Gå til innhold

16 GB minnepinner kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tenke dere en fremtid der folk har sine egne minnepinner der de har hele pcen på utenom hw, ta med deg disken og boot på noen sekunder på hvilken som helst pc :).

sydentur, minnepinne, nettcafe, din egen pc overalt :)

eller bare kjøpe laptop da..

kanskje noen forstår hva jeg mener, ikke så go på å forklare.

Lenke til kommentar

Ja, når f.eks. en 32 Gb minnepenn etterhvert vil koste under tusenlappen vil nok det å bære med seg et komplett operativsystem med de program osv. man bruker være perfekt.

Etterhvert vil sikkert 64 Gb flashminne erstatte bevegelig harddisker i diverse spillere med mere. -Men dette er det nok 2-3 år til ennå (?).

Lenke til kommentar
2100kr for et 16GB minne.............

 

nei da får jo jeg en raptor x... '

 

herregud... at folk engang bruke så mye penge for så lite... 7kr per MB

7483894[/snapback]

Sjekket prisguiden og prisingen ser rimelig OK ut mht eksisterende brikker.

1 GB ~ 200kr

4 GB ~ 600kr

8 GB ~ 1100kr

16 GB ~ 2100kr

 

Dette er veldig avrundete priser.

 

Alternativet er en iPod eller liknende med HD, da får man mer lagringskapasitet for 2-3k.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
16 GB ~ 2100kr

7484231[/snapback]

Det er jo en veldig overkommelig pris. På 16GiB skulle jeg fått plass til både Windows Vista og Ubuntu. (Man trenger ikke sette av ekstra plass bare for å ha det stående ledig for å unngå fragmentering. Fragmentering er jo som kjent ikke noe ytelseproblem på flash.)

 

Har en Voyager ~4GB (egenlig er det jo 3.8), og den funker greit.

7484255[/snapback]

Jeg har også en Voyager. Min er på 1GiB og jeg har litt under det tilgjengelig. Ca 1,039 GB. Altså ca 34MB for lite. Hvordan klarer du å miste hele 495 MB?

Lenke til kommentar
Jeg har også en Voyager. Min er på 1GiB og jeg har litt under det tilgjengelig. Ca 1,039 GB. Altså ca 34MB for lite. Hvordan klarer du å miste hele 495 MB?

7484479[/snapback]

 

Tja, da jeg puttet den i, viste Windows 3.81GB, eller rundt om 4 milliarder bytes ledig etter formatering. Skulle vel tro det var normalt, det er jo det samme tilfellet for annet lagringsmedia om dagene.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Ser ut til at det kan bli en liten framtid for store flashdisker som holder hele operativsystemet + apps og/eller spill, slik at du kan boote opp "din-pc" hvor som helst du ønsker.

 

Men fortsatt så kan jeg ikke se den store bruken av det.

Tenk f.eks. et RAID1 oppsett av 2x Raptor X kontra en flash-disk mtp ytelse.

Tror kanskje (store) flashdisk kan se seg veldig gjeldende for folk som har bruk for å ta med større filer/OS fra jobb/skole til hjemmet.

 

Samtidig er de veldig dyre mtp en intern eller ekstern harddisk. Du kan selvfølgelig argumentere med at prisene faller, men det samme gjøre eksterne og interne harddisker. De får også økt ytelse og fall i prisen pr GB. :)

Lenke til kommentar
Ser ut til at det kan bli en liten framtid for store flashdisker som holder hele operativsystemet + apps og/eller spill, slik at du kan boote opp "din-pc" hvor som helst du ønsker.

 

Men fortsatt så kan jeg ikke se den store bruken av det.

Tenk f.eks. et RAID1 oppsett av 2x Raptor X kontra en flash-disk mtp ytelse.

Tror kanskje (store) flashdisk kan se seg veldig gjeldende for folk som har bruk for å ta med større filer/OS fra jobb/skole til hjemmet.

 

Samtidig er de veldig dyre mtp en intern eller ekstern harddisk. Du kan selvfølgelig argumentere med at prisene faller, men det samme gjøre eksterne og interne harddisker. De får også økt ytelse og fall i prisen pr GB. :)

7484801[/snapback]

 

Fordelen med en minnepinne er at du kan frakte med den rundt.

 

Når det gjelder flashdisker, så de til OS-bruk atnakelig værevesentlig raskere enn raptorer i raid,bråke mindre, utvikle mindre varme, og tåle mer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har også en Voyager. Min er på 1GiB og jeg har litt under det tilgjengelig. Ca 1,039 GB. Altså ca 34MB for lite. Hvordan klarer du å miste hele 495 MB?

7484479[/snapback]

Tja, da jeg puttet den i, viste Windows 3.81GB, eller rundt om 4 milliarder bytes ledig etter formatering. Skulle vel tro det var normalt, det er jo det samme tilfellet for annet lagringsmedia om dagene.

7484800[/snapback]

Aha. Da er det bare den vanlige windowsbugen som ikke har lært seg å telle ennå. Jeg trodde du mente bokstavelig GB, men så lenge du mener "Windows GB" så stemmer det. 4 milliarder bytes = 4GB. Voyager Flash er derimot ikke 4 GB. Den er på 4GiB, altså nesten 4,3 GB. På samme måte som rambrikker også er 2^x byte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...