Gå til innhold

Endrer navn på brikkesett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr dette at man bør satse på AMD-CPU på AMD-chipset (tidl. ATI) og RadeOn Skjermkort?

 

D.v.s. Intel-CPU på Intel- eller nVidia-chipsett og nForce Skjermkort?

 

Vil nVidia slutte å lage chipset til AMD, og heller satse alt på Intel?

 

Det vil vel iallefall gjelde SLI / Crossfire oppsett. Men vil det gjelde sånn ellers også?

 

I don't mind too much, men det blir spennende å se fremover..

Lenke til kommentar

Sålenge som nvidia ikke blir kjöpt opp av Intel så kommer de nok til og lage produkter som passer til både AMD & Intel. nVidia har ikke noen bra grunn for og ikke lage ting som er kompatible med både og.

 

Litt det samme er det jo med ATI GFX kort. Disse kommer nok også i fremtiden og lages så de kommer til og passe både AMD & Intel.

Lenke til kommentar
Betyr dette at man bør satse på AMD-CPU på AMD-chipset (tidl. ATI) og RadeOn Skjermkort?

 

D.v.s. Intel-CPU på Intel- eller nVidia-chipsett og nForce Skjermkort?

 

Vil nVidia slutte å lage chipset til AMD, og heller satse alt på Intel?

 

Det vil vel iallefall gjelde SLI / Crossfire oppsett. Men vil det gjelde sånn ellers også?

 

I don't mind too much, men det blir spennende å se fremover..

7498238[/snapback]

 

Tviler. nVidia har nemlig ett stort problem med å konkurrere på Intel-fronten...og det er Intel selv.. De er jo selv den desidert størtse selgeren av chipsets til sine egne CPUer.

 

AMD plattformen har ikke det samme problemet, iallefall ikke enda, selv om det godt kan tenkes at ATI chipsets blir sett på som mer attraktive under AMD logoen (AMD on AMD...)

 

Men uansett tror jeg ikke nVidia vil gi opp ett marked som de har hatt markedsdominans i så lenge bare på grunn av dette...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Underlig...

 

Jeg har egentlig sett på AMD logoen som noe billig. ATI var jo virkelig store i gamle dager, alle ornklie PCer hadde ATI kort. AMD derimot var jo et budsjettmerke.

 

Men ikke ta dere nær av mine utsagn :p Jeg er vel egentlig en somewhat nVidia/Intel fanboy, selv om jeg kjører et nVidia/AMD system for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Underlig...

 

Jeg har egentlig sett på AMD logoen som noe billig. ATI var jo virkelig store i gamle dager, alle ornklie PCer hadde ATI kort. AMD derimot var jo et budsjettmerke.

 

Men ikke ta dere nær av mine utsagn :p Jeg er vel egentlig en somewhat nVidia/Intel fanboy, selv om jeg kjører et nVidia/AMD system for øyeblikket.

7498556[/snapback]

 

Merkelig... ATI/Intel og Nvidia/AMD er mer naturlige parringer mener nå jeg (helt til AMD kjøpte opp ATI da). Nvidia har jo egne chipsets til AMD men ikke til intel.

 

kanskje bare hva man er vant til.

Lenke til kommentar
Vil nVidia slutte å lage chipset til AMD, og heller satse alt på Intel?

7498238[/snapback]

Man kan jo spørre seg hva nvidia har å tjene på å vise fingeren til halvparten av kundene sine og dermed også til halvparten av inntektene? ;) Nvidia vil neppe slutte å lage brikkesett og skjermkort til AMD-systemer. Det er noe både Nvidia og AMD signaliserer klart. AMD ønsker konkurransen fra nvidia på brikkesett velkommen. Konkurranse er faktisk en fordel for AMD. Uten konkurranse er det fare for at brikkesettdivisjonen vil hvile på lauvbærene på lang sikt og dermed redusere funksjonalitet, ytelse og attraktiviteten til hele AMDs produktspekter. Konkurranse gir spark bak til utviklingen hos både AMD og Nvidias brikkesettavdeling og vil dermed øke attraktiviteten til AMD-systemer på sikt.

 

Moralen er: Konkurranse er bra for kunder, men også bra for selskapene ;)

Lenke til kommentar
AMD plattformen har ikke det samme problemet, iallefall ikke enda, selv om det godt kan tenkes at ATI chipsets blir sett på som mer attraktive under AMD logoen  (AMD on AMD...)
Dette ble tross alt oppgitt av AMD selv som en av de strategiske årsakene til oppkjøpet. Å kunne selge en total platformpakke var nøkkelen til å få innpass hos store OEM-kunder som Dell m.fl.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...