Gå til innhold

Kulturo: United 93


bodilnf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

United 93 er i det store og det hele bra, men en detalj provoserte meg noe enormt. På hele flyet var det en passasjer som begynte å snakke om at de måtte forhandle med kaprerne, og prøvde til og med å stoppe medpassasjerene sitt raid. I det hele ble han fremstilt som en feiging.

 

Denne personen er egentlig tatt ut av løse luften, man vet svært lite om hvordan passasjerene på United 93 organiserte seg / reagerte på kapringen. Man vet altså ikke om det var noen på flyet som motsatte seg raidet mot kaprerne, og man vet definitivt ikke hvem det skulle være. Så da plukker man en eller annen vilkårlig person som skulle være feigingen. Men i beste amerikansk filmstil var den ene feige passasjeren selvfølgelig ikke en amerikaner. I beste amerikanske filmstil var den ene feige passasjeren en tysker.

 

En ting er at skurker i amerikanske filmer ofte er europeere eller muslimer eller begge deler... Men i en film som United 93, som gir inntrykk av å være et slags dokudrama blir det hele så patetisk at man får lyst til å grine.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg trodde united 93 var nok en amerikansk heltefilm. Tok heldigvis feil! Forsvaret var jo så ubesluttsomme og fikk så ørene flagret. Good:)

Var faktisk en veldig gripende film synes jeg. Det beste (og forsåvidt det verste) var jo at dette faktisk skjedde. Et godt eksempel på at virkeligheten noengang overgår film!

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
United 93 er i det store og det hele bra, men en detalj provoserte meg noe enormt. På hele flyet var det en passasjer som begynte å snakke om at de måtte forhandle med kaprerne, og prøvde til og med å stoppe medpassasjerene sitt raid. I det hele ble han fremstilt som en feiging.

 

Denne  personen er egentlig tatt ut av løse luften, man vet svært lite om hvordan passasjerene på United 93 organiserte seg / reagerte på kapringen. Man vet altså ikke om det var noen på flyet som motsatte seg raidet mot kaprerne, og man vet definitivt ikke hvem det skulle være. Så da plukker man en eller annen vilkårlig person som skulle være feigingen. Men i  beste amerikansk filmstil var den ene feige passasjeren selvfølgelig ikke en amerikaner. I beste amerikanske filmstil var den ene feige passasjeren en tysker.

 

En ting er at skurker i amerikanske filmer ofte er europeere eller muslimer eller begge deler... Men i en film som United 93, som gir inntrykk av å være et slags dokudrama blir det hele så patetisk at man får lyst til å grine.

7508929[/snapback]

 

Enig! Jeg så Flight 93 og der var det jo alle amerikanere fremstillt som perfekte familiefolk med småbarn hjemme.

 

Hvor ble det forresten av flyet som styrtet? Det eneste vi fikk se i slutten av filmen var et lite (bombe?) krater på en mark og mange deler spredd utover skogen like ved men hvor var flyet? Har flyet truffet marken for så å hoppe over skogen for å spre delene sine? Skogen så jo ellers uskadet ut og jeg tviler på flyet gikk i oppløsning før det traff bakken.

 

Uffda, enda en amerikansk heltefilm :thumbdown:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
United 93 er i det store og det hele bra, men en detalj provoserte meg noe enormt. På hele flyet var det en passasjer som begynte å snakke om at de måtte forhandle med kaprerne, og prøvde til og med å stoppe medpassasjerene sitt raid. I det hele ble han fremstilt som en feiging.

 

Denne  personen er egentlig tatt ut av løse luften, man vet svært lite om hvordan passasjerene på United 93 organiserte seg / reagerte på kapringen. Man vet altså ikke om det var noen på flyet som motsatte seg raidet mot kaprerne, og man vet definitivt ikke hvem det skulle være. Så da plukker man en eller annen vilkårlig person som skulle være feigingen. Men i  beste amerikansk filmstil var den ene feige passasjeren selvfølgelig ikke en amerikaner. I beste amerikanske filmstil var den ene feige passasjeren en tysker.

 

En ting er at skurker i amerikanske filmer ofte er europeere eller muslimer eller begge deler... Men i en film som United 93, som gir inntrykk av å være et slags dokudrama blir det hele så patetisk at man får lyst til å grine.

7508929[/snapback]

 

Enig! Jeg så Flight 93 og der var det jo alle amerikanere fremstillt som perfekte familiefolk med småbarn hjemme.

 

Hvor ble det forresten av flyet som styrtet? Det eneste vi fikk se i slutten av filmen var et lite (bombe?) krater på en mark og mange deler spredd utover skogen like ved men hvor var flyet? Har flyet truffet marken for så å hoppe over skogen for å spre delene sine? Skogen så jo ellers uskadet ut og jeg tviler på flyet gikk i oppløsning før det traff bakken.

 

Uffda, enda en amerikansk heltefilm :thumbdown:

7632364[/snapback]

 

 

Flyet styrtet med snuten først..

På bildet ser du krateret.. viser tydelig merker etter kroppen og vingene..

 

pacrash.jpg

 

aerial_diagram.jpg

 

KildeR: http://thewebfairy.com/killtown/flight93.html

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
United 93 ble høyst sannsynlig skutt ned og alt annet er løgn og propaganda.

Såvidt jeg har hørt ble delene spredt over et stort område, noe som passer med eksplosjon i lufta..

7773769[/snapback]

interessant teori i den grunnen.

i filmen får vi se der flyet skulle ha kræsja, ei diger grop... noen små vrakdeler her og der og masse flammer...

Men hvor ble flyet av, ett par tonn med metal bare forsvinner ikke...

Lenke til kommentar
United 93 ble høyst sannsynlig skutt ned og alt annet er løgn og propaganda.

Såvidt jeg har hørt ble delene spredt over et stort område, noe som passer med eksplosjon i lufta..

7773769[/snapback]

interessant teori i den grunnen.

i filmen får vi se der flyet skulle ha kræsja, ei diger grop... noen små vrakdeler her og der og masse flammer...

Men hvor ble flyet av, ett par tonn med metal bare forsvinner ikke...

7773804[/snapback]

 

Det ble vel pulverisert :shrug:

Flyet falt i fritt fall med nesen først. Kan sikkert ha komt opp i 7-800 km i timen.

Og når det da treffer bakken vil det nesten bli som å treffe en murvegg..

 

Demonstrert her.

http://www.break.com/index/concreteplane.html

Lenke til kommentar
United 93 ble høyst sannsynlig skutt ned og alt annet er løgn og propaganda.

Såvidt jeg har hørt ble delene spredt over et stort område, noe som passer med eksplosjon i lufta..

7773769[/snapback]

interessant teori i den grunnen.

i filmen får vi se der flyet skulle ha kræsja, ei diger grop... noen små vrakdeler her og der og masse flammer...

Men hvor ble flyet av, ett par tonn med metal bare forsvinner ikke...

7773804[/snapback]

 

Det ble vel pulverisert :shrug:

Flyet falt i fritt fall med nesen først. Kan sikkert ha komt opp i 7-800 km i timen.

Og når det da treffer bakken vil det nesten bli som å treffe en murvegg..

 

Demonstrert her.

http://www.break.com/index/concreteplane.html

7773829[/snapback]

Så du tror mange tonn med materiell bare ble til støv?

det er jo med fly som kræsjer i sjøen der... noe som skal være samme som murvegg også... der ble vertfall vinger, motorer osv funnet i litt større biter enn støv...

hva sjer med ett egg du kaster rett i bakken.. det forsvinner ikke men spres...

Hulle etter flyet var ca 3m i filmen og regner med at det da skulle vært noe større og vi skulle ha funnet noen biter av flyet...

Det blir ikke bar borte, selv om det eksploderer osv...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...