Gå til innhold

Lanserer Live Messenger til mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Live Messenger for Windows Mobile telefoner (oppgradering av den nåværende MSN klienten) er i beta-testing, og vil bli sluppet ut snart ;)

 

Men jeg synes det virker litt unødvendig å betale en månedlig avgift for noe sånt? Finnes jo haugevis av Javabaserte MSN klienter, og Windows Mobile 5 telefoner kommer jo med MSN Messenger. Hva er det som er så stort her?

Lenke til kommentar

Er dette samme Live Messenger som jeg har hatt noen måneder, som man kan innstallere helt kostnadsfritt?

 

Det skal _mye_ bruk til for at jeg skal bruke 49 kr i datatrafikk, så for meg er det i hvert fall like greit å heller betale datatrafikken enn noe form for abbonement.

 

Merkelig at de og ikke støtter alle nyere S60-modeller, men bare N73.

Lenke til kommentar
Er dette samme Live Messenger som jeg har hatt noen måneder, som man kan innstallere helt kostnadsfritt?
Det ser ut til å være et annet program. Det hadde i hvert fall ikke vært dumt. :)

 

Merkelig at de og ikke støtter alle nyere S60-modeller, men bare N73.
Ja. Mulig det har sammenheng med Telenor og Nokias pilotprosjekt (hvor K800i og N73 brukes).

 

 

Digg at begge mine telefoner er blant de fire det fungerer med. :D

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke det samme programmet. Javaprogrammet fra Kina funker dårlig, jeg var vel en av få som ikke kun opplevde bugs. Spennende å se hva mener om dette om noen dager. :p

 

Ser det nå er mulig å se gamle samtaler. Da mangler vi bare "log in-status". :)

 

 

Funker bra hos meg og 2 andre kompiser jeg har fått til å teste det.

 

Jeg har W800i og de andre har K800i

Lenke til kommentar

For at jeg med Noextras og 1 øre per kb i datatrafikk skal spare penger på dette måtte jeg generert 4,9 mb med datatrafikk.

 

Det skal _svært_ mye til, er jeg ganske sikker på.

 

Det ser ut til å være et annet program. Det hadde i hvert fall ikke vært dumt.

Hmm, okay. Programmet så ganske likt ut fra bildet i artikkelen, pluss at den jeg snakker om er jo offisiell, men da har de visst valgt en annen klient ja :)

 

Hva hvis man laster ned denne msn-klienten uten å ha bestilt noe msn-abbonement hos telenor, betaler man bare vanlig datatrafikk da?

Lenke til kommentar

<advarsel>Okei, det er sent på kvelden så please ikke grill meg om dette er helt på tryne :!: </advarsel>

 

Slik jeg ser det er dette nok et relativt skittent markedsføringstriks fra Telenor.

 

Om man bryter hele tilbudet ned sitter man igjen med noe slikt som dette:

 

Argument 1: man får en gratis msn klient av Telenor til mobilen! Joho!

 

Svar: det finnes ca. 20 forskjellige gratis msn javaklienter man kan laste ned gratis fra internett.

 

 

Argument 2: abonnementet koster bare kr. 45,- pr mnd. og man kan da bruke det så mye man vil!

 

 

Svar: msn klienten går på datatrafikk. Telenor tar i dag kr. 20,- pr MEGABYTE. (http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/#Datatrafikk)

1 megabyte = 1,000,000 bytes.

1 byte = 1 tegn.

 

Om du ønsker å bruke msn for 45 kr. mnd må du med andre ord skrive 2.25 millioner tegn.

 

Det er vel omtrent like mange tegn man får ut fra en middels dårlig blekkpatron til en printer.

 

Sannsynlig?

 

I don't know.

 

Dette regnestykke tar selvsagt ikke med datatrafikk ved oppkobling, grafikk med smilefjes etc., og jeg vet heller ikke om datatrafikken gjelder tegn man mottar, eller om det bare er tegn man sender.

 

Anyway... jeg tror nok det er et relativt godt planlagt markedsførings stunt for å være hippe og coole, samtidig som de faktisk fortsetter å melke folk for penger. Det kjipeste er vel faktisk at de retter dette mot ungdom som har minst penger av alle... jaja.. det er vel målgruppen så da går alt bra!

Endret av sjokkedorisei
Lenke til kommentar
Dette regnestykke tar selvsagt ikke med datatrafikk ved oppkobling, grafikk med smilefjes etc., og jeg vet heller ikke om datatrafikken gjelder tegn man mottar, eller om det bare er tegn man sender.
Du betaler for trafikk både ned og opp, det er ikke noe grafikk med smilefjes (i hvert fall ikke i det klientene jeg har testet) og trafikk for å være pålogget kommer på ca 36 kr dagen. Alt i alt er vel 49 kr for en måned en grei deal.

 

Dessverre har jeg ikke noe fint å si om klienten. Prøvde den på min N73 og etter å ha snakket i fem minutter fant jeg ut at det ble for mange trykk i forhold til den kinesiske for Symbian. Egentlig litt synd når de hadde fått på plass "loggfiler". :(

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...