Gå til innhold

Programtips: CCCP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

carbon_nisse: Jeg har enda ikke vært borti en eneste .ts, .mkv eller noen som helst HD-film (portsett fra DRM infiserte WMV filer tror jeg) som ikke blir spilt av helt uten problemer i VLC.

 

Edit: Husk at Matroska (mkv) er et containerformat, ikke en audio/video codec, så det kan være mye forskjellig inne i den. Men jeg regner med det vanlige er en av de mer utbredte codec-ene.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Kan man spille av MKV og TS filer i vlc ?

Skal man spille av HDTV filmer og serier i HD trenger man CCCP.

Funker utrolig godt i smmen med Zoomplayer.

Har ikke funnet andre spillere som spiller MKV formatet... :yes:

7513002[/snapback]

Enda ikke hatt noen problemer med å spille MKV eller TS i VLC, eneste jeg ikke får spilt skikkelig er DRM infiserte filer.

Lenke til kommentar

Vet jo at dette er en container fil med lyd video og tekst inkludert, Men VLC virker

utroligt treg å bruke pluss at det hakker noe jevlig på min maskin. Så det blei kasta ut ganske så fort. Takke seg til windows mediaplayer 11 som virker utrolig godt..hehe :D

 

X2 4400 939

2gb twinmos 400 Mhz

Nvidia gt7600 xxx 256 Mb

 

For sløvt oppsett.

Lenke til kommentar
Den ultimate mediespilleren er mplayer. Spiller mer enn det VLC klarer (detaljer), og har et hav av muligheter (spesielt hvis du bruker den kommandolinjebaserte versjonen).

 

Lastes ned her (velg Windows eller Windows GUI):

http://www.mplayerhq.hu

7513068[/snapback]

 

Men mplayer spiller vel ingen avanserte formater uten codecfene slik som VLC gjør? Alle spillere støtter vel alle formater (i teorien ihvertfall) bare de har riktige codecs/filtre installert, eller hur?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

CCCP er en codecpakke jeg trygt kan anbefale. Har ikke hatt noen problemer med den.

 

VLC er egentlig ikke så fantastisk som mange skal ha det til. Den er dårlig til å spole, og virker generelt rimelig uferdig synes jeg. Men den spiller av alt jeg har vært borti, så jeg har den på maskina i fall jeg skal spille av en videofil som ikke CCCP/Media Player Classic klarer å spille av (som er veldig sjeldent).

 

eneste problemet jeg har hatt er sånne RWMB (eller noe lignende) filer.

måtte ty til Real Player med dem :(

7513037[/snapback]

Real Alternative spiller av alle real-formater uten problemer. Det finnes i tillegg Quicktime Alternative for quicktime-formatet. Mye bedre enn både realplayer og quicktime syns jeg. (Og begge bruker Media Player Classic til å spille av, noe som er supert :wee: )

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Har hatt dårlige erfaringer med VLC jeg og. Enkelt subtitles klarer den bare ikke å vise riktig (De er helt ok i MPC og med DirectVobSub) så jeg holder jeg til MPC og installerer de codecene jeg trenger. Har installert CCCP for å spille .mkv-filer, men hver gang jeg spiller en DivX/XviD-fil kommer det noe nedi systrayen som ikke var der før. Betyr dette at CCCP har "tatt over" for de andre codecene? Kan jeg bare fjerne DivX og XviD codecene jeg har installert?

Lenke til kommentar

Eg hadde Bytte Til VLC hvis:

 

- Den får litt bedre GUI(lyd justeringen, huske at jeg hadde mute lyden sist..osv)

- blir raskare å spole fram og tilbake,

- Bedre HD støtte(har ikkje testet HD i VLC 0.8.6 endå)

- Slå av pc etter avspilling, slik so MPC classic har.

 

 

det hadde vert perfekt spelar for meg då... deilig å tenke på ingen codec confliktar...

 

takk,

Endret av Salamaza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...