Gå til innhold

- Kun oss og Nokia!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Steve Ballmer er veldig klok mann men å si at iPhone blir et nisjeprodukt er å ta i. Apple har aldri laget en mobiltelefon før. Men de hadde heller aldri laget en MP3-spiller før og vi ser jo vet hvor populær iPod ble. Apple har evnen til å se ting annerledes enn de andre aktørene og klarer derfor å "finne opp hjulet på nytt".

 

Selv er jeg ikke noe iPod fan (til tross for at den også kan hackes og kjøre Linux). Jeg klarer meg fint med min Creative MuVo 512MB. Den gjør jobben sin. Apple har sett behovet for nettopp slike MP3-spillere også og lanserte jo Shuffle-modellen og nå andre-generasjons Shuffle.

Ikke overraskende selger disse som hakka møkk, selv om Creative og andre har flere modeller allerede i samme MP3-spiller klasse. Apple selger Apple og ikke produktene i seg selv virker det som.

 

Når det gjelder smarttelefoner så har nok Qtec og andre gjort det veldig bra for Microsoft ved å velge operativsystemet deres til telefonene sine.

Stikkordet her er allikevel kompatibilitet og den smarttelefonen som virker sammen med flest andre enheter vil gå av med seieren.

Lenke til kommentar

Hvordan kan han påstå at det eneste som er bra på markedet er trege operativsystemer og mobiltelefoner der alt foregår med knapper? Jaja, er å ta litt hardt i, men jeg mener at hadde man puttet Symbian i WM mobilene hadde de vært mye bedre enn med WM. Og Nokia kan ikke lage mobiltelefoner med touchscreen. Hvordan kan man da yte en smarttelefon 100 %? Det er en god del funksjoner og ting som lar seg gjøre mye enklere med TS. Prøv å bruke Windows uten datamus!

 

Syns forøverig dette er en uttale som går langt over streken. Forundrer meg ikke om andre aktører saksøker Steve Ballmer og Microsoft for dette. Det er jo direkte dårlig reklame for andre aktører. Tenk hvordan det hadde gått hvis Mercedes hadde sagt at BMW er tragisk elendig og at det ikke fungerer i det hele tatt. Å si at Nokia og MS er det eneste som fungerer, er jo å si at det andre ikke fungerer og er tragisk elendig ;)

Lenke til kommentar
Å si at Nokia og MS er det eneste som fungerer, er jo å si at det andre ikke fungerer og er tragisk elendig ;)

7477841[/snapback]

Tror du må jekke deg noen hakk ned :p

 

Han sier bare at Nokia er eneste utfordrer på Smarttelefon-markedet, og det har han jo selvfølgelig helt rett i. Nokia (Symbian) og Microsoft dominerer dette markedet, og kommer nok til å fortsette med det i minimum et år til.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

At Nokia og MS er størst, det er det ikke tvil om. Det er jo bare å se på markeds- og salgstall ;) Men at Nokia er eneste konkurrent til MS, det syns jeg er totalt feil å si.

 

Isåfall et genialt utspill da 

Dersom man ønsker å bli saksøkt? :p neida, skjer nok ikke, det, men jeg syns det var å gå litt for lang. Men hvis det fungerer, er det jo verdt å si det ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...