Gå til innhold

SATA-brenner fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

300kr er jo billig! Nå må bare hovedkortprodusentene kutte ut de gamle og plasskrevende PATA-portene og tilby flere SATA-porter.

 

Kommer nok ikke til å kjøpe nytt optisk drev før det kommer noen rimelige blueray enheter. 50GB plater gjør at man igjen kan benytte det til backup :)

7474305[/snapback]

Innen den tid blir nok 50GB plagsomt lite. (Som om det ikke er en plage allerede i dag å måtte dele opp filene på harddisken i 10-20 stk 50GB-plater).

Lenke til kommentar

Gledelig å se at det kommer flere leverandører med SATA brennere. Håper NEC kommer med SATA grensesnitt på sine snart. NEC gir liksom litt kvalitetsfølelse synes jeg. Og jeg har ennå ikke sett tilsvarende drev som er like raske på å åpne og lukke skuffen. NEC kommer som regel også alltid med en slags gummitetning som gjør at du ikke får støv inn i sprekken rundt skuffen.

Lenke til kommentar
Nero Burningwr00m: det er ikke alle brikkesett som fungerer like bra med SATA optical drives (selv om de fleste nye intel ikke har problemer?

7474450[/snapback]

Noen som vet om ASUS K8N-E Deluxe, med NVIDIA nForce3 250Gb brikkesett har støtte for optiske enheter som kan boot'e på SATA tilkoblingen?

 

Chipset:

‧2 x UltraDMA 133/100/66/33

‧2 x Serial ATA, support RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, JBOD

Silicon Image Sil 3114 SATA controller:

‧4 x Serial ATA

‧RAID 0, RAID 1, RAID 10, RAID 5, JBOD

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat satt sammen en ny maskin og har to slike i maskina :)

7474334[/snapback]

 

Vilke hovedkort brukte du?

 

Epz.

7474357[/snapback]

Asus P5B DLX/WIFI-AP.

HVordan det?

7474367[/snapback]

 

Nå er jeg kanskje litt utdatert men lurer på om det ikke var noen problemer med SATA brenner og at de kun fungerte på noen hovedkort. Det er nå vell å merke seg at jeg ikke har bygget meg ny pc på snart tre år.

 

Epz.

Lenke til kommentar

Hovedkort for AMDs quadfather (4x4) kommer med hele 12 SATA-porter.

 

Men jeg savner flere SATA-porter i de litt lavere prisklassene også. Jeg skulle gjerne sett et hovedkort til under tusenlappen med 10 SATA-porter.

 

Ellers så er det jo muligheter for å kjøpe SATA-kontrollere dersom man vil ha svært mange disker i maskina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...