Gå til innhold

R600-problemer kan gi utsettelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ATI har det med å drite litt på leggen mht til lanseringer. nVidia ligger stort sett alltid noen måneder foran og har ikke det samme presset på seg.

7634040[/snapback]

 

Det viktigste er vel å gi ut et produkt som funker. nVidia med sin 8800 har fått pepper for å lansere et uferdig produkt med tanke på kompatibilitetsproblemer samt bugete drivere.... og det er vel heller ikke for dem "første" gang.

Lenke til kommentar
nå har jo den ryktebørsen ikke d beste ryktet

7633725[/snapback]

Tøf påstå at de ofte har rett når de kommer med ting. F.eks var de veldig tidlig ute med fusjonen mellom ATI og AMD.

7633783[/snapback]

Ofte rett har theinq definitivt ikke. Men med så mange rykter så han nærmest helgarderer seg må han treffe blink iblant.

Lenke til kommentar
nå har jo den ryktebørsen ikke d beste ryktet

7633725[/snapback]

Tøf påstå at de ofte har rett når de kommer med ting. F.eks var de veldig tidlig ute med fusjonen mellom ATI og AMD.

7633783[/snapback]

Jepp... Akkuratt som R520 med 32... errr... 24... err... 16... pipelines....

 

Er ikke uten grunn jeg kaller de "Se & Hør"

 

Som MistaPi sier... De har sine øyeblikk, men bommer... MYE!

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke R600 blir så forsinket som Mars, men dette med januar har tydeligvis kun vært rykter.

 

Men hvis det er like bra eller bedre som alt Nvidia kan levere når R600 kommer, så er det jo ingen fare i grunn. Eneste ulempen for oss forbrukere er at frem til R600 lanseres så har Nvidia markedet alene, som betyr at prisene holder seg godt.

 

EDIT:

Forøvrig er jeg selv litt stussende til at de alltid yter så likt som de gjør med sine produkter. Det er egentlig ingen reelle fordeler/ulemper mellom dem så når man skal velge er det nesten alltid pris som er faktoren.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Spekulasjoner og atter spekulasjoner. Men det er trist om den blir utsatt, siden den vil nok være en god konkurrent mot GeForce 8800. Jeg regner med at nVidia vil komme med flere forbedringer etter hvert, så jeg håper at ATI ikke drøyer alt for lenge.

7634019[/snapback]

Hvis dette stemmer så gir det nvidia en gylden mulighet til å utsette prisreduksjoner på 8800-serien og utsette lanseringen av billigere 8x00-produkter og evt oppgraderte 8800-versjoner. Med andre ord: manglende konkurranse er ikke bra for kundene.

Lenke til kommentar

Desverre har jeg hatt altfor mange problemer med både ati hardware og software til at jeg noen gang kommer til å vurdere dems produkter.. Mulig AMD kan fikse på dette, dog jeg tvivler.. At det er problemer med R600 er jo intet nytt, ati har alltid problemer, de lanserer før produktet er tilgjengelig... bwah... Nvidia dog lanserer heller litt dvaske produkter som sikkert kunne ytt mer.. ATI er som intel, de har cutting edge produkter, dog de leverer aldri på tiden, er utilgjengelige når de burde være tilgjengelige og ustabile på hw og sw.. Nvidia virker som om de bare spyr ut nye utgaver når de gamle neeesten mister interessen og orker ikke stresse med nyeste prosess teknologi eller lignende, de er litt AMD på den måten.. AMD har drevet og susa rundt i sausen sin helt siden de tok ytelsestronen fra intel.. nå har derimot intel et mye bedre produkt på alle måter.. og amd driver og kaver rundt i sauserestene som blir mindre dag for dag.. Skulle ønske de gadd å lansere litt mer likt så vi som konsumenter hadde mer reelle valg, nå har vi ikke det.. Først kommer nvidia, kaprer markedet.. 3-6 månder senere kommer ati halsende bak, med et utilgjengelig produkt som dasker nvidia på alle måter.. Så lanserer nvidia en ny poofa utgave av allerede eksisterende kort som så vidt tar ledelsen foran ati.. så kommer ati igjen.. så går det 3-6mnd så lanserer nvidia neste generasjon som måker ati ut på viddene.. så erre på an igjen.. sukk..

 

For min del tipper jeg XFX sin xxx utgave av 8800gtx holder i massevis.. den kjører alle spill på max i 16x12 uansett.. vel.. mer eller mindre..

 

Får nå se ka som skjer..

Lenke til kommentar

Når AMD tok ledelsen fra Intel, ver det fordi nettopp Intel hadde styrt alt for lenge med alt for stort fokus på MHz. Når de så endelig skjerpet seg og laget en ny COnroe arkitektur, er AMD for lengst i gang med sin K8L som blir AMD sin konkurent til Core 2. Intel er ett mye større selskap enn AMD, og det var ikke annet å vente enn de ville klare å lage noe bra etter å ha somlet så lenge bak AMD.

 

Og XFX sin XXX utgave av 8800GTX er en minimal forbedring i forhold til stock utgavene, ihvertfall i forhold til hva ATi skulle ha oppnådd i følge Level 505 (skal vi kalle det en litt kvalifisert gjetning? de resultatene de la frem?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...