Gå til innhold

Mener Apple har ulovlig monopol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skjer alltid når man opparbeider seg et marked.

Se på microsoft og windowspakken. Den har jo blitt revet i fillebiter fordi andre, mindre konsern, er bekymret fordi de ikke for solgt programvaren sin. Vista kommer til europa i en versjon som er ribbet for alt. Så vidt jeg husker var det til og med selskaper som synes det var så ille at det samme programmet ble brukt til å vise innhold på "min datamaskin" også er en internettleser. Dermed stenger man andre internettlesere ute fordi Internet Explorer allerede er integrert i systemet! Da er man jammen meg trangsynte. Det samme skjer med iPoden nå. Stort marked som mange små vil inn på. Tror du virkelig Apple gjør det lett for andre å komme inn på markedet. Da mister de det jo selv. Man kan selvfølgelig legge en helt vanlig mp3 inn på en iPod. Apple har begrensede muligheter til å kjøre wma filer, dette er på langt nær Apple sin skyld. Det er microsoft som tviholder på kildekoden sin. Store selskap vil alltid ha konkurranse. At Apple har blitt saksøkt er jo ingen sensasjon. Flere selskaper har vært ute for slikt før. Skulle man begynt å klage på alle som lager produkter som ikke er kompatible med all software eller hardware på markedet, da hadde vi fått det virkelig morsomt. Se på cratives zen spillere. Prøv å få en av dem til å fungere på macintosher. Hvis PCfolket hyler over at Appleprodukter ikke fungerer på maskinene og softwaren demmes så må Applefolket kunne hyle over PCprodukter også.

Lenke til kommentar

Først må jeg si at jeg ikke har iPod selv, men testa ut broren min sin en del.

 

Selv synes jeg det er veldig irriterende at man må bruke iTunes. Litt for komplisert program, og man blir hindret i å legge til/hente musikk fra en hvilken som helst PC. Spesiellt det med å få filmer på iPoden er jo nærmest umulig. Ikke at jeg har satt meg så mye inn i det, men det skulle allikevel vært mye lettere. Så til tross for at det er en genial oppfinnelse, blir det nok en annen mp3 på meg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke iPod, bruker mobilen til mp3/radio og det fungerer bra. Har seff ikke så stor lagringskapasitet, men det holder til de daglige reisene.

All praten om en "iPhone" fra Apple tror jeg kanskje har noe i seg, nettopp for at de ikke skal miste markedet når mobilene spiser for mye av markedet deres, for det vil det gjøre i løpet av den nærmeste fremtiden - men jeg skal ikke ha en med den policyen de har nå.

Hvis jeg ikke kan kopiere fritt via utforsker er det uaktuelt, iTunes er ikke så fantastisk :)

Lenke til kommentar

Når jeg plugger ipoden min til både macen og pcen min så dukker den opp som en harddisk på skrivebordet eller under my computer. Jeg kan da dra både musikk og dokumenter inn der. Dokumentene kan jeg nå ikke vise, men musikken får jeg til å spille via ipoden. Og jeg kan gjerne koble den til og fra hvilken som helst maskin og gjøre kopiere inn og ut. Det som er problemet er at hvis du legger musikk til ipoden via iTunes så kan du ikke kopiere denne musikken ut på en annen maskin, men jeg skjønner godt at folk irriterer seg over at det ikke står tydelig skrevet noen plass hos apple at man kan gjøre nettopp dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...