Gå til innhold

Athlon 64 X2 på 3 GHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prosessoren forblir trolig toppmodell i X2-serien, inntil AMD lanserer sin nye arkitektur ("K8L") til høsten.

Jeg tipper også dette siden jeg har tvilt lenge på at de vil bevege seg særlig over 3Ghz som virker å være den "fornuftige" grensen å kjøre K8 på.

 

Det blir spennende å se hvor mye bedre ytelse K8L to-kjerne vil gi på tilsvarende freksvens og L2 cache som K8.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Betyr dette at det kommer ennå raskere FX-modeller? F.eks Athlon64 FX76 på 3,2GHz?

7624075[/snapback]

Jeg synes egentlig AMD enten burde droppe FX serien eller gjøre den MYE billigere siden eneste forskjellen er åpen MP. En som klokker og trenger åpen MP vil aldri bruke så mye penger på en CPU. FX må da være kun for sponsa benchere og ser ikke helt at de skulle foretrekke den heller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er på tide med litt kraftigere modeller, men likevel så vil nok Intel beholde ytelsetronen. Jeg vil nok tro at denne modellen er resultat av lang tids utplukking av de beste kjernene. Det blir spennende å se hvor langt AMD får presset de på 65nm senere.

 

Betyr dette at det kommer ennå raskere FX-modeller? F.eks Athlon64 FX76 på 3,2GHz?

7624075[/snapback]

Jeg tviler, for FX-serien skal vel nå være på socket F med AMDs "Quad-father"?
Lenke til kommentar
Betyr dette at det kommer ennå raskere FX-modeller? F.eks Athlon64 FX76 på 3,2GHz?

7624075[/snapback]

Jeg synes egentlig AMD enten burde droppe FX serien eller gjøre den MYE billigere siden eneste forskjellen er åpen MP.

7624096[/snapback]

I desktop-segmentet er det vel akkurat den veien de nå har valgt, for det virker som FX foreløpig forbeholdes socket L1FX (Quad FX), og senere Socket F+, da i form av Altair FX (som er en firekjerne-variant av K8L).

 

http://www.hkepc.com/bbs/itnews.php?tid=67...ime=0&endtime=0

Lenke til kommentar

X2 på 3ghz, det blir rått. Men har hatt min klokket over 3ghz da, teller vel det også. :p Men har dette noe å si på ytelse da? I dag er det jo blitt slik at ant. ghz ikke har noe stort å si lengre. Tenker på for eksempel core 2 duo som kjører på litt over 2ghz og slår alt som er visstnok.

 

gleder meg til k8l og til å se om det blir noe kjappere.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

AMD har eit stort problem med mhz vegg rett over 3Ghz, så denne er nok heilt på kanten av kva arkitekturen klarer, tipper folk kommer til å slite bare med å få 100mhz ekstra ut av denne...

Får håpe det ikkje blir sånn eit ryktene vil ha det til at AMD sliter med å overkomme denne mhz veggen på K8L også.

Lenke til kommentar
AMD har eit stort problem med mhz vegg rett over 3Ghz, så denne er nok heilt på kanten av kva arkitekturen klarer, tipper folk kommer til å slite bare med å få 100mhz ekstra ut av denne...

Får håpe det ikkje blir sånn eit ryktene vil ha det til at AMD sliter med å overkomme denne mhz veggen på K8L også.

7626445[/snapback]

 

Tja. Jeg får bare MAX overklokka min AM2 3500+ til 2,4 ghz med og øke FPS og vCore.

 

Aner ikke hva mer jeg kan gjøre. Hørte rykter at en 3500+ skulle greie 2,5 ghz.

Lenke til kommentar
Tja. Jeg får bare MAX overklokka min AM2 3500+ til 2,4 ghz med og øke FPS og vCore.

 

Aner ikke hva mer jeg kan gjøre. Hørte rykter at en 3500+ skulle greie 2,5 ghz.

7628287[/snapback]

 

hva er htt hastigheten, minnehastigheten og volt på da? htt bør ikke over 1000mhz, og minnet bør holde seg rundt 200mhz hvis du har PC3200 minne.

Lenke til kommentar
Tja. Jeg får bare MAX overklokka min AM2 3500+ til 2,4 ghz med og øke FPS og vCore.

 

Aner ikke hva mer jeg kan gjøre. Hørte rykter at en 3500+ skulle greie 2,5 ghz.

7628287[/snapback]

 

hva er htt hastigheten, minnehastigheten og volt på da? htt bør ikke over 1000mhz, og minnet bør holde seg rundt 200mhz hvis du har PC3200 minne.

7628403[/snapback]

 

AM2 kjører på ddr2.. Jeg har 333Mhz. 2 stk 1024 mb kjørende i dualchannel.

 

5300 eller noe.

 

Htt er rundt på 1080 Mhz. Volt nå er vell ca 1,4 tror jeg, jeg har ikke prog akkurat nå på vraket for og se.

 

Minnevolten er vell på 1,8volt eller var det 2,8 husker jeg dårlig/rett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...