.

Lenke til kommentar
Simen1: Det er jo lansert for bedriftsmarkedet, som må betegnes som temmelig stort.

Tja, men er det årets dataprodukt når det kun har vært tilgjengelig for en del av markedet i kun 1 av 12 av måneder i 2006?

Enig i at 2006 kanskje er feil, det burde kanskje vært 2007 ettersom det ikke gjorde noe av seg i 2006. Når det er sagt er en ny versjon av Windows kanskje den største nyheten man kan tenke seg på software siden. Dvs en ny versjon av den softwaren over 90% av alle PC brukere benytter seg av? Når man setter det i ett slikt perspektiv, så blir dette en stor begivenhet?

 

Når det er sagt vil jeg si at årets "dataprodukt" i 2006 nok kanskje heller var Intel Core 2 Duo, dersom jeg personlig skulle kåret noe her.

Lenke til kommentar
"Entusiastene" (les: piratene) har sutret i lang tid, fordi det ikke er offisielle drivere til bl.a. 8800 kortene til NVidia. Men det er et fåtall som bruker disse kortene, og og driverne er sikkert ute til lansering uansett.

7640121[/snapback]

 

Hva mener du egentlig med dette?

Det er ikke offisielle drivere (utenom BETA) til verken ATi eller nVidia kortene enda.

Og "piratene"? Du er klar over at Vista ble lansert i slutten av November til bedriftsmarkedet? Det betyr at det er veldig mange som har og har hatt LOVLIG tilgang på Vista i over en mnd nå.

 

Just fyi.

7640550[/snapback]

 

Jeg står ved alt jeg sa. Skjønner heller ikke hvorfor du lurer på hva jeg mener. Innlegget mitt var veldig konkret formulert. Såvidt jeg vet er det ikke mange bedrifter som spiller dagens ferskeste spill med 8800 kort.

7640644[/snapback]

 

At det er lansert for bedriftmarked impliserer ikke at det bare brukes innad i bedriften. Har selv fått en lisens på Vista Business gjennom universitetet, som jeg fritt kan installere på hjemmemaskinen.

Lenke til kommentar
hvrd: Viser bare til innlegget før deg.

 

Vista kommer som alle andre programmer til å bli patcha opp som f etter lansering. Det er ikke det samme som at OS'et dårlig. Jeg gleder meg faktisk litt, selvom jeg ikke kommer til å oppgradere før til høsten i forbindelse med ny pc. I stedet for å la meg irritere og fokuserer bare på negative ting prøver jeg holde hodet høyt og se fremover. Det er nok annet drit her i verden at man skal hisse seg opp over en piratversjon at et OS som enda ikek er lansert..

7640393[/snapback]

 

Ikke piratversjon, jeg har MSDN abonnement. Vista er offisielt tilgjengelig for bedrifter/utviklere.

Lenke til kommentar
hvrd:

- XBMC/Samba skal det vistnok finnes oppdatering til som gjøre det kompatibelt med SMB 2.0 - søk og du vil finne.

- At 3. partsdrivere ikke er oppdatert er vel ikke M$ sin feil, det meste av HW fungerer, endel fra obskure leverandører + enkelte ting fra f.eks. nVidia fungerer forhåpentligvis bedre snart.

- Spill kan patches om produsentene liker kundene sinde (om ikke spillet er ekstremt gammelt da).

- Rettighetsmas i forbindelse med WinRAR osv. kan enkelt slåes av (msconfig -> tools -> Disable UAC)

7640433[/snapback]

 

Takk for informativt svar.

 

Ser at XBMC fungerer fra 25.12, installerte Vista rett før dette. Kommer til å prøve Vista igjen straks det kommer drivere for skjermkortet. Feilene i spill var trolig knyttet til dette,

Lenke til kommentar

Broren min installerte det, og jeg likte ikke det i det hele tatt (kanksje fordi ingenting funket på det som f.eks. spill, programmer, drivere osv.) Det virket også ALTFOR brukervennlig. :( Det var for eksempel veldig komplisert å komme inn på selve harddisken, fordi alle snarveiene var liksom musikk, bilder osv. Håper jeg blir vant til det.

Lenke til kommentar
Jeg står ved alt jeg sa. Skjønner heller ikke hvorfor du lurer på hva jeg mener. Innlegget mitt var veldig konkret formulert. Såvidt jeg vet er det ikke mange bedrifter som spiller dagens ferskeste spill med 8800 kort.

7640644[/snapback]

 

Business framstår som et bedre alternativ enn både home basic og premium for meg, og sikkert mange andre hjemmebrukere også. Personlig har jeg ikke tatt meg bryet med å installere Vista ennå, jeg er mest spent på ytelsen ved nettverksdeling, og eventuell raid-støtte.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg står ved alt jeg sa. Skjønner heller ikke hvorfor du lurer på hva jeg mener. Innlegget mitt var veldig konkret formulert. Såvidt jeg vet er det ikke mange bedrifter som spiller dagens ferskeste spill med 8800 kort.

7640644[/snapback]

 

Du impliserer at alle som klager over manglende drivere til Vista er pirater, noe som er tull.

Videre er det, som jeg sa tidligere, ikke bare 8800 kort som sliter med uferdige Vista drivere, men stort sett alt av nyere dato fra nVidia og ATi.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...