Gå til innhold

W2k-lisenser fortsatt interessante


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde München gikk for Linux jeg? Eller kanskje de trenger noen Windows-lisenser for enkelte tjenester som ikke går på Linux?

 

Foretrekker selv W2K framfor XP. Synes det virker lettere og jeg mildt sagt hater "brukervennligheten" XP kommer med som standard. Må dog innrømme at jeg kjører XP x64 på 64bit-maskinen min...

Lenke til kommentar

Hvor ofte bruker man telefon support/direkte support fra Microsoft for OS problematikk? Jeg har selv solgt brukte w2k lisenser til skoleprosjekter osv.

 

Bare tull at alle skal måtte ha det nyeste for å være "sikre". Ren PR propaganda.

Kanskje på tide at MS roer ned OS karusellen og heller begynner å konsentrere seg mer om sikkerhet og videreutvikling i eksisterende OS produkter.

 

La Vista være det siste vi ser på minst 5 år av desktop OS og tenk heller modulært og utvikling på samme plattform.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg bruker også Win2000 servere der løsningen tilsier at serveren ikke har behov for en w2k3.

7629718[/snapback]

 

Kjenner en venn av meg som hadde XP på sin splitter nye maskin, spillene hakka og alt var elendig.

 

Etter han isntallerte 2000 gikk alt som bare FAEN! Herregud. En splitter nyinstallert maskin med XP gikk som møkk, men 2000 nyinstallert gikk som "Varmt Hvetebrød over tørt gress" [Har sikkert hjernesvuls, det slagordet passetr ikke inn].

 

Ivertfall. Hans PC virket sinnsykt mye bedre med 2000 installert.

 

Sikkert at NT teknologien er dritbra, men og kombinere disse inn med vanlig windows teknologi gikk kanskje litt dårlig..

 

Har faktisk selv opplved at med en gammel Engelsk XP [KOPI fra nettet] at maskinhen ble sinnsykt mye bedre, men da jeg fikk lovlig NORSK XP så ble alt elendig.

 

Rart med det.... But thats life, slik som Core2 folket opplever hakking og lagg på spill.

Lenke til kommentar

Bruker fortsatt Windows 2000 på min etterhvert lett antikvariske PIII / 800 hovedmaskin, men det har funka stort sett feilfritt i alle de 6 årene maskina har tjent meg trofast. Må vel da legge til at spilling er et fremmedord i denne sammenhengen, men alt annet suser og går daglig.

Min samboer kjøpte omtrent samtidig den gang en maskin med windows ME på, de fleste gjetter vel hvilke erfaringer vi har med den..

Lenke til kommentar
Er nå ett år og ni måneder siden jeg gikk fra XP til 2000 (hadde aldri rørt 2000 før, gikk rett fra Win98 til XP). Har bare en ting å si, lenge leve Win2K :D

7630092[/snapback]

Hva var det du ikke likte med Xp som er bedre i Win2k? :)

 

Jeg har alltid vært en stor fan av Win2k, eneste er at alt er så mye mer plug an play med Xp, å at mp3 spilleren min MÅ ha xp. :mad:

 

Men kan formatere å legg inn win2k nå siden jeg har en laptop med xp nå, men har ikke orket å gjøre det enda. For slapp. Hehe.

Lenke til kommentar
Er nå ett år og ni måneder siden jeg gikk fra XP til 2000 (hadde aldri rørt 2000 før, gikk rett fra Win98 til XP). Har bare en ting å si, lenge leve Win2K :D

7630092[/snapback]

Hva var det du ikke likte med Xp som er bedre i Win2k? :)

7630119[/snapback]

 

bortsett fra bedre ytelse og at man slipper unna virus som utnytter sikkerhetshull som kun finnes i XP (hvem gidder utnytte sikkerhetshull i Win2K som er fikset i XP?), har det seg slik at alt det nye som ble lagt til i XP (XP bruker minimum 1,5GB diskplass mot 2000 som tok 600 mb) medfører at det er uendelig mye mer som kan gå galt, og titt og ofte gjør det, så uansett hvor mye arbeid microsoft har lagt ned i å fjerne feil i XP, kan de ikke motstride det faktum at det enkle er ofte det beste.

 

Det jeg liker best med Win2000 fremfor XP, er de mye større mulighetene til å gjøre ting selv og manuelt - for den gjennomsnittlige bruker er dette den store fordelen med XP, men jeg så meg etter hvert lei på at XP nektet meg å gjøre ulike ting fordi det var hellig overbevist om at dette kunne umulig en menneskelig bruker gjøre bedre enn operativsystemet selv.

Lenke til kommentar

Virkelig godt å se at det er en god del folk her som liker 2k enda.. digger det selv.. men blitt dårlig med det siste året da jeg kjøpte meg laptop (bundla med xp-selvfølgelig).. eneste positive er driverdatabasen :)

 

vurderer sterkt å installere 2k ved neste xpcrash ;)

 

Stå på 2k-venner!

Lenke til kommentar

Viktig å fremheve at både Windows2000 og WindowsXP er NT i forskjellige versjoner. ....NT3.51, NT4, NT5(Win2000), NT5.1(WinXp), NT5.2(Win2003), NT6.0(Vista)

 

Det virket uklart for noen. Win2003 har også kommet i en R2 utgave.

 

Win95, Win98, Win98SE og WinME er et helt annet OS.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg bruker også Win2000 servere der løsningen tilsier at serveren ikke har behov for en w2k3.

7629718[/snapback]

 

Kjenner en venn av meg som hadde XP på sin splitter nye maskin, spillene hakka og alt var elendig.

 

Etter han isntallerte 2000 gikk alt som bare FAEN! Herregud. En splitter nyinstallert maskin med XP gikk som møkk, men 2000 nyinstallert gikk som "Varmt Hvetebrød over tørt gress" [Har sikkert hjernesvuls, det slagordet passetr ikke inn].

 

Ivertfall. Hans PC virket sinnsykt mye bedre med 2000 installert.

 

Sikkert at NT teknologien er dritbra, men og kombinere disse inn med vanlig windows teknologi gikk kanskje litt dårlig..

 

Har faktisk selv opplved at med en gammel Engelsk XP [KOPI fra nettet] at maskinhen ble sinnsykt mye bedre, men da jeg fikk lovlig NORSK XP så ble alt elendig.

 

Rart med det.... But thats life, slik som Core2 folket opplever hakking og lagg på spill.

7629994[/snapback]

 

At XP'n på maskina hans gjikk sakte, seier meir om installatøren av oprativsystemet enn maskina. Trur du lever i din eiegen fantasi verden nå.

Og... opplever core2 folket hakking og lagg i spel? den var ny for meg.

Lenke til kommentar

Nå har jeg både prøvd Windows Xp og Windows 2000, og mine erfaringer er at XP er et mye bedre operativsystem for hjemmebrukeren! Alt er så vanvittig mye enklere med XP, og XP har også mye bedre 3.parts støtte!

 

Jeg opplevde Windows 2000 som et aldri så lite helvette, jeg manglet endel drivere til div maskinvare, og også endel programvare var ikke mulig til å få brukt!

 

Nå skal det riktignok sies at dette er endel år siden, og de fleste programmer fungerer både for Windows 2000 og XP! MEN jeg har aldri opplevd noen problemer med Windows XP, aldri faktisk! Ustabilitet, sikkerhetshull, virus osv er et ikke tema, her har aldri noe gått galt så lenge jeg har hatt Windows XP.

 

Nå har jeg selvsagt tatt forhåndsregler i form av Anti-virus brannmur, og latt vær å bruke Internet Explorer!

 

Nå skal jeg virkelig tenne en brannfakkel, jeg som mange års firefox-bruker, mener at Firefox ikke lengre er en raskere og mer stabil browser enn IE! Før siste patch var Firefox nærmest ødelagt, men er igjen blitt relativt stabilt! Nesten på høyde me IE, dog ikke i nærheten like brukervennlig! Selv om FF fortsatt har kvaliteter som gjør at jeg bruker det, så tror jeg de aller aller flerste ville vært mest førnøyd med IE!

Lenke til kommentar

brukt win 2k en stund men er i grunnen gitt til xp.

 

brukte det først på den gode gamle 400mhz k6 maskina jeg hadde rundt 2001, og brukt det på hovedmaskinene mine siden. har man problemer med ytelse er det bare å slå ihjæl litt grafiske pastellfarger, noe jeg gjør selv nå.

 

det du sier om FF zaico er grunnen til at jeg gikk til opera, og har ikke angret et sekund. uten tvil den beste nettleseren jeg noensinne har brukt. IE finner jeg verken brukervennlig eller stabilt.

det at de fleste ville vært fornøyde med IE er vel at de slipper å installere noe annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...