Gå til innhold

Trådløst nettverk for PCIe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Angående PCie, hvor vanlig er det atskjermkort-slottene på hovedkort ogsåkan brukes til andre typer ekspansjonskort? Er det mange (eller noen i det hele tatt) som støtter dette?

 

AtW

7483243[/snapback]

 

Jeg har trodd at PCIe er PCIe og at 1x og 4x kort kan puttes inn i x16 slotter. Men er fult mulig jeg tar feil.

Endret av arnbju
Lenke til kommentar
Angående PCie, hvor vanlig er det atskjermkort-slottene på hovedkort ogsåkan brukes til andre typer ekspansjonskort? Er det mange (eller noen i det hele tatt) som støtter dette?

7483243[/snapback]

Jeg har trodd at PCIe er PCIe og at 1x og 4x kort kan puttes inn i x16 slotter. Men er fult mulig jeg tar feil.

7483363[/snapback]

I teorien skal PCIe-portene være en generell standard som man kan putte hvilket som helst kort oppi. Men jeg har ikke lest om noen som har testet f.eks en PCIe-x4 SATA-kontroller i en PCIe-x16 port.

Lenke til kommentar
Angående PCie, hvor vanlig er det atskjermkort-slottene på hovedkort ogsåkan brukes til andre typer ekspansjonskort? Er det mange (eller noen i det hele tatt) som støtter dette?

7483243[/snapback]

Jeg har trodd at PCIe er PCIe og at 1x og 4x kort kan puttes inn i x16 slotter. Men er fult mulig jeg tar feil.

7483363[/snapback]

I teorien skal PCIe-portene være en generell standard som man kan putte hvilket som helst kort oppi. Men jeg har ikke lest om noen som har testet f.eks en PCIe-x4 SATA-kontroller i en PCIe-x16 port.

7483653[/snapback]

 

Det var en tråd om et hovedkort jeg deltok i for en stund siden,og på dette kortet fungerte det ikke slik. (dvs det var et SLI-kort,og man fikk ikke brukt det andre skjermkort-sporet), det er skuffende om slikt ikke fungerer på de fleste kort,burde væremulig å sette på 2*8-modus og kjøre vanlige kort.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det var en tråd om et hovedkort jeg deltok i for en stund siden,og på dette kortet fungerte det ikke slik. (dvs det var et SLI-kort,og man fikk ikke brukt det andre skjermkort-sporet), det er skuffende om slikt ikke fungerer på de fleste kort,burde væremulig å sette på 2*8-modus og kjøre vanlige kort.

 

AtW

7483691[/snapback]

Var det et kontrollerkort eller et stand alone skjermkort? Ganske kjedelig hvis jeg ikke får brukt min andre "16x" PCIe slot til enda et skjermkort som ikke skal kjøre SLi.

Lenke til kommentar

La oss snu litt på det. Jeg kjøpte en PC på jobben fra HP som jeg skulle sette inn et FireGL kort i for DAC-tegning. Klemte det i et PCIe 16x spor, men maskina starta ikke opp. Det støttet ikke skjermkort i PCIe-sporet?!

 

Jeg skjønte ikke bæret, ei heller dama jeg kjøpte den av. HP-support var selvfølgelig klart over saken og mente 'ingen kjøpet vel en slik pc for å tegne på'. Neida, jeg kan kjøpe en workstation med et semre skjermkort til en høyere pris.

Så jeg lurer på hva i all verden skal man med et PCIe 16x hvis man ikke engang kan sette inn et skjermkort?!

 

Bill.mrk lettere oppgitt.

Lenke til kommentar

Simen1: Feilmeldingen var som følger: This system only supports SDV0/ADD2 cards.

 

Maskinen må sendes i retur, noe forhandler ikke er så hypp på. På den annen side var det de som kom med forslaget så de står ikke på helt trygg grunn. De får velge mellom å ta maskinen i retur eller å ikke selge noe mer til oss. Tror de taper mer på det siste ;) Det ordner seg nok, men at HP klarer å lage et HK PCIe 16x som ikke støtter skjermkort kan jeg ikke fatte og begripe.

Lenke til kommentar
Den var liten og søt...

7483261[/snapback]

Ja, ikke sant! Jeg tenkte: "Nei så nusselig.." :p

 

Ellers er jeg for videre utvikling og utnytting av PCIe slottene, spesielt når man ser hvor liten plass det kan ta..

Kan godt tenkes at man får plass til det i et spor som egentlig er dekket til med en kjøleribbe fra et skjermkort, så lenge denne har ribben plassert langt nok bak.. :hmm:

Lenke til kommentar
I teorien skal PCIe-portene være en generell standard som man kan putte hvilket som helst kort oppi. Men jeg har ikke lest om noen som har testet f.eks en PCIe-x4 SATA-kontroller i en PCIe-x16 port.

7483653[/snapback]

 

Det fungerer andre veien og. Jeg har selv saget bort de fysiske sperrene på en PCIe 8x-port på et SC1420-hovedkort for å få inn et Radeon X1600XT. Logisk nok får man ikke full båndbredde, men mer enn nok til bruket jeg hadde der og da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...