Gå til innhold

Razer har lansert "DeathAdder"!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som noen av dere fellow brukere har kanskje har sett, har Razer lansert ny mus. Ikke Habu - for de av dere som ikke følger med - men "DeathAdder":

 

post-102608-1166393274_thumb.png

 

Den ser rett og slett ut som verdens behageligste mus!

 

The right-handed ergonomic design with rubber coated buttons provide slip-resistant grip and improved comfort during intensive gameplay.

 

Den bruker ikke laser, som mange andre nye muser gjør, bla Saitek med 3200dpi. Derimot benytter den seg av en infrarød sensor med opptil 1800dpi kalt 3G.

 

Er ikke trådløs. Kan sansynligvis skryte av å ha gullbelagt USB-kontakt, som alle de andre Razermusene. Noe som er care :p

 

Når den kommer til Norge, er foreløpig ukjent! Derfor ber jeg medarbeidere om å legge den inn i lanseringsguiden!

 

Flere bilder:

 

post-102608-1166393289_thumb.png

 

post-102608-1166393296_thumb.png

 

PS. Alle fakta er hentet fra Razers produktinfo om DeathAdder

 

Enda et PS: Gjett hvem som skal ha den :love:

Endret av eguliano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg må si at jeg ikke var så veldig imponert over den. Ser forsåvidt ut som den samme formen som på copperhead, bare med såkalte blended knapper som logitech har hatt i årevis. Den er også for høyrehendte.. Lurer på hvem som har masse høyrehendte muser jeg :hmm:

 

Det blir spennende å se hvordan denne "3G" laserdingsen fungerer.. (Btw, hva er det med kompanier og å kalle ting for "3G" nå om dagen? Vet jo at dette betyr 3rd Generation. Men da synes jeg den skal veldig revolusjenerende for å kalle den en ny generasjon.)

 

Som dere kanskje la merke til er jeg tilhenger av logitech sine muser, men jeg klandrer ikke andre for å like razer muser for det.

Lenke til kommentar

Fasongen er mer som en Habu / MS IE 3.0 ser det ut som. Står ikke noe om at det er laser (hvilket er en god ting, siden lasermus suger) men at det er en infrarød sensor, antagelig opplyst av en vanlig IR-diode (du kan ikke se IR-lys) istedenfor det røde lyset man ser på mange vanlige optiske mus.

 

Men de gode gamle senorene med rødt lys i MX 5xx-serien er fremdeles det beste som er på markedet (nei, G5 er IKKE bedre mhp tracking).

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Jeg har MX518, men skal kjøpe D.A. med en gang den kommer til Norge!

 

Hva har det å si om den bare lages til høyrehendte? (Ikke bli fonærmet, alle venstrehendte.)

 

Det ikke laser, som Krapfoss sa ;)

7528096[/snapback]

Såfremt du ikke er misfornøyd med mx 518 ser jeg ingen grunn til at du skal kjøpe ny mus. Den er mer enn god nok teknisk sett.

Lenke til kommentar
Jeg har MX518, men skal kjøpe D.A. med en gang den kommer til Norge!

 

Hva har det å si om den bare lages til høyrehendte? (Ikke bli fonærmet, alle venstrehendte.)

 

Det ikke laser, som Krapfoss sa ;)

7528096[/snapback]

Såfremt du ikke er misfornøyd med mx 518 ser jeg ingen grunn til at du skal kjøpe ny mus. Den er mer enn god nok teknisk sett.

7530057[/snapback]

Helt enig. Det eneste du kanskje vil spandere på den er nye teflon-skates. Siden de av plast som sitter på originalt ikke er så gode når de slites ut, og de har en tendens til å skli av også etter litt bruk. Det beste er bare å fjerne de gamle og bytte dem ut med Hyper Glide Skates som passer akkurat der de gamle satt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har MX518, men skal kjøpe D.A. med en gang den kommer til Norge!

 

Hva har det å si om den bare lages til høyrehendte? (Ikke bli fonærmet, alle venstrehendte.)

 

Det ikke laser, som Krapfoss sa ;)

7528096[/snapback]

Jeg mener det er en fordel at mus blir laget spesifikt for høyre eller venstrehendte. Jeg har enda tilgode å holde i en mus som er symmetrisk eller som fungerer for begge "legninger" som jeg synes er god. Somregel er det ett kompromiss som over lengre sikt gjør mer vondt enn godt. Problemet er selvsagt at det i praksis betyr at venstrehendte ikke får ordentlige mus eller har problemer med å finne ergonomiske mus, da de utgjør minoriteten(husker ikke forholdet i farten), selvom det rent teknisk er enkelt. Problemet er selvsagt at det er ett potensielt marked, men med de beregningsmodellene man bruker i dag for denne type ting, så er det neppe økonomi i det eller så blir disse musene dyre.

 

Kravene til musen er selvsagt avhengig av hvilke bruksområder man har, jeg f.eks ville aldri kjøpt denne musen, uansett tekniske spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
"har i-farten-justering av følsomheten"

hva innebærer dette?

 

Skulle tro at en konstant følsomhet var bedre for en gamer, hva angår presisjon?

 

Håper ihvertfall at det ikke er en stygg knapp eller hjul e.l. som befinner seg på musen, men at det eventuellt er noe software som kan disables.

7534135[/snapback]

Hvis det er i software det må justeres, er det ikke i-farten-justering da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...